Friday, March 05, 2010

Maaf!! Saya TiDak DaPaT DaTanG seBab KucinG Saya KeMaLanGan! MenGaPa GeLak? S.H.I.T!!!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 9:30 AM
'Audit selesai. Dokumen sudah boleh di ambil.'

Panggilan telefon di terima. 'Minta Bos kamu datang bawa cop.' Itu satu arahan.

'PT perlu sama hadir Puan?' Aku bertanya. 'Terpulang. Tidak wajib.'

Okey! Aku tidak pergi. Kebetulan pagi aku sudah meminta izin untuk masuk 1 jam lewat untuk bawa Dak Kimo ke klinik.

Esoknya. Terima satu panggilan.

'Eh! Kenapa tidak datang. Susah mahu terang pada Bos Cik, sebab dia tidak faham.'

'Staff yang telefon kata tidak wajib. Kebetulan saya ada hal. Kucing saya kemalangan.'

Dengar suara ketawa di hujung talian. Ada yang lucu?

'Mengapa?'

'Kucing kemalangan?'

'Ya? Kenapa? Pelik ke?' Aku sudah panas hati.

'Kelakar'. Kepala otak kau kelakar!! (hanya dalam hati)

'Tiada yang kelakar puan. Kucing pun makhluk bernyawa macam kita. Tidak perlu ketawa.'

'Maaf! Maaf!.' ( Kau boleh pergi M.A.T.I )

Aku tidak tahu kenapa aku marah sangat semalam.

Andainya adegannya begini :

'Kenapa Puan?'

'Anak saya kemalangan.'

Aku ketawa sekuat hati.

'Mengapa?'

'Kelakar.' Aku menjawab.

Tapi aku tidak sezalim itu......

Nota kakitanganku : Selagi namanya makhluk Allah, tiada yang kelakar jika di timpa musibah!







30 kUs-kUs:

MiYOKO SuKi on March 5, 2010 at 9:32 AM said...

Dak Kimo camne skang...da ok ke...semoga die cept sembuh ye...

DramaQueen on March 5, 2010 at 9:35 AM said...

kalau aku kat tempat ko ted, da lama aku bahasakan saje siamang tu.. tadek perasaan kehape... mungkin beliaw tu alien..sbb tu tadek perasaan...i hate that k!

kucing pon makhluk allah..ada nyawa.. so what? Tak bley ke hormat perasaan orang yg sayang kucing? haihhh..emo aku la baca benda2 cam ni..sbb aku pon penah kena.. dan aku bagi slam-satu-bijik je kat orang tu..

Hazzy Ishak on March 5, 2010 at 9:44 AM said...

ada jugak org pikir cenggitu
nak ke pelengkung kepala dia sekali

Anisa on March 5, 2010 at 9:50 AM said...

bersabar ye kak tedi
:)

ape2 jer on March 5, 2010 at 9:57 AM said...

yup sokong tedi..aku penah kena jugak bila kucing aku mati ada org gelak sbb aku nangis..salah ke nangis..dah tentu aku syg..mestilah nangis huhu

Tuah said...

teruknya org tu gelak2 pulak. kalau sy la yg kena mcm tu, mau jd perang rasanya.

bylindakitchen on March 5, 2010 at 10:05 AM said...

mereka tidak paham.
mereka selalu perlekehkan kita peminat kucing.
mengapa yerk.
saya juga sedey kenapa mereka tidak sama perasaan seperti kita,
kucing juga makhluk sama seperti kita.
dipinjamkan ke dunia hanya sementara.

Unknown on March 5, 2010 at 10:07 AM said...

hati manusia lain2...

Alimaz-Kembara Terasing on March 5, 2010 at 10:07 AM said...

betoi tu saya sokong......hampeh tul manusia tu....

sueanne on March 5, 2010 at 10:10 AM said...

huhh..sabar je la ngan orang itu...boleh lak die gelak..mengongg...

mama affan on March 5, 2010 at 10:26 AM said...

hari ni hari kita..

zella y on March 5, 2010 at 10:29 AM said...

camner ngan mata dak kimo tu??
dh okay??

sabar je la dgn manusia camtu...

Dee on March 5, 2010 at 10:41 AM said...

ler..x semua org memahami kan sis..sabar jelah..

Mr feckry on March 5, 2010 at 10:59 AM said...

nyawa tu...bukannya buatan manusia..

ONE ZABA on March 5, 2010 at 11:01 AM said...

jangan marah.....

Dina Zakaria on March 5, 2010 at 11:44 AM said...

bila xde perasaan kasih...macam tu ler...

sabar yek tedi..dak kimo mcm mane??

yusuf mujahidin ™ on March 5, 2010 at 11:45 AM said...

tk patut...

ish2

umi_e on March 5, 2010 at 11:51 AM said...

nasib baik dengan dak tedi :P kalau dengan kak e! Mau kena hamput kat situ gak!

* jenis panas tak boleh simpan oooo ;) :D

wanita mutalib on March 5, 2010 at 11:52 AM said...

tak suka orang camtu!! kelakar??!! main2 ajer!!

umi_e on March 5, 2010 at 11:53 AM said...

Harap dak kimo akan pulih...

* kak e tak berapa aktif bertenet sebab anak2 bulu di rumah macam tak sihat... (ulang-alik berubat) nampaknya penyakit yang dialami oleh chiku baiknya sekejap - dah balik lagi :((

Tulip on March 5, 2010 at 11:57 AM said...

dak kimo x sihat lg ek???

emm..entah apa2 la staf 2..yg membaca nie pun terasa bengang..apatah lg yg terkena..

syaf on March 5, 2010 at 12:08 PM said...

sabaq na...mungkin die pikir hang graw2 kowt....
huhuh mcm mane kucing tersebut???
die mengamok lagik kah hari ni

Nor Hayati B. on March 5, 2010 at 12:14 PM said...

get well soon Dak Kimo..

org mcm tu takder perasaan..! :(

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on March 5, 2010 at 12:47 PM said...

orang yang menelfon itu mesti tidak pernah mempunyai atau membela kucing

Unknown on March 5, 2010 at 12:47 PM said...

salam tedi~

huhuhu...mmg KEJAM.. apa salahnya antar kucing ke klinik?? kucing pun makhluk Allah gak apa?? geram aku kalo org yg suka persenda kan kebaikan org len mmbantu sesama makhluk...

slamat bercuti ted~ :)

amie on March 5, 2010 at 12:50 PM said...

dak tedi,,
saba eh..
mushmushhhh

lupie on March 5, 2010 at 1:12 PM said...

Sis - I pun pernah kena sound kat boss pasal ambik emergency leave sebab kucing I sakit!

I buat tak dengar aje ... suka hati I ler how I want to term "emergency"!

Don't worry about what others think!

she_mah on March 5, 2010 at 1:50 PM said...

sabar...

CITY® on March 5, 2010 at 1:57 PM said...

muahhahahh...
tu la pasal,
dah mmg masyarakt gak yg ajo
kalau bagi alasan kambing mati, lembu mati, leh terima ke?

cuba bagi alasan mak kawin, atok kawin, nenek kawin?
gelak gak nanti

wakakkaka...

manusia mmg begitu la kot
heeeeeeeeee

apek on March 5, 2010 at 6:18 PM said...

mungkin dia tak sengaja.. maafkan dia kerana memaafkan sesama saudara tu satu perbuatan terpuji sama macam mengasihani haiwan jugak

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting