Wednesday, January 18, 2012

Puan MeLakA.

cOrat cOret Oleh : myQza pada 3:05 PM
Oh! Sudah lebih satu bulan rupanya saya tidak mengemaskini blog saya. Jangankan kata bersawang, tikus pun sudah beranak pinak kiranya. Kesibukan membuatkan saya selalu menganaktirikan blog ini. Maaf.

Harap saya rakan-rakan sihat walafiat semuanya. InsyaAllah....

Alhamdulillah. Hari ini terasa ingin menaip dan berkata-kata serta berkongsi cerita di sini.

Hari ini saya ingin bercerita tentang seekor kucing yang sangat istimewa.

Di namakan Puan Melaka dan pemiliknya ialah Papa Meow.

Puan Melaka di ambil dari Pusat Jagaan Kucing Terbiar (PJKT) MPJ Jasin pada 14 Mac 2011 yang lalu.

Seingat saya, Puan Melaka bukanlah calon pilihan. Tetapi pilihan kedua selepas seekor kucing yang sepatutnya ikut pulang ke Kuala Lumpur 'menolak pelawaan' itu. =))

Akhirnya atas 'pujukan, desakan, cadangan, bodekan' yang kuat dari rakan-rakan PM mengambil Puan Melaka untuk di bawa pulang sekaligus memberi harapan dan sinar baru untuk Puan Melaka agar beliau sihat dan gembira di luar sana.

Photobucket

Saat di bawa pulang ke Kuala Lumpur.

Photobucket

Di Pusat Jagaan Kucing Terbiar

Photobucket

Tengok ekornya??

Selepas 10 bulan berlalu.....

Photobucket

Tadaaaaaaaaa....

Photobucket

Gila besarkan?? Orang yang buang dia dekat tepi jalan dulu pasti menyesal bila tengok gambar Puan Melaka yang terkini. =)))

Terima kasih pada Papa Meow dan rakan-rakan yang lain...

Puan Melaka, Jasinah dan KT sudah tentu gembira. Dari hidup terkurung, bersesak-sesak, sakit dan tidak bermaya, mereka kini lepas bebas dan gembira......

Kredit semua gambar untuk blog Papa Meow. Terima kasih. =))

Mengapa saya bercerita...?
InsyaAllah, Sabtu ini akan melawat Puan Melaka dan rakan-rakan. =))

'PLEASE ADOPT!!! DONT BUY~~!!





10 kUs-kUs:

cheqna on January 18, 2012 at 3:13 PM said...

lamanya menyepi...

Tuah said...

boleh dilihat riak mata Puan Melaka dulu dan skrg. dulu riak mata sedih. skrg riak mata nampak sgt ceria dan bahagia kan....

¤(`×[¤MyA¤]×´)¤ on January 18, 2012 at 3:41 PM said...

Welkambek!! lame giler cuti yekk :D

sue-ab on January 18, 2012 at 3:42 PM said...

panjang nya name hehhehe...puan melaka..tuan dia dah ada?

aNIe on January 18, 2012 at 4:06 PM said...

tEDi...lamanya tak dengar berita...akak sihat... harap tEDi pun begitu...

Besar dan sihat dah puan Melaka...tak sangka dah cantik sekarang...

Suara Kalbu on January 18, 2012 at 4:07 PM said...

Salam,

Lamanya menyepi. Harap tuan tanah blog ni sihat-sihat.

Agaknya kalau orang yg buang Pn Melaka tu tengok mcm mana keadaan Pn Melaka , rasanya mesti nak ambil balik. Adatlah kalau dah cantik ..

Baik punya perangai

KittyWorld on January 18, 2012 at 4:37 PM said...

gojesssnyaaa puan melaka skrg! hehe

hani@debumelukut on January 18, 2012 at 5:20 PM said...

ingatkan baka kucing kampung jer..rupanya puan melaka ni cantik, kaki pendek..cer letak fotonya yg lain, tak puas tgok.

ctpayong on January 18, 2012 at 9:39 PM said...

Terima kasih Papa Meow...awak memang 'sayang' kucing.

Terima kasih juga kpd tuan blog & kawan2.

Esah on January 19, 2012 at 12:53 PM said...

Puan Melaka!! Cah sgt happy!

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting