Saturday, October 10, 2009

Ter|ma Kas|h atas Kepr|hat|nan SemuA....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:12 PM
Photobucket

Alhamdulillah Dak Utih menunjukkan perkembangan yang baik.
Jika dalam pukul 2.00 petang tadi dia tidak mahu turun dari katil untuk makan, dalam pukul 6.00 petang tadi dia sudah mengekor aku apabila aku mengangkat mangkuk makanannya. Dia sudah mula mengiaw. Sudah mula makan ikan rebus dalam kuantiti yang banyak, juga minum air. Sudah mula loncat atas katil yang tinggi hampir 1 meter dan melompat turun berulangkali. Aku nampak dia cergas.

Bila aku menekan tempat-tempat lukanya dengan tisu basah dia tidak mendengus. Aku simpulkan dia tidak berasa sakit. Cuma dapat aku lihat dia kelihatan sedikit trauma.

Aku tidak mahu membuat tuduhan melulu. Jika antara kamu yang bertanya adakah dia di cederakan orang atau pendapat aku mengatakan dia di langgar, aku tidak berani membuat rumusan. Ini kerana kejadian ini berlaku pada pukul 4.30 pagi.

Sewaktu dia balik darahnya masih basah. Siapa yang sudah bangun pada pukul 4.30 pagi? Siapa pula yang menunggang motosikal atau kereta di waktu pagi-pagi begitu. Ini kerana aku duduk di kawasan kampung. Jika dia bergaduh aku sudah pasti mendengarnya. Kerana kawasan rumah aku memang sunyi sepi jika di waktu siang apatah lagi malam atau awal pagi.

Aku cuma agak keliru melihat rantai locengnya. Jika kamu dapat lihat di sini , sila perhatikan gambar terakhir yang mana terdapat gambar locengnya. Bezakan pula dengan gambar loceng dalam entry sebelum ini yang mana lubangnya terbuka luas dan kemek. Itu yang betul-betul buat aku keliru.

Apapun hanya Allah Yang Maha Mengetahui.

Nota kakitanganku : Masih pakaikan dia loceng yang sama supaya aku dapat kesan di berada di mana.





24 kUs-kUs:

[z@ck] on October 10, 2009 at 8:57 PM said...

dekat kucing pn nak bt naya..
adess..tak paham btol la org zaman la ni..

cheryna zamrinor on October 10, 2009 at 9:08 PM said...

yeay...get well soon ye utih:)

(macam dia paham, tp sha cakapkan kat tuan dia jelah ye)

sueanne on October 10, 2009 at 9:48 PM said...

tue la..
tang loceng tue yg confius sikit..
tapi xpela..
dak utih pun dah cergas sikit..okla tue..

dak utih..dah utih..
dahla..jangan kuar malam dah..
risau bos mu itu..huhuh

Nakamura Kazuki on October 10, 2009 at 10:27 PM said...

mungkin dia kemalangan kut tedi..firasat ambela

Samaira on October 10, 2009 at 10:31 PM said...

alhamdulillah dak utih dak sehat
sgt2 sedey klu tgk kucing2 disakiti
moga Allah lindungi setiap ekor kucing di dunia ni huhu

[biru][pink] on October 10, 2009 at 11:10 PM said...

alhamdulillah.
get well soon dak utih!

PuanPepel on October 11, 2009 at 12:12 AM said...

alhamdulillah... dak utih da bley menaip x? ihik

Anonymous said...

dak utih dah kembali menghiasi hidupmu... hehe

Tirana on October 11, 2009 at 4:04 AM said...

Cute kucing tu..nama dia pun cute juga...hehehe...semoga dak utih cepat sembuh..

nj on October 11, 2009 at 4:50 AM said...

dah lompat2 tu kira okayle dak utih. Kena buat CSI le plak kes cenggini. Aci tak kalau kata dak utih tersepit di satu lubang atau celah yg sempit, dan dia usaha untuk keluarkan dirinya, maka calar dan luka badan...serta loceng jadi kemek...ishhhh mcm2 pulak andaian dan gambaran... jangan bagi dah dia keluar tgh malam ...

a.z.r.i.n.a.03.07 on October 11, 2009 at 9:43 AM said...

lepas niy harap Dak Utih cergas macam biasa...

tp pelik gak kann..camna loceng tu jadik camtu.. takyah pk bukan2..nasib baik tak serius..

myQza on October 11, 2009 at 11:03 AM said...

sedangkan anak manusia pun leh buang2 zack :)

myQza on October 11, 2009 at 11:04 AM said...

TQ sha :)

myQza on October 11, 2009 at 11:04 AM said...

samalah macam firasat aku hencek nakamura :)

myQza on October 11, 2009 at 11:04 AM said...

InsyAllah samaira : terima kasih atas doa

myQza on October 11, 2009 at 11:04 AM said...

balid biru pink : TQ

myQza on October 11, 2009 at 11:05 AM said...

TQ sueanne : kdg2 mmg x bg dia kuo malam. to bila di anak yak2 segala.. dia kena kuo gak.. itu yg kdg2 melencong ke tempat lain tu

myQza on October 11, 2009 at 11:05 AM said...

ekekekek miera : buat masa ni lom lg.. :P

myQza on October 11, 2009 at 11:06 AM said...

FCC : Selalu :)

myQza on October 11, 2009 at 11:06 AM said...

TQ Tirana :)

myQza on October 11, 2009 at 11:07 AM said...

he he he kak NJ.. boleh juga di terima.. sbb kening dia kuku kaki dia.. pip dia.. semua luka2..

myQza on October 11, 2009 at 11:07 AM said...

betul tu kakrina .. itu yg kompius.. loceng boleh kemek

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on October 12, 2009 at 11:51 AM said...

mungkin sang anjing sedang cuba menecle

DramaQueen on October 12, 2009 at 6:58 PM said...

ted,
cemana dak utih ni? update ye keadaan dia.. hopefully dak utih sihat..

aku terkenangkan citom.. sedih.. huwaaa... harap2 dak utih tak apape..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting