Tuesday, March 30, 2010

ToLonGLah JanGan BerLakOn...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 10:35 AM
Teruja betul melihat satu sampul surat besar di atas meja. 'URUSAN POS'. Perkataan itu betul buat hati melonjak-lonjak ingin membukanya segara. Semalam aku ada taklimat jadi petang tiada.

Eh! Sampul kelihatan mudah di buka. Ada kesan koyak di tengah. Kesan 'komot-komot' macam sudah ada yang menarik. Hati jadi panas juga! Isinya aku keluarkan! Subhanallah. Cantik pada pandangan mata aku. Alhamdulillah selamat sampai apa yang aku tempah!

Aku mendapatkan 'Pak Guard' bertanyakan siapakah yang menerima surat berdaftar ini. 'Saya yang tandatangan kak, lepas itu saya beri pada Bos akak. Sudah petang. Cikgu-cikgu lain sudah balik.'

Naluri aku kuat mengatakan Bos aku yang buka. Tapi dia mati-mati salahkan 'Pak Guard'. Aku tidak beritahu dia yang aku sudah berjumpa 'Pak Guard' terlebih dahulu. Bos aku tiba-tiba kaitkan GPK pula! Sudah!! 'Tidak perlulah besar-besarkan Bos. Saya cuma bertanya sahaja'.

Aku membebel sedikit. 'Pak Guard ke Bos? Eeee.. Lain kali amanahlah kan. Hak orang jangan usik. Tidak jujur namanya itu. Macam manalah boleh bekerja tapi tidak amanah. Nanti jadi ikutan anak-anak.' Aku lebih memerli Bos aku sebenarnya.

Memang aku nampak macam menuduh. GPK pun datang jumpa aku.'Saya pun rasa Bos yang buka. Pak Guard tidak mungkin. Ini Pak Guard swasta. Takut kita komplen, nanti dia tidak dapat gaji. Mustahil dia yang buat'.

Aduhai. Amanahlah. Tidak kiralah siapa pun. Jika bukan hak kita tidak perlu sibuk-sibuk ingin ambil tahu.

Nota kakitanganku : Aku kongsikan isi sampul surat besar itu dengan kamu nanti. ;)





27 kUs-kUs:

Hazzy Ishak on March 30, 2010 at 10:41 AM said...

isk mana boleh buka suka hati
kalau ada duit ke dlm tu
dah lesap dah tedi oi

Watierman, rmanbkr on March 30, 2010 at 10:42 AM said...

Hantar kat alamat rumah kan senang!!!Tedi takut Akak gi umah ye! Nanti nak terjah juga...hehehe..saja nak takut2 kan!!

zaiMi on March 30, 2010 at 10:55 AM said...

nasib baik la dia tu bos. kalau tak memang wajib dilempang sekuat tenaga.

♥S@R@♥ on March 30, 2010 at 11:05 AM said...

betul tu..xbaik la buat mcm tu.. kalau mak sendiri takpa gak la..
dah la tu tuduh org lain lak tu..xsenonoh tol perangai..

dijauhkan la perangai mcm tu..

JMR on March 30, 2010 at 11:08 AM said...

bos akak tu bz body tol..kem slm sama dia ya..hehehe

ain fathihah on March 30, 2010 at 11:11 AM said...

lps orang berkenaan dah tak jadi bos kamu, boleh lah lempang dia sepenuh tenaga. hehe

mamai on March 30, 2010 at 11:14 AM said...

bro memang benci orang macam nie mau lempang ajer

Nurhayati on March 30, 2010 at 11:14 AM said...

eeee tak baiknya bukak surat orang..

Alimaz-Kembara Terasing on March 30, 2010 at 11:17 AM said...

bencinya org yang tak amanah

Che' Pit on March 30, 2010 at 11:31 AM said...

dah lah tak amanah, pastu berlakon lak, x baik mcm tu huhu

h a n i e on March 30, 2010 at 11:32 AM said...

tu la kan..amanah itu penting..
buleh hangen satu badan kl jd cenggitu..

ciK LyndaWawa igUana on March 30, 2010 at 11:35 AM said...

amende de dalam tu?ehehehe..

kuina on March 30, 2010 at 11:40 AM said...

fuhhhh tak amanah.. tak suka la...

makdara terdiva on March 30, 2010 at 11:43 AM said...

x suka..x suka..

Mr PenyuBiru on March 30, 2010 at 12:04 PM said...

org tu jeles kut ko dapat parcel.hehe

jane on March 30, 2010 at 12:08 PM said...

waaaaaaaaaaaaaa...

apa kes pulak bos akak tu bukak



ces!!!!!!!!!

~LP Lum~ on March 30, 2010 at 12:08 PM said...

salam tedi~

zaman sekarang susah nak jumpa sorang yg amanah ted.. smua org akan cuba jd amanah "konon"nya.. :)

tp xsemua org yg xamanah.. ada gak yg masih amanah.. :)

zue on March 30, 2010 at 12:18 PM said...

hidup biar amanah, jujur dan bertanggungjawab mcm di...n3 akak.

Miss ... on March 30, 2010 at 12:34 PM said...

huh tiada privacy adehh

OuyOk on March 30, 2010 at 1:39 PM said...

hahahahahahahahahah sori cik tedi..tergelak pulak.
ape lah bos cik tedi neh..mcm budak2..dah wat xngaku.pastu tuduh pak guard kakaka

OuyOk on March 30, 2010 at 1:39 PM said...

hahahahahahahahahah sori cik tedi..tergelak pulak.
ape lah bos cik tedi neh..mcm budak2..dah wat xngaku.pastu tuduh pak guard kakaka

Alynn Notnot on March 30, 2010 at 2:02 PM said...

ade jgk bos camtu ek?

cikgu isza on March 30, 2010 at 3:30 PM said...

kalaulah benar seperti apa yang di sangka, tak patut betul..

buat report polis supaya boleh dapatkan cop jari siapa..huhuhu

Misz Pinkie Winkie on March 30, 2010 at 3:41 PM said...

cik tedi.
tak sabar nak tau isinya.
heheh.

sharamli on March 30, 2010 at 3:58 PM said...

xsuka 0rg yg suka usik hak 0rang...

PinQib on March 30, 2010 at 4:01 PM said...

ehhe..bos3 yng suka selak kain orang

Softtouch [Hanim] on March 30, 2010 at 4:39 PM said...

wah sesuka hati jer dia bkk..dah terang2 bkn dia punya lg mau bukak...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting