Tuesday, January 31, 2012

seiraS. tiDak seiras Pun sayA Tetap amBiL.....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:40 PM
Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Seiras Dak Kimo saya.

Budak yang masih tidak bernama tetap ini sesekali saya panggil Kimo Jr. Tapi ada getar dalam setiap panggilan. Rasa lain macam. Rasa sebak pun ada. Mungkin saya patut beri nama lain agar saya lebih yakin menyebutnya.

Saya jumpa beliau di hadapan Melaka Mall kira-kira 2 minggu yang lalu. Saat itu beliau sedang di acah-acah dengan kaki oleh seorang kanak-kanak anggaran usia 4 hingga 5 tahun. Saya tidak menyalahkan si anak kerana apalah yang dia tahu tentang erti perikemanusiaan terhadap haiwan? Tapi saya agak terkilan dengan ibu bapa yang tidak menegah perbuatan si anak.

Kimo Jr sangat pandai menyesuaikan diri. Tidak bergaduh atau mengagah yang lain. Pandai bawa diri dengan kawan-kawan di sini. Beliau seekor jantan. =))

Saya hanya berniat untuk 'foster' sementara. Sementara katanya. InsyaAllah. Perancangan awalnya begitulah. Anak kucing ini akan di bukan untuk adoption.

Terima kasih.





3 kUs-kUs:

wanita mutalib on January 31, 2012 at 2:56 PM said...

ambik la terus ted| :)

syazwani 'atiqah on January 31, 2012 at 3:47 PM said...

kite ade mmbr nk kucing..nnti tnye die dulo

mzee on January 31, 2012 at 5:03 PM said...

di bukan untuk adoption ke di buka untuk adoption? :)

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting