Friday, March 05, 2010

MakcIk!! Itu TroLi sAya!!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:03 AM
Hari ini ke hulu ke hilir mencari barang-barang. Barang-barang apa? Esok aku cerita.

Dari JAKEL di Bukit Piatu aku ke Giant di Bachang. Dari Giant di Bachang, aku ke TESCO . Dari Tesco, aku ke Mydin di Melaka Sentral. Dari Mydin di Melaka Sentral aku ke Mydin di MITC. Huh! Betul-betul membeli dan belah punyalah!!!

Barang yang di cari belum dapat semuanya.

Cerita kelakar aku bermula di Mydin MITC. Aku dan adik kusyuk menelek-nelek barang. Tiba-tiba kami tengok troli barang kami sudah lesap. Ke mana perginya? Hairan bin Ajaib.

Tiba-tiba adik bersuara. 'Kak! Troli kita!' Seorang makcik sedang leka menolak troli aku. Sudah jauh ke depan. Huh! Makcik itu betul-betul leka sampaikan troli sendiri dia tidak sorong, troli orang bukan main laju lagi dia tolak!! Aduhai. Aku dan adik ketawa.

'Makcik! Itu troli saya!' Sapa aku sambil ketawa.

'Eh! Ye ke?' Ucapnya sambil tertinjau-tinjau barang di dalamnya.

'Ya. Barang-barang saya tu.' Susah bebenar makcik itu mahu lepaskan troli aku. Malu kot! He he he he...

'Lah.. kenapa tak cakap.' Dia tersipu. He he he he. Kami sambung ketawa. Makcik itu pun ketawa.

Nasib baik barang-barang belum di bayar dan makcik itu dalam 10 meter dari aku dan tidak hilang dari penglihatan. Jika tidak! Puas pulak dia mahu bayar barang-barang yang aku beli dan aku puas pula mahu memilih semula.

Ekekekekke..

Makcik oh makcik!!! Leka sangat membeli belah nampaknya!

Nota kakitanganku : Makcik boleh pakai seluar saiz XXL ke? He he he he...







26 kUs-kUs:

ezam on March 4, 2010 at 9:12 PM said...

xxl kah????

luvly mya on March 4, 2010 at 9:18 PM said...

ahaha..lawak je..mesti makcik tue malu gile..ehehe

cik syazni on March 4, 2010 at 9:20 PM said...

haha! adoi makcik2..

LuVidA^^ on March 4, 2010 at 9:23 PM said...

bole lak makcik tu ek...hehe...

Jijahh @ f.k on March 4, 2010 at 9:34 PM said...

hahah tu baru time hari bekerja .. cuba kalo hujung minggu ... lagi comfuse troli mana makcik tu punya ... hehehe

joegrimjow on March 4, 2010 at 9:45 PM said...

bak no mak cik tu
nak kuruskan die
hehehe
;)

~ نورحياتي ~ on March 4, 2010 at 9:48 PM said...

hahahaha

macik..macik..macik..

mmg asyik sgt la tu membeli..

aNiSa hANg tUaH on March 4, 2010 at 9:48 PM said...

makcik sempoi
hehehe

mamai on March 4, 2010 at 10:14 PM said...

naper tak tunggu sampai dia bayar lepas itu baru la ambil dan cakap terima kasih

cikgu isza on March 4, 2010 at 10:18 PM said...

biasalah... makcik.. dah masuk frasa tu dahhh

flygurl on March 4, 2010 at 10:25 PM said...

hehehe...malu makcik tu..

Wanita Itu on March 4, 2010 at 10:33 PM said...

akukah makcik tu???

saiz sama erkkk....

hahahaha..

makcik makcik..

amie on March 4, 2010 at 11:14 PM said...

wkakakak..
ape la makcik nih..
iskk

ber_u_wang on March 4, 2010 at 11:53 PM said...

nasib salah troli aje ..kalau salah suami mcm mana erk..

bellar0ssa on March 5, 2010 at 12:21 AM said...

makcik tu nk tolong bayarkan lah ted.hahaha.

al-mankaraqi on March 5, 2010 at 12:32 AM said...

hehehehe.......mesti makcik tu takleh lupa memori indah nih......

ciK LyndaWawa igUana on March 5, 2010 at 2:40 AM said...

le, kalu aku jadi kamu, aku boarkan aje makcik tu bayar...pastu kite dapat barang pree le..hehe

maiyah on March 5, 2010 at 2:58 AM said...

haha.. makcik tgh syiok shopping tu

Kyuubi_85 on March 5, 2010 at 3:45 AM said...

makcik, oo makcik.... hahaha

lawak2.. ko buat perasaan ngantuk aku hilang.. haha

tp bhya tu, nanti lain hari, anak pula jdi mcm tu..

Moon BlooDy Spell on March 5, 2010 at 5:21 AM said...

kena ikat tali troli makcik tu

ninim on March 5, 2010 at 6:24 AM said...

mak cik tu tak adaa troli lain sangat dah kot!!!

relevan on March 5, 2010 at 7:28 AM said...

Kes eksiden troli pun selalu juga terjadi..adakala sampai melekat lekat..

Nur Su'aidah Bachok on March 5, 2010 at 9:00 AM said...

lawaks ah.. hahaha~ ;D

Misz Pinkie Winkie on March 5, 2010 at 9:08 AM said...

lin rasa.
spek mata makcik tue tinggal kat rumag.
dia tidak bisa dapat bezakan.
hehheheh

deena awanis on March 5, 2010 at 11:59 AM said...

mak cik syok sgt bershoping..

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on March 5, 2010 at 3:27 PM said...

hehehehee

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting