Wednesday, October 07, 2009

S|apa Punya |n|?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:10 PM
Photobucket

Siapa punya kad kahwin ini angkat tangan? Kalau kad kahwin sendiri pun tidak ingat, mari aku ingatkan. Tarikh 31hb Mei 2008!! Ekekekekeke.. Terjumpa pulak tadi. Ada nama lagi. Cantik lagi. Wah! macam buat koleksi pula. Kad kahwin orang semua aku simpan. Orang maksudnya kawan-kawanlah.

Okey!! Maaf tuan punya kad. Ada yang mahu mengaku ke? He he he..

Photobucket

Semalam dapat kad ini. Terkejut juga. Pandai kakak ini sorokkan perkara sebenar. Alhamdulillah. Kakak Su tua lebih 8 tahun dari aku. Akhirnya bertemu juga putera idaman. Aku tumpang gembira kerana sebelum ini selalu dengar masalah-masalah berkaitan dengan jodoh dari dia. Tahniah kak, cepat atau lambat itu semua ketentuan Allah.

Kebetulan pada hari yang sama juga aku harus ke Ampang kerana perlu menghadiri majlis perkahwinan sepupu lelaki aku. InsyaAllah, sedaya upaya aku akan cuba menghadiri semua undangan. Tengah tunggu kad dari Si Pari-pari. Mana agaknya kad dia menyimpang. Ekekekekekeke....

Selalu kalau majlis perkahwinan hadiah apa yang sesuai? Aku jarang beli pinggan mangkuk. Lebih suka beli benda yang ringkas mengikut kemampuan kewangan. He he he..

Mari kongsikan.. Manalah tahu aku ada idea nanti. Si pari-pari. Kamu boleh komen tapi jangan bagi idea yang terlebih-lebih. Ha ha ha ha...

Nota kakitanganku : Tiada nota. Hik hik hik...







55 kUs-kUs:

:: eyeNa :: on October 7, 2009 at 8:23 PM said...

hahaha.. ermm apa eh? bagi laa bantal ok gak..hehe or tilam..waa time balut hadiah tu yg syok..

mst tedi jd org yg bg hadiah paling besar!! haha

a.z.r.i.n.a.03.07 on October 7, 2009 at 8:47 PM said...

Ampang ?? mau ketemu bisa ?
hehehe..


KRina besa bagi Tupperware..

seumur idup boley tukar kalau rosak.

jgn risau reganya ...member price..

Nakamura Kazuki on October 7, 2009 at 8:53 PM said...

tu arr jodoh maut.semua Allah swt tentukan..kita kena banyak bersabar dan berusaha ke arah itu...cuma masa kursus semalam ambe terasa sangat suka memandang seseorang itu...mukanya sangat penuh dengan kesempurnaan...walaupun tuanya 8 tahun drpd ambe..entah mengapala..namun hakikat yang ambe harus tahu..dia telah pun bergelar isteri hahaha..masa ambe borak2 time lunch..bukan ambe je...hahaha...malah ramai lagi geng2 ambe ske sangat dengan kakak sorang tu...she is very perfect...bertuahla si suami..apabila memiliki isteri yang bukan hanya cantik luaran malah punya pesona dalaman yang sangat indah peribadinya....

Ayu on October 7, 2009 at 8:58 PM said...

wehh.. 31 mei 2008.. n mcm kenal je bentuk love tu... hehehehe..aku malu nk mengaku kad tu aku yg punya.. hhee.. ehh.. album mu masih ku simpan rapi..

**aku nya pun dah xde kad tu...**

Amal on October 7, 2009 at 9:12 PM said...

singgah bangi keh!
hehehe

bagi kunci keta yg ade riben cam org menang keta tuh..
tapi kunci jek ah..
kete soh pengantin beli sendiri~

sharamli on October 7, 2009 at 9:14 PM said...

bg sudu dan garfu..0k x?

Unknown on October 7, 2009 at 9:19 PM said...

bagi gelas pong ok gak...
ahaha..simple nye..ok aper..

al-lavendari on October 7, 2009 at 9:19 PM said...

beri hadiah duit/voucher lagi senang. kalau tidak nanti pengantin dapat hadiah yang serupa dari banyak orang. kalau duit/voucher, terpulanglah kpd pengantin nak beli apa.

myQza on October 7, 2009 at 9:20 PM said...

ekekekeke aina.. ada ke org bagi bantal?? huh!! cipta sejarah lak aku nanti. ekekekek

myQza on October 7, 2009 at 9:21 PM said...

kakrina.. sy tau ampang je.. ekekekekek.. 4-5 thn sekali pergi.. ha ha ha..

tuppperware ek??

khasyikelvin_ on October 7, 2009 at 9:21 PM said...

bagi lesung batu.
senang nanti nak wat sambal belaan.

tak ler suami komen...

"aku suruh kau masak kangkung letak belacan...blablabla"

eh,
ade kaitan ker?

myQza on October 7, 2009 at 9:22 PM said...

aduhaiii hencek nakamura... payah kan nak cari sesempurna itu...

InsyaAllah.. sabar itu sebahagian dr iman..

myQza on October 7, 2009 at 9:23 PM said...

ekekekke dak ayus.. ari tu cari alamat ko.. pastu dah tulis.. kad letak lam beg. ekekkeke

myQza on October 7, 2009 at 9:23 PM said...

ekekekeke miss siv.. nanti dia dtg jumpa aku.. habes kepala aku di hentaknya dgn replika kunci tu ekekekekeke

myQza on October 7, 2009 at 9:24 PM said...

sharamli : sudu garfu nanti derang laki bini gaduh jd kassim selamat da...

myQza on October 7, 2009 at 9:24 PM said...

dak ashie... gelas ek??

myQza on October 7, 2009 at 9:25 PM said...

al-lavendari : selalu nya kawan2 aku mmg bg hadiah... menyumbang ni selalu emak2 jek yg bg. ekekeke..

emak kepada emak. anak bg hadiah. ekekekeke

myQza on October 7, 2009 at 9:26 PM said...

cikgu ian : ekekkekekeke.. boghat.. kang dia ingat kita bagi dia emas tembaga.. ha ha ha

leadleedeea on October 7, 2009 at 9:33 PM said...

bagi dapur gas...hahaaaaaaa penting tuh..

dulu aku pernah dpt hadiah kawen-periuk nasik siap ngn beras..huuuuu sabo je~!!

Along25 on October 7, 2009 at 9:38 PM said...

bagi dak oyen jerla leh? hahahahhahha!

Bagi buku motivasi/panduan rumahtangga ok gak kan? moga2 kawan kamu kekal hingga anak cucu hehehehehhe

myQza on October 7, 2009 at 9:47 PM said...

ha ha ha lead.. kalau beras 3-4 kampit berbaloi gak. eekkkekek

myQza on October 7, 2009 at 9:47 PM said...

ekekekkeke along.. maunye dia lemparkan dak oyen tu. ekekekekke


buku> macam pelik lak? ekkekekee

Solehah on October 7, 2009 at 9:53 PM said...

suka hadiahkan barang elektrik..tak berjenama hebat pun takpa asalakan boleh guna..hehe..

imHepPie on October 7, 2009 at 10:00 PM said...

aaaa...nnti aku jemput dlm tenet jela eh..save bajet nnti nak kawen dlm taman..lalala~~

myQza on October 7, 2009 at 10:03 PM said...

oOOoo ok solehah.. ernah juga aku bg.. cuma takut org lain dah bagi. ekekekeke

myQza on October 7, 2009 at 10:03 PM said...

oOOoo ok solehah.. ernah juga aku bg.. cuma takut org lain dah bagi. ekekekeke

myQza on October 7, 2009 at 10:03 PM said...

ekekkekekkeke..cam 2 cam ke mimie.eekekekkee

Unknown on October 7, 2009 at 11:11 PM said...

tarikh 31 mei 2008...
menarik tarikhnyer

pecinta_Islam on October 7, 2009 at 11:17 PM said...

nk jgk tngk kad yg akak pnye.hehe
:)

Faarihin on October 7, 2009 at 11:33 PM said...

menunggu kad kawen dari cik tedi.. huhuhu.. (^__^)

Anonymous said...

aku pun nak hantae kad kat ko... kad raya je lah

Puan Anim on October 8, 2009 at 12:02 AM said...

aku nk komen bnd len leh x..dengki psl kad rye byk sgt kt side bar tu.hahaha

mamai on October 8, 2009 at 12:09 AM said...

aku tunggu kad kawin dari dak yith hehehehe

myQza on October 8, 2009 at 12:14 AM said...

apa yg menariknya fir..

myQza on October 8, 2009 at 12:15 AM said...

syahbandar : x tau bile siap.. ekekkeke

myQza on October 8, 2009 at 12:15 AM said...

faarihin : jawapan sama. tak tahu bila siap..

myQza on October 8, 2009 at 12:15 AM said...

FCC : nanti aku bg alamat

myQza on October 8, 2009 at 12:16 AM said...

ekekekkeke nenek.. mmg saje tayang buat org jeles . ekekekeke

myQza on October 8, 2009 at 12:16 AM said...

mamai : dak utih kawen x pakai kad.. pakai redah jek,.... ekekekeke

Karbon Kopie on October 8, 2009 at 1:54 AM said...

tedi..aku cadangkan ko bagi duit jer la..tu lagi bermakne aku kire..huhuhuhuhu...

bagi cadar pon bagus gak...sbb panas wooo cadar pengantin..huhuhuhuhu....

PuanPepel on October 8, 2009 at 2:27 AM said...

stuju dgn plihan rmai...bg cadar..... wee~ byk cadar shantek2 skng... nk beli cm bazir sbb yg ada byk elok lg..
beli utk wat adiah ok gakz..

Suriati Suhaimi on October 8, 2009 at 2:39 AM said...

eh nme pngantin pmpuan 2 dkt
ngn nme kite la..
hihihihih...=D

white rose on October 8, 2009 at 5:29 AM said...

frame gmbr je...xpun lampu tido...biasanye sy bg yg pelik2...kdg2 set alat2 tukang laa...yelah, mane tau nk duk umah bru nk paku sana sini...

Watierman on October 8, 2009 at 8:18 AM said...

Salam tedi..hadiah tak glamour..tapi tak lapuk dik zaman....kain batik & kain pelikat..lalala...But practical...even akak tak pernah pakai kain batik...yet a must have item..in case sedara mara datang bertandang..boleh buat basahan...

Unknown on October 8, 2009 at 8:22 AM said...

bagi jam loceng yang bunyi kuat dan set pkul 12 tgh malam kak....amacam ok x??

Alimaz-Kembara Terasing on October 8, 2009 at 9:53 AM said...

selamat pengantin baru...semoga kekal abadi..bahgia keanak cucu....sentosa murah rezeki....

nyanyi tau....

pari pari syurga on October 8, 2009 at 4:04 PM said...

demm~~ tertinggal n3 ni. semalam 1 hari suntuk tak on9. dr pg smpai ke mlm tak pegang lappy langsung. kuar setlekan borang nikah dan beberapa perkara yg lain. sunguh2 letih.


sabar ye yang.. kad kamu dlm perjalanan. hehehe. pastikan kamu dtg tau! hehehe.


errrmmm.. ape kata bg hadiah tv flat screen 42"? muahahahaha..

myQza on October 8, 2009 at 8:34 PM said...

ekekekkeke mrs jugokyu.. bagi cadar nantid erang asik terbayang aku je masa tdo. ekekekekke

myQza on October 8, 2009 at 8:35 PM said...

miera juga cadangkan cadar... nanti aku pikirin. ekekekke

myQza on October 8, 2009 at 8:35 PM said...

ekekekekke sue pinky.. amek berkat tu..

myQza on October 8, 2009 at 8:36 PM said...

ekekekekkek.. dylla. alat2 tukang..?? mmg lom pernah dengar lagi..

myQza on October 8, 2009 at 8:37 PM said...

erk!! kakwatie x pakai kain batik.. wah!! menarik.. boleh buat entry ni..

myQza on October 8, 2009 at 8:37 PM said...

~0~ : ha ha ha ha.. ko x baik tau.. ganggu org...

myQza on October 8, 2009 at 8:38 PM said...

ekekekek alimaz.. : sumbang suara ek?

myQza on October 8, 2009 at 8:38 PM said...

anim : aku dah cakap dah.. ko komen jg ober2.. :P

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting