Wednesday, March 24, 2010

JaNgan MeLamPau sanGaT Bos!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 11:15 PM
Saya buat 'contest'. Klik di sini untuk turut serta. Hadiahnya di sini. Terima kasih.

'Tedi, duit Kegiatan Pendidikan Islam ni, boleh buat beli buku Moral tak?'

'Kenapa nak usik duit tu cikgu. Dia tak usik cikgu pun.'

'Yelah. Tak pernah guna pun.'

'Siapa cakap tak pernah guna. Tahun sebelum-sebelum ni subsidiari tak asing. Masuk sekali dalam Moral. Mulai tahun lepas baru saya asingkan. Dah habis pun cikgu guna.'

'Pendidikan Islam kan nanti dapat duit Hari Kebesaran Islam.'

'Jangan sebut benda yang belum ada cikgu. Biar ustaz yang tentukan duit ni dia nak beli apa. Carta ke. Buku agama ke untuk budak-budak. Bukan banyak pun. 100 lebih je.'

Cukup-cukuplah 100% pembelanjaan peruntukan kau yang tentukan!! Cukup-cukuplah tu! Jangan mahu sentuh pula duit yang bukan hak.

Terus aku telefon staff yang lepas.

'Kak, bekas Bos kau ni memang macam ni ek? Hari ni dapat duit. Hari ni habis!!"

Terdengar gelak yang kuat di hujung telefon!

'Kau sabau je lah Tedi. Ikutkan je lah. Bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian!'

Dalam betul maksud dia. Kami sahaja yang tahu!

Ha ha ha ha.

Maaflah kawan-kawan,
lepaskan geram dengan Bos lagi!!

Nota kakitanganku : RM 17620.00 boleh habis dalam satu hari. Eekkekekke..






20 kUs-kUs:

nursarah on March 24, 2010 at 8:00 PM said...

beginilah kisahnya bila bab duit...hurmm

zan-xray on March 24, 2010 at 8:23 PM said...

tabik springg kat tedy.
dalam dunia ni macam2 rupa bos ada.

en.alierostam on March 24, 2010 at 8:31 PM said...

ini la masalah nyer...
haish..kt skola wat praktikal....guru besar x bg panitia KH guna duit utk hari terbuka KH...suh gune peruntukan sendiri..dunia oo dunia

embun d tengah malam on March 24, 2010 at 8:32 PM said...

chill k

Mimie.Candy Cane on March 24, 2010 at 8:33 PM said...

engkau cikgu ye...hehehe..

dalam dunia ade 1001 satu jenis bos..sabau je la

Miss ... on March 24, 2010 at 8:48 PM said...

byknya habis pe je dia beli..anak org kaya kot dulu tu psl boros ntah hehe

white rose on March 24, 2010 at 8:56 PM said...

muahahaha...

tadi sy tengok guru kanan duk sain cek2 perbelanjaan minggu ni,
mak aih...beribu raban...

hahahaha...

trus terkedu sy melihatnya...

alangkah indahnya jika cek itu trus masuk ke akaun sy...

muahahahaha...

Solehah on March 24, 2010 at 9:08 PM said...

duit..tu la..bosan pulak dengan duit..tp semua pun nak kene guna duit..haihhh..

Wanita Itu on March 24, 2010 at 9:51 PM said...

wow...hebatnya dia berbelanja hee...

ONE ZABA on March 24, 2010 at 10:12 PM said...

komesen banyak tu...

Tukang cerita on March 24, 2010 at 10:16 PM said...

boros gila!
emmmmm....
")

hans on March 24, 2010 at 10:52 PM said...

RM17 ribu habis dalam sehari?
wow

cikgu isza on March 24, 2010 at 10:55 PM said...

salam tedi,
apa kata rasa penangan bos di tempat akak, pasti tedi dibidasnya :D

maiyah on March 24, 2010 at 11:20 PM said...

byk tu.. apa yg dibuatnya

umi_e on March 24, 2010 at 11:33 PM said...

nak habiskan duit senang je... seminitpun boleh beres :p

* nak kumpul duit yang payah...bertahun2 tak nampak apapun :-S

Watierman, rmanbkr on March 25, 2010 at 12:25 AM said...

Banyak mana pun jumlahnya....it's just another number.....!

papabear on March 25, 2010 at 12:35 AM said...

itu bos yg hampeh namanya hahaha. kejar je ngan penyapu...

sueanne on March 25, 2010 at 9:32 AM said...

mak oiii..banyaknye die belanjaa..adehhh..

norliza_osman on March 25, 2010 at 10:11 AM said...

biar betul dasyatnye..

PinQib on March 25, 2010 at 6:35 PM said...

semua orang ada masalah ng bos..hehe

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting