Saturday, March 06, 2010

Dak UtIh DIe HarD Fan : Aku TunaIkan PermInTaan kamU. InI YanG TerakHIr. TiDak akaN LaGi TerTunaI JiKa KamU MiNta. SamPai BiLa Pun. SeLamanYa......

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:00 PM
Photobucket



Photobucket


Photobucket


Photobucket



'Jangan sedih Bos, jangan menangis. Jangan sedih semua. Aku gembira selama di dunia. Selamat tinggal semua. Terima kasih kerana sayang padaku....'

** Terima kasih atas teguran




49 kUs-kUs:

sueanne on March 6, 2010 at 1:06 PM said...

dak utih..

speechless~~~

myafiza on March 6, 2010 at 1:08 PM said...

speechless gak..

apa sebenarnya yg dh jadi kt dak utih...

tedi...sabar ye tedi...

ashie023 on March 6, 2010 at 1:12 PM said...

dak utih...
Rest in peace..
aku xleh komen..aku sebak..

..::..ein..::.. on March 6, 2010 at 1:26 PM said...

sob3.....tedi, dak utih kena langgar ke....sedih nye...rasa cam xleh terima je...sabar ye tedi....takziah dr ein...dak utih pasti akan sentiasa doa kan utk tedi wpun dia dh xde lg...sediihh :(

~LP Lum~ on March 6, 2010 at 1:26 PM said...

aku pun xblh nak komen apa2~

terasa sebak sgt dlm atie aku skang...

dak utih, aku baru aje mula nak mengenali ko ngan lebih dekat,
tp nmpaknya, impian aku hnya tnggal impian aje... aku doakn mga ko akan bhagia d sana...

rest in peace dak utih...
:"(
aku akn merindui kamu~

Ms.Lilies on March 6, 2010 at 1:29 PM said...

dah lama aku x singgah sini....alih2 entry dak utih dah xde...sedihhhhhnya....ko sure lagi sedihkan tedi....
RIP dak utih...

p/s:aku cepat emo kalo kucing dah xde

norliza_osman on March 6, 2010 at 1:30 PM said...

salam, ted sabar lah.. semuanya dugaan tuhan. Sesungguhnya tuhan takkan menguji kita jika DIA tidak menyayangi kita.Semua ini ada hikmah nya.. saya juga kehilangan tampung saya.. Memang tak dapat dilupakan. Sampai hari ini kepedihan tetap ada..

amie on March 6, 2010 at 1:38 PM said...

dak tedi,,
nape ngan dak utih?
die kene langgar ke ape ke?

saba eh?
mesti die tggu dak tedi kat sane..
untuk tolong dak tedi..
kuatkan hati tau?
takziah dari momok,pak tam,memey,tommy dan dak amie..

:((

Watierman, rmanbkr on March 6, 2010 at 1:46 PM said...

Salam Tedi.....


Akak & Reena turut merasai pemergiannya.......RIP.....Dak Utih!......

Untie Tedi....tabah ya....Reena tahu rasa sedih tu....sebab Reena pun rasa walaupun ....Dak Utih hanya di alam BLOG Mama je!

Papa meow on March 6, 2010 at 2:04 PM said...

dak utih pergi jua, salam kasih sayang buat dak utih dikejauhan, tuhan lebih menyeyangi dak utih...:(

♥ItaJeff♥ @Something To Share on March 6, 2010 at 2:04 PM said...

Salam Tedi...

dalam saat begini, sabar adalah teman terbaik buat diri tedi...inilah ujian terhebat buat pencinta kucing...Tedi telah memberi yg terbaik di sepanjang hidup Dak Utih...

oranglidi on March 6, 2010 at 2:08 PM said...

sedih gila!!!

GiGGLe GaL on March 6, 2010 at 2:26 PM said...

Dari Allah kita datang, kepada Allah kita pulang.


Salam buat Ted.

Ampun dan maaf dari aku. Sebagai Peminat Dak Utih Paling Setia memuja dak utih di blog ini, Aku teramat simpati buat dak utih dan kau.

Izinkan aku membuat sedikit bingkisan buat dak utih di blog aku nanti. Izinkan juga aku meminjam gambar-gambar dak utih.

Ya Allah,
Kau berikanlah tempat terbaik buat Dak Utih. Kau kasihi dan peliharalah Dak Utih sepertimana kau mengasihi sekalian makhluk dan hamba Mu. Kau berikanlah dak utih tempat bermain, makan, minum, tidur dan bergembira di SyurgaMu.

Ya Allah,
Kau lipatgandakanlah kebahagiaan dan kebaikan buat Dak Ted kerana begitu gigih membesarkan Dak Utih dan kucing-kucing lain. Kau berikanlah Dak Ted ketabahan dalam mengharungi dugaan ini. Sesungguhnya Kau telah merancang sesuatu yang terbaik buat Dak Ted dan aku percaya pada ketetapan dan ketentuan Mu ya Allah.

Sesungguhnya Engkaulah Tuhan maha pengasih lagi maha penyayang, Tuhan sekalian alam.

Buat Ted,
Teman, aku memahami perasaan kau. Aku memahami betapa dukanya mengharungi dugaan bersama kucing-kucing tersayang.

Kenangan dengan dak utih di alam cyber ini, tidak akan aku lupakan. Terima kasih kerana memberi aku sedikit ruang berkongsi senyuman melihat telatah dak utih yang sungguh bakal aku rindui. Walaupun aku bukan Tuan Dak Utih, tapi perasaan kasih tu sudah tersemai di hati melihatkan dia hidup gembira dengan kau.

Bertabah lah hati wahai Ted. Semoga Allah balas segala kebaikan kau. Dan terima kasih kerana menunaikan permintaan aku, walaupun pada asalnya permintaan aku ialah melihat Dak Utih dengan aktivitinya, tapi, permintaan Allah lebih membatasi semuanya.

Salam Takziah,
Dak Utih Die Hard Fan ~ And Always Be

sharamli on March 6, 2010 at 2:32 PM said...

:(
sabar makcik tedi

maiyah on March 6, 2010 at 2:52 PM said...

sebak...

zalyeaclik on March 6, 2010 at 2:53 PM said...

Salam Tedi.....sabar ye setiap yg berlaku pasti ada nhikmah disebaliknye....Jika hari ini diberikan kita kesedihan Insyaallah 1 hari nanti akan didatangi kegembiraan.....

nursarah on March 6, 2010 at 3:13 PM said...

sudahla daku sedang demam. nampak gambar begini sangat sayu---> macam nak nangis...

JMR on March 6, 2010 at 3:45 PM said...

sabar ye kak..nnt wt le kenduri arwah utk dah utih..moga tenang dia di sana:-)

aNIe on March 6, 2010 at 3:45 PM said...

tEDl..kenapa dengan dak Utih...huhuhu

Sedihnya akak...teringat akak pada Roni kesayangan akak yang pergi meninggalkan akak...

Semoga dak Utih tenang di sana...

miss lolly a.k.a luvfareda on March 6, 2010 at 3:59 PM said...

uhuk uhuk :-(((

sedeynyaaaaaaaaaaa

she_mah on March 6, 2010 at 4:07 PM said...

kemalangan ke?
:'(

messyremo on March 6, 2010 at 4:07 PM said...

tediiiiiiiiiiiiiiiiiii....
aigoo...
tak tau nk ckp pe..
sedih betol..
sabola tedi..

Tulip on March 6, 2010 at 4:45 PM said...

=(
........

blueCITY® on March 6, 2010 at 4:47 PM said...

hmmmmmmmm

naper tedi?
tak tahu citer g ni
sakit ke apa?
sian nya..

sabar ya tedi sayang
hukhuk

Wanita Itu on March 6, 2010 at 5:22 PM said...

dak utih... :(

ted|, mintak izin juga menulis ttg dak utih di halaman te yer, time kasih..

leadleedeea on March 6, 2010 at 5:32 PM said...

ted..

knp ngan dak utih? lead tatau nak ckp ape..ted saba ye..

serius, lead terkedu..

tunbegia on March 6, 2010 at 5:51 PM said...

sungguh sedih,

salamm,

embun d tengah malam on March 6, 2010 at 5:52 PM said...

al fatihah

FarhanaDr on March 6, 2010 at 6:12 PM said...

Tedi.. Bertabah yek.. Dak Utih takmo kot nengok tedi sedih2..

syahbandar87 on March 6, 2010 at 6:22 PM said...

eh sejak bila pula kucing boleh masuk syurga ni..setahu sy manusia dan jin sahaja di syurga..mungkin saya silap..kalau salah tlng betulkn..sy pun masih belajar lagi.bnyk benda yg x tau..kalau boleh sy nak tau jagak,mana tau kut2 ada dalam alquran atau hadith ke.kalau ada tlng tunjukkan..sekurang2nya menambah pengetahuan saya dalam beragama.insyarallah..

dan ada juga yg hadiahkan alfatihah kepada kematian kucing ni..lagi mengarut..sudah menyeleweng dari ajaran islam kalau tak silap sy..kalau salah tlng betulkn juga..

hmm..apa2 pun besar sungguh pengorbanan saudari..saya yakin setiap apa yang saudara kerjakan ini akan mendapat balasan diakhirat kelak..sungguh mulia sifat kasihkan binatang..mudah2an saudari ditabahkan hati untuk melalui kehidupan mendapatng..sy pernah bela kucing juga..bila dh lama bersama kita kemudian dia mati,maka terasa sngt2 kehilangannya..sedihnya pula kadang2 rasa macam kehilangan saudara yang terdekat pula..sbb antara kita dengan dia ada naluri ikatan kasih sayang

umi_e on March 6, 2010 at 6:31 PM said...

tiada cerita tentang dak utih tiba2 terima kisah kepergian dak utih yang begitu menyayatkan hati...

* entahlah... kak e pun tak dapat nak jawab komen sdr syahbandar87 tentang persoalan dan pertanyaannya... apa yang pasti kak e dan anak2 memangku kucing yang sedang nazak dan membacakan al-fatiha dan surah2 biasa sehingga tercabut nyawanya... (apakah itu sudah menyeleweng?) --> tujuang untuk memupuk perasaan kasih dan nilai murni dalam diri anak2... kalau pada haiwan mereka sanggup lakukan begitu... tak mungkin pada manusia mereka tiada perasaan kasih...

ABM79 on March 6, 2010 at 6:36 PM said...

Salam Takziah Buat Tedi

terkejut gak dak utih dah tiada.. apa pon dak utih sentiasa dalam ingatan kita semua... semoga ia aman disana :) takecare k...

hisham on March 6, 2010 at 6:40 PM said...

salam...sori lame x jenguk blog ni...tenet i ade problem...sori lagi skali...tk cre (out of topic)

Miss ... on March 6, 2010 at 6:55 PM said...

btol pe dak utih kata tu..jgn sedih..tempat dia dah dijamin..cuma tedi ko tabah la ekk dgn kehilangan dia..

TiTin on March 6, 2010 at 6:57 PM said...

sedihnye....

semoga dak utih ditempatkan di syurga..

My A,B,C,D...... on March 6, 2010 at 7:21 PM said...

takziah tedi.....

relevan on March 6, 2010 at 7:32 PM said...

Kematian adalah satu perjalanan untuk menuju kepada satu kehidupan yang kekal abadi..

Kucing ada banyak lagi kat Malaysia ni ..Tedi boleh ganti kucing yang baru..

bellar0ssa on March 6, 2010 at 8:12 PM said...

tabah ted,hmm aku punye kucing pun macam ni..lagi sedih sebab dia mati waktu aku kat india..

bubu name dia.paling sedih tu fav kucing aku antare banyak2.. aku menangis.itu sebab buatan budak nakal yang mnyebabkan bubu mati.. bubu dengan baby adik beradik.duduk 1 sangkar.. makan sama2.bile bubu mati,mak aku kata baby tak nak makan.. lama.. pastu aku mak aku letak baby dalam rumah.. baby dah lincah balik.tapi tahu tak..ada orang curi baby..sedih sangat..

kau paham pe ko rase.

aNiSa hANg tUaH on March 6, 2010 at 8:14 PM said...

sedihnya
hmmm

sabar yer kak tedi

Juz Call Me Sharz on March 6, 2010 at 8:27 PM said...

sedihnyer..tgk gmba jerk tp da bergenang air mate..tp xpe dier pegi sbb Allah sygkn dier.. :(

white rose on March 6, 2010 at 8:47 PM said...

akak sabarlah bnyk2...
semua yg ada adalah kenangan bersama...segala cite pasal dak utih menjadi kenangan...

Snowwhite Zone on March 6, 2010 at 10:05 PM said...

tedi, sedih llaaa.. ngalir air mata wehhh.. sebak tgk pic dak utih. ***speechless***

syahbandar87 on March 7, 2010 at 11:57 AM said...

saya tak tujukan kepada saudari tentang bacaan al fatihah tu.cuma saya baca komen dr seorng pembaca kat sini..dia mengucapkan al-fatihah kepada kematian kucing saudari.bukankah melafaskan hadiah bacaan alfatihah hanya kepada manusia yang telah meninggal dunia dan bukannya binatang.bahaya,ini melibatkan agama.jangan main2..

tapi kalau kucing yang sedang sakit kalau nak baca ayat2 alquran muga2 dia cpt sembuh itu saya fikir bukan menjadi masalah apa2..

♫ ♥ farah ada ♫ ♥ on March 7, 2010 at 5:39 PM said...

speechless~

rest in peace Dak Utih..

myzairdina on March 7, 2010 at 10:18 PM said...

tabahkan diri :)

robaaiah on March 8, 2010 at 11:10 AM said...

Ted...mami dah banyak kali kematian kucing kesayangan. yang last sekali siputeh....2 bulan lalu. dilanggar kereta suami. dia jerit...dan terus senyap. mami baru sedar dia kena langgar. mami menangis... sebelum tu dia kacau mami buat kerja... mami marah dan keluar je terus suami langgar dia.... sediahnya.... Ita seminggu baru mami bagi tau sebab taknak dia sedih sangat.....bila dia dah tahu. adik bagi tau barule dia sedih....sedih sangat2.

Anonymous said...

cipee :kucing makhluk ALLAH..semesti tempatnya di syurga..tidak ada dalil yg boleh mengesahkan..setiap kejadian tuhan dan nyawa yg diberikan tuhan itu..ada rahsianya..jgn pertikaikan tentang ajaran menyeleweng atau apa..ALLAH lebih tahu kebenarannya saudara syahbandar87

Anonymous said...

cipee : berbuat baik dengan binatang lebih baik dr berbuat baik dengan manusia..manusia selalunya lupa diri..tapi binatang takkan lupa diri dan setia pada tuannya..saya lebih rela bersedekah pada binatang daripada manusia..

Ieda the Rainbow Princess on March 10, 2010 at 11:05 AM said...

Be strong,Tedi.

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting