Monday, December 27, 2010

http://myqza-qwerty.blogspot.com/ : aPakaH? PenemuaN yanG MenGeLirukaN. siaPa kamU? TuJuannyA? TiDak FahaM... BoLeh TamPiL Dan BerI PenJeLasaN?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:30 PM
Photobucket

Ada orang beri link ini dan bertanya 'Siapa ini? Kamu ke?'

Bukan. Dia bela ikan. Saya bela kucing. Tidak sama sekali. Kontra. Nanti kucing saya makan ikan dia macam mana? Itu bukan saya? Tiada sesiapa pun yang beritahu saya mahu wujudkan blog itu menggunakan 'tag line' itu dan alamat URL yang hampir sama.

Siapa kamu? Ain?

Pejam mata. Ingat balik. Kosong. Gelap. Tidak ingat apa-apa. Kenapa? Apakah? Saya tidak faham. Kenapa buat blog itu? Apa tujuannya??

Kamu menakutkan saya. Takut sangat-sangat. Kamu umpama Hantu Kak Limah yang akan mencekik leher saya bila-bila masa sahaja. Kenapa? Sebab bila melihat 'Live Traffic Feed' kamu, pasti kamu orang Melaka. Erk!!

Musuh dalam selimut atau api dalam sekam?

Atau kamu suka-suka. Boleh beritahu. Atau hanya kebetulan nama dan 'tag line' kita serupa? Juga warna tema ungu?? Ngeri. Saya takut.

Saya budak baik. Amat baik. Kecuali kepada mereka yang menganiaya haiwan, saya akan jadi budak jahat. Saya tidak mahu jadi jahat kepada kamu. Oleh itu sila senyum dan beritahu saya, apa tujuannya kamu berbuat begitu sehingga saya terasa umpama ada kembar pula.

Sila ya. Jangan malu-malu. Saya tunggu dan terus tunggu.

Nota kakitanganku : How To Train You To Respect Each Other?





16 kUs-kUs:

Miss Izah Mohamed on December 27, 2010 at 3:03 PM said...

tagline tu just dialih bahasa.. huhuhu...

suspen tol kalau ade kes cmni.. adeh

Amieynna Amin on December 27, 2010 at 3:04 PM said...

kamu memberi traffic free kepada die.. xmungkin ada 2 org yg nama sama, nama blog dah nak sama, kaler sama..
isyh2..
peminat dlm diam kot ted|

on December 27, 2010 at 3:22 PM said...

peminat cik tedi la tu

hehehhe

Tuah said...

wah. sgt bahaya ni. xmustahil kalau ada yg terkeliru dgn persamaan ini.

Unknown on December 27, 2010 at 3:28 PM said...

alaaa padan...guane sama ni..aahha...nama ain , tp url myqza...okeh baik bagi penjelasan..nok tau jugak, bakpe gitu ooo...ke peminat tedi ni..

Vivian on December 27, 2010 at 3:29 PM said...

errk..pelik? peminat ngeri nih..

InaYusoff on December 27, 2010 at 3:37 PM said...

sapekah..sapekah!
ishhh..

~mrs azmi~ on December 27, 2010 at 3:53 PM said...

pernah jumpa kes gini... konon dia nak ada blog sendiri.. tapi sukaaaa tiru imej orang lain, yang lagi parah siap copycat gambar dan cerita!!

Cahaya Aina on December 27, 2010 at 4:28 PM said...

aish sapekah itu gerangan empunye??

Ms.Lilies on December 27, 2010 at 5:04 PM said...

dak tedi...
ko dah ada peminat fanatik ha ni

Dee on December 27, 2010 at 5:24 PM said...

copycat..dia mau mendapat trafik mcm tedi jugak..

lupie on December 27, 2010 at 5:31 PM said...

Secret Admirer?

Suara Kalbu on December 27, 2010 at 7:29 PM said...

Errrrrrkkkkkk... kembar melekat.Peminat tegar awak agaknya cik tedi hihihihii

Dah takde keje lain ke dia ni. Aduhaiiii...

gadisBunga™ on December 27, 2010 at 7:44 PM said...

secret admirer. atau mungkin stalker.

apa-apapun kamu kena berhati-hati.

anis on December 27, 2010 at 9:42 PM said...

haha, bole plak..klu ye pn nk berblog, wat la identiti sndri, jgn tru org pny...
x mgkin kebetulan ni...sah2 dia minat blog tedi..hik3x...

Softtouch [Hanim] on December 28, 2010 at 9:33 AM said...

mcm psycho jer dia....takutlah...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting