Friday, August 19, 2011

sAyA TiDak aDa maTa LeBih unTuk kamU. sAyA TiDak maHu BerJanJi. TaPi sAyA cuBa semamPu sAyA unTuk JaDi TonGkaT kaMu seHinGGa kamU maMPu BerDikaRi.

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:45 PM
InsyaAllah. Segalanya dengan izin Allah. Saya 'mencuri' kamu demi kebaikan. Bukan 'mencuri' untuk menganiaya dan buat kamu tambah derita.

Photobucket

Saya tiada mata lebih untuk beri pada kamu. Tiada wang ringgit untuk beri kamu mata kedua. Tiada. Saya harap kamu faham. Saya mahu kamu berdikari. Mahu kamu tahu gerak geri yang betul.

Photobucket

Saya akan tumpangkan riba saya untuk kamu menenangkan hati. Memberi bahu jika kamu ingin menangis jika sakit. Memeluk kamu untuk beri kamu keyakinan bahawa kamu tidak keseorangan. Melatih kamu agar kamu bisa membezakan gelap dan terang. Akan cuba sentiasa di sisi kamu untuk buat kamu rasa dunia ini tidak sentiasa gelap sebenarnya.

Saya tidak akan berjanji dan tidak mahu berjanji dengan kamu. Tapi saya akan usahakan sehabis baik untuk lihat kamu bahagia dan ceria. Agar kamu dapat berlari dan tidak rasa terasing dan terpinggir. Agar dapat kamu tersenyum riang gembira bersama rakan-rakan yang lain. InsyaAllah.

Photobucket

Bertabahlah hati dengan dugaan ini. Walau ianya berpunca dari sikap sambil lewa dan tidak peduli manusia, biarlah. Serahkanlah semuanya ke pengetahuan Yang Maha Esa. Siapa kamu dan siapa saya untuk mengadili. Biarkan. Biarkan mereka terus rakus mempersendakan kewujudan kamu. Biarkan mereka tidak peduli. Allah Maha Mengetahui.

Senyumlah,
kerana saya yakin, ramai lagi yang sayang pada kamu.

Dengan izin Allah juga...





15 kUs-kUs:

GtHans on August 19, 2011 at 8:09 AM said...

Sedihnya..harap kamu tabah yer comey..

GtHans on August 19, 2011 at 8:11 AM said...

Sedihnya..harap kamu tabah yer comey..

Esah on August 19, 2011 at 8:21 AM said...

Harap kamu tabah yer comel.. Jadi mcm auntie ALFA kamoo yg cacat penglihatan sebelah mata.. tapi mampu membesar dengan sihat dan membanggakan hati auntie cah.. :)

aNIe on August 19, 2011 at 8:25 AM said...

tEDl..Insyaallah...kalau dijaga dgn rapi... si kecil tu akan baik matanya... kerana ia dari pengalaman akak... kena selalu bersihkan...dulu pernah jaga mata anak kucing yg dah bernanah...alhamdulillah dia dpt melihat semula...

Cikgu DrDJ on August 19, 2011 at 8:26 AM said...

insyaallah dia boleh berdikari..sbb org yg sygkan dia ada disekeliling..

Anonymous said...

saya syg dia sgt2. harap si comel tabah, insyaAllah ad ssuatu yg lebih baik untuknya di dunia & akhirat. :'(

Amieynna on August 19, 2011 at 10:23 AM said...

sedihnya..

meowwmania on August 19, 2011 at 11:35 AM said...

sayunya hati...

harap si comel kuat menghadapi, ramai yg mendoakan comel di sini :)

Zuhal Zulaikha on August 19, 2011 at 11:50 AM said...

bertabahlah si comel.

anizarina on August 19, 2011 at 1:06 PM said...

be strong comel. mama bubuye yakin comel seekor kitten yg kuat...

l.u.q on August 19, 2011 at 2:31 PM said...

hurmmm sebak nye...cmna ek nanti die??...hurmm

Annursufi on August 19, 2011 at 3:39 PM said...

selalu sebak sendiri bila baca post ttg si comey ni..
xper, dia pasti ok..kazen saya ada bela kucing yg mmg azalinya buta, hingga anak2nya yg lahir juga buta.tapi hidupnya masih mcm kucing2 yg lain..mampu bergerak bebas malah bermain2 sesama sndri..
semoga cepat sembuh comey...

Suara Kalbu on August 19, 2011 at 4:27 PM said...

Kasihan dia.

Semoga cepat sihat. Tedi pasti akan jaga kamu dengan baik

molliesa on August 24, 2011 at 12:03 AM said...

dulu kucing saya buta sebelah mata..tapi skang cantik je mata dia..:) cume kecik seblah mata tu

ULtradya on August 24, 2011 at 9:00 PM said...

molliesa : kita sama la...skg nih kucing yg saya bela nih matanya mcm tuh...dengar cakap n sihat tubuh badan...harap si comel ni akan tabah...go chayok2

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting