Monday, September 12, 2011

HanyA PuBLisiTi Dan DuiT YanG DaPat MenuTuP muLut MereKa. TiDak PercayA?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:07 PM
Ini adalah blog dan tulisan saya. Saya bertanggungjawab sepenuhnya kepada apa yang saya tulis. Komen-komen yang di berikan adalah tanggungjawab masing-masing. Sekian.

Photobucket

Hey! Ingat aku lagi?? Bukankah kau akan selalu muncul bila ada isu panas yang berlaku. Kau memang pernah ada 'kes ' dengan aku. Ingat? Hampir setahun yang lalu. Ikut usia kau pasti sudah lupa. Opssss!

Ok. Baik.

Tertarik sungguh aku mahu mengulas komen kau di laman KTAJ 'Fake' ini. Siapalah yang bingai tahap gaban wujudkan page 'fake' semata iri hati? Dengki? Cenburu? 'Whatever...'

Berapa ramai yang tanya? Berapa ramai yang komen pasal KTAJ ini? Ada senarai? Berapa mukasurat?

Baru tumbuh? "What the hell?" . Kan aku sudah cakap, kau hanya muncul bila ada 'isu' sahaja. Jadi kau tidak pernah ambil tahu perkara-perkara lain bila keadaan hanya suam-suam kuku. Tidak buat 'research' dan menuduh membabi buta!

Sebelum menuduh dan mereka cerita. Sediakan fakta dulu. Karang ayat biar tepat bukan ada unsur fitnah. Ops! Atau unsur cemburu dan iri hati. Jangan ikut perasaan dengki.

Rujuk laman KTAJ yang asal. Buka laman 'fake' yang di ciptakan oleh orang bodoh yang boleh percaya kewujudannya. Rujuk blog KTAJ untuk tahu kes-kes yang pernah di bantu. Sumbangan yang di pungut beserta bil da resit bayarab sekali atau pun transaksi.

Tapi kalau kau kutip sumbangan tanpa kau hebahkah beserta bukti bergambar untuk apa sumbangan itu, apa kes pula? Sampai ke sudah tidak ada bukti lagi-lagi mahu hentam orang.

Kita kalau mahu buat kerja kebajikan tidak perlu menunjuk-nunjuk. Tidak perlu terhegeh-hegeh mintak publisiti media elekrtonik atau media massa. Tidak perlu. Tidak perlu sama sekali.

Bak kata orang 'Diam-dia sudeyyy'.

Aku paling suka ayat terakhir. Kau baca sendiri kalau kau lupa.

O M G!!

Tidak suka orang mempergunakan haiwan untuk kepentingan peribadi. Aku rasa mahu tergolek-golek gelak. Serius. Ayat ini yang paling tidak boleh 'blah'.

Kau tanya diri sendiri. Kau tanya kawan-kawan pakatan kau. Tanya mereka. 'Adakah mereka tidak menggunakan haiwan untuk kepentingan diri sendiri??'

Janganlah bagi orang lain gelak juga. Janganlah menepuk air di dalam terpercik ke muka sendiri.

Bagi aku senang saja.

Bekerja. Jangan asyik bercakap sahaja tanpa buat apa-apa. Jangan meminta-minta sampai orang naik loya mahu membantu.

Yang paling penting pada semua di luar sana.

Tolong jangan mempergunakan kucing untuk kepentingan peribadi. Meraih simpati. Malu. Malu sangat-sangat perangai macam ini. Kalau kau tidak mahu malu pada orang lain. Malulah pada kucing itu sendiri. Kalaulah mereka boleh bercakap..

'Tuan aku seringkali mempergunakan aku untuk meraih simpati. Untuk memenuhkan poket sendiri. Untuk publisiti.'

Malu seyy dengan kucing!!

Opsss!!

Photobucket

KTAJ Fake???? What the hell???





8 kUs-kUs:

NoRHaNa CorNER on September 12, 2011 at 2:18 PM said...

nk condemn org tp terang2 dia yg wat onar...

Chika on September 12, 2011 at 2:54 PM said...

hahahaha suruh dia tepuk dahi sendiri la huhuhuh bongok la ini olang

anis on September 12, 2011 at 3:23 PM said...

cet poodah dia ni...anis bole bktikan duit yg dismbangkan dgunakan ke jln yg benar...capuk buktinya...now capuk shat walafiat all thanks to KTAJ...

ery D cat on September 12, 2011 at 4:34 PM said...

ish3x..dlm hal2 mcm ni ada gak org gni ekk

Cat-from-Sydney on September 12, 2011 at 5:20 PM said...

Aunty tEdi,
Inilah namanya menangguk di air yang keruh. Sabo jelah! purrr....meow!

m.q on September 13, 2011 at 8:04 AM said...

dia ni suka cari publisiti kan
iskiskisk

Anonymous said...

Eh eh kantoi sudah.
Bukti nyata admin ppppppp apa tu ialah admin KTAJ 'fake' kan?

*tepuk dahi*

Unknown on September 14, 2011 at 3:13 PM said...

gunakan kucing dan monyet utk mintak 'sedekah'.. lepas tu kondem2 org melayu sbb tak rajin nak hulur bantuan dekat dia...

oooooo mmmmm ggggggg!!!!


haha....

aku angin dgn pakcik tu tedi... rajin benor kutuk org... kalo org bntu dia, gebang 1 dunia... kalo org kutuk dia. mcm2 benda dia label kt org tu....

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting