Tuesday, December 06, 2011

PeTua oranG-oranG Lama unTuk LebaTkan BuLU kucinG Dan ubaTi kuraP aTau FunGus. Jom CuBA! =))

cOrat cOret Oleh : myQza pada 9:00 AM

Kunyit hidup sebesar ibu jari. Ada yang panggil kunyit basah. Jangan pakai halia sudah!!


Tumbuk sampai halus.


Panaskan minyak dalam 4-5 sudu.


Goreng kunyit tadi. Tapis dan dapatkan minyak yang kekuningan.

Sapu badan kucing anda setiap 2 hari sekali.

Lihat hasilnya.

Saya belum cuba tapi makcik yang beri petua sudah lakukan dan ianya memang berjaya. =))





30 kUs-kUs:

aNIe on December 6, 2011 at 9:03 AM said...

Betul ke tEDI...? tapi bulu kucing lolly akak dah lebat dah...hehehe...

Wanita Mutalib on December 6, 2011 at 9:41 AM said...

dah takda kucing. takleh nak try hee

SYANI on December 6, 2011 at 9:55 AM said...

Hai tEDI... lamanya tak singgah sini.

Kalau kucing bulu putih tak kuning ke bulu dia nanti bila sapu minyak kunyit tu??

McCat on December 6, 2011 at 11:40 AM said...

err x ke nnt bdn dia berminyak t dia golek2 kat ataih katil mcm ner?

^sue^ on December 6, 2011 at 12:57 PM said...

saya dah cuba ni..
berkesan..
tp saya tak perlu bubuh minyak..
lepas tumbuk kunyit tu...
sapu je kunyit tu terus kat bahagian yang berkudis atau luka...

anizarina on December 6, 2011 at 1:48 PM said...

tak kuning ke bulu nanti???

sI tEDI on December 6, 2011 at 9:18 PM said...

kuning .. tapi nanti tgk hasilnya... jiran saya yg bg petua ni, terkejut tgk bulu kucing dia dah cantik. sebelum ni fungus! =))

umi_e on December 7, 2011 at 2:44 PM said...

Thanks for sharing...

Dah letih bawa si Romie ke klinik tapi masih juga ada masalah dengan kulit/bulu... Insyaallah akan dicuba petua ini... laporan akan dibuat sekiranya berjaya ;)

eWin-JeNnY on December 7, 2011 at 3:48 PM said...

ok nnt nk try kt kucing sy lar~ thanks for the info..:)

but one more thing..klu try kt rmbut manusia lar kn..boleh ke? rmbut jd lebat x? just asking..huhuh

huda said...

nnt kaler kuning tu hilang sendrik ke or ilang lepas mandi? nak gak try sbb bulu kucing sy gugur. btol gak soalan ewin-jenny tu, kat rambot manusia leh x? hehehe

Adlina Husaini on December 21, 2011 at 3:21 PM said...

kelas tau petua ni..wat kat orang jadi tak eh..

Adlina Husaini on December 21, 2011 at 3:21 PM said...

kelas tau petua ni..wat kat orang jadi tak eh..

AchiQue on December 27, 2011 at 1:46 PM said...

hi...kebetulan kucing ada masaalah kulit. cari-cari jugak petua. tak sangkan first time masuk sini terus dapat. tq. i'll definitely try...

MamaBetty on February 5, 2012 at 4:11 PM said...

tedi..kalau berjaya bagita..baru aku nak cuba pulak =))

aisya on February 5, 2012 at 4:19 PM said...

boleh try ni.. thanks! =)

Misz Pinky Gurlz on December 29, 2012 at 5:37 PM said...

ehehe ... kene cuba gax n .. bulu kucing sye gugur .. heee :)

herm..diri ini yg lemah on May 21, 2013 at 10:37 PM said...

betul2 ke boleh lebatkan bulu ni???

Anonymous said...

macam taik la kucing ku nntik .,., warne nye jadi kuning,, kyak siap mandi bcampor taik la .,

Anonymous said...

Kucing aku kale putih T
T

muhd fauzi on December 20, 2013 at 8:55 PM said...

Kalau nk ubat panau pun bole ke ?

wan okay on April 11, 2014 at 11:39 PM said...

Yeke?

wan okay on April 11, 2014 at 11:39 PM said...

Yeke?

Anonymous said...

Eh, boleh sapu kat luka sekali eh

iwan on September 4, 2014 at 1:00 AM said...

Mesti rambut rosmah guna petua ni

Anonymous said...

eh xde larh rmbut palsu je tu..mne plak dh tua2 rmbut kembang mcm singa jantan..

夫妻\a片共享 on April 13, 2019 at 10:50 PM said...

線上骰子
九州娛樂城
網路主播影音視訊秀
最高獎金
試玩龍與虎
女人要真愛男人要做愛
新新人類影音視訊網
線上玩遊戲
色aio交友愛情館

成人網站 on April 13, 2019 at 11:13 PM said...

免費104甜心寶貝直播貼片
色a片女星
龍筋保養吹吹樂
熱舞日本影片
線上免費看a片
成人影片
女優美腿自拍
情色網

a片影片 on April 18, 2019 at 7:34 PM said...

免費網友自拍
色avdvd
交友留言板
激情影音妹妹
骰寶鬥地主
視訊網愛聊天
龍虎總獎金
視訊聊天交友網
黃片下載

銀行汽車貸款0800772999 on April 20, 2019 at 11:40 AM said...

台灣kiss情 色文學區
精品射出站
成人文章
嘟嘟成人網
a片免費試看
免費男女交友聊天室
免費0204視訊交友首頁
美女辣妹
成人a片Live秀

www.77yum.com on April 20, 2019 at 11:45 AM said...

成人卡通影片分享
免費正妹交友
台灣媽媽精
免費自拍圖片
聊天交友網愛
online遊戲
免費視訊脫衣視訊
a片免費看
亂倫俱樂部

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting