Friday, October 21, 2011

Si sesaT yanG senTiaSa meLeLeh air Liur. Erhmmmm.. APa punca?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:20 PM






Si jantan yang baru nampak 2-3 hari ni datang bertandang pada waktu malam.

Cuma sejak semalam siang pun sudah kelihatan. Baru perasan air liurnya sentiasa keluar. Erhmmm.. Apa puncanya ya?

Jadi asingkan bekas makan beliau dan kalau ada baki pun terus buang saja. Lepas makan dia hilang. Lapar tunjuk diri semula. Belum berkesempatan mahu bawa ke klinik.

Yang peliknya dia suka tidur di tengah-tengah jalan. Sampai banyak yang lalu lalang akan berhenti dan tengok. =)) Sedikit pun dia tidak bergerak melainkan angkat dia ke tepi. Isk. Pandai berlakon budak ni!!





8 kUs-kUs:

iQa~ on October 21, 2011 at 9:18 PM said...

comel nya dia tedi...hope org xlanggarla bila die tdo tgh jln tu... =(

Honey of the Valley on October 21, 2011 at 9:51 PM said...

kucing sy recentLy pOn selalu meleleh air liurnya..pastu mulut bau busuk sgt..rupanya ada uLser kat lidah dia..bibir dia pOn cam ada luka sket...sO bagi ubat uLser la kat dia..skang da ok sket..aLhamdulillah..
hehehhehe

KTAJ on October 21, 2011 at 9:54 PM said...

TQ Honey. Saya harap dapat bawa dia ke vet ASAP.

dillataib on October 21, 2011 at 11:55 PM said...

kalau meleleh air liur tu biasanya
memang ada infection dalam mulut.

kucing kat rumah pun kadang2 kena.
kalau bawa ke vet insyaAllah sembuhlaa.:)

UniMeOw on October 22, 2011 at 1:45 AM said...

kucg uni pon slalu jadi camni..
slalu uni bg minum air kelapa..
ps2 lega,,insyAllah... :)

Penoreh Getah on October 22, 2011 at 8:41 AM said...

myqza - kalau dapat..buka mulutnya...periksa,...mungkin ada tersangkut tulang di celah geraham dia...akak ada experience mcm tu.....

EZKad_Cinta on May 22, 2012 at 9:39 AM said...

tolong sy...
kucing sy dh 2@3 hari meleleh air liur.. x tau kenapa.. sy risau la..

Anonymous said...

salam..tumpang tanya ya penyakit ni boleh berjangkit tak (melalui air liur)? Sebabnya kucing saya yang tak sakit tetiba tunjuk simtom yang sama dengan kucing saya yang meleleh air liur tu. Thanks.

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting