Saturday, October 22, 2011

Dak ItaM : abanG kawasaN yanG SanGat Di GerunI oLeH PenDuduK kucinG di SiNi. =))

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:30 PM


Ini kucing saya yang paling taiko di rumah. Yang paling lama tinggal bersama saya.

Walaupun saya rasa Pakcik Oghen lebih berusia dari beliau tapi beliau lagi berkuasa. Hahahahaha.. Sampai hari ini beliau masih tidak ngam dengan Pakcik Oghen. =))

Beliau 5 beradik bersama ibu di buang di rumah saya pada 1 Syawal tahun 2006. Sewaktu itu usianya saya rasa tidak sampai 1 bulan. 3 adik beradik beliau hilang atau mati sejak kecil dan emaknya pula mati di depan rumah kerana di langgar kereta.

Tinggallah Dak Itam dan Dak Utih. Tapi usia Dak Utih tidak panjang. Beliau mati pada 03.05.2010 tanpa di ketahui puncanya. RIP Dak Utih.Kamu tetap di hati kami sampai bila-bila.

UI

Kini sudah lebih 5 tahun usia Dak Itam. Walaupun muka nampak ganas tapi dalam hati ada taman. Beliau suka duduk di atas pangku dan tidur di sebelah jika 'mood' gediknya datang.

Semoga Dak Itam panjang usianya. InsyaAllah.






4 kUs-kUs:

Qistina Zainal on October 22, 2011 at 8:44 PM said...

Oh, rupa dak itam macam kucing saya manje de' Marco tapi beliau dah tiada lagi.

http://zr-dodonotes.blogspot.com/2011/10/happy-world-animal-day.html

Rosmawati Yusof on October 22, 2011 at 8:50 PM said...

Semuga dak itam happy n sehat selalu...

Nadhyat on October 23, 2011 at 6:55 AM said...

dak itam betina ke jantan?
ada gak kucing yang serupa cam ni, betina...namanya Kola~
=D

reha said...

haaa..ini dia budak nakal yg sy sgt windu... lama tul kamoo tidak muncul disini.. ekekkeke

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting