Wednesday, February 02, 2011

MuLut kaU MacaM LonGkaNG! SiLa JanGan CakaP banyAk DenGan akU! KaraTe nanTI!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:00 AM
Photobucket

Adakah bahasa ini sangat kasar untuk dia? Adakah sebagai salah seorang rakyat Melaka dia tidak dapat menerima hakikat bahawa aku katakan yang mulutnya macam longkang? Tidak perlu bercakap banyak dengan aku supaya aku yang tiada asas karate ini mengkarate dirinya?

Photobucket

Bila aku melihat wajahnya aku jadi tidak sampai hati untuk teruskan kata-kata kesat lagi. Walaupun hakikatnya aku memang tidak tahan dengan mulutnya.

Photobucket

Dia merenung jauh mengenang nasib diri.

Photobucket

Atas dasar ingin membantu aku membawanya ke Jabatan Veterinar tadi. Menurut vet mulut dia yang berbau longkang ini mungkin di jangkiti bakteria atau virus. Dia di beri suntikan dan di bekalkan ubat.

Jika mulut kucing kamu berbau jangan abai atau anggap ianya hanya remeh. Sila bawa ke veterinar untuk mendapatkan rawatan. Satu lagi petua ialah beri mereka minum air kelapa atau ENO.

Sekian.

Nota kakitanganku : Maaf Dak Onchet!





4 kUs-kUs:

sharamli on February 1, 2011 at 9:13 PM said...

hee..ingat ckp psl sape..

Nurdiyana Yaccob on February 1, 2011 at 10:10 PM said...

hehehhe....igtkan ckp pasal orang...rupanya si comel ni yer...

igt manusia ja yg ada masalah mulut berbau..kucing pun sama ye

Unknown on February 1, 2011 at 10:19 PM said...

grupenye kucen yg mulut berbau, cehhh.... keciannnnya dia... nasib baik ada mama tedi...

Chika on February 2, 2011 at 10:15 AM said...

Alololo... ciannye mulut busuk... vet kitorang dulu suh letak bonjela bila gum infection. maybe lain kali boleh try air kelapa atau eno kut... harap2 mujarab. Mulut Otis ngan Mok la yang paling busuk...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting