Saturday, March 20, 2010

sUraT CinTa KPM : akU DaLam DiLemA. Di LuaH MaTi Dak ITam. Di TeLan MaTi Dak KimO!! Oh! KasIhan.....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:43 AM
"Kepada Kementerian Pelajaran Malaysia,
Badan saya tidak boleh di belah dua. Di cincang sepuluh apatah lagi. Tetapi surat cinta kamu petang ini betul-betul buat saya mahu belah dua badan ini. Saya rasa mahu berkorban jiwa dan raga saya demi KPM tercinta! Tapi apalah daya saya. Saya hanya insan biasa. Saya bukan transfomers yang boleh berubah-ubah wajah untuk menjadi 2 karektor yang berlainan. Sekejap jadi kereta, sekejap jadi manusia"

Photobucket

A. Tidak pernah hadiri kursus ini. Di Melaka. 1 hari sahaja.



Photobucket

B . Pernah hadiri 4 tahun yang lalu. 3 hari 2 malam. Di Port Dickson

Oh! Itu luahan hati untuk KPM. Sekarang mari aku cerita. Petang tadi aku mendapat 2 surat tawaran mengikuti kursus dari KPM. Sampai serentak, tarikh juga serentak. Satu yang jauh, satu yang dekat. Tajuk kursus yang berlainan. Satu aku tidak pernah hadir, satu lagi kali terakhir aku hadir hampir 4 tahun yang lalu. Kepentingannya sama-sama penting cuma, satu Kursus sehari, satu lagi 3 hari 2 malam.

Aku memikir. Fikir punya fikir punya fikir aku sudah ada pilihan aku sendiri. Tetapi belum muktamad. Aku ada sehingga 1 April ini untuk membuat keputusan.

Jika kamu, yang mana kamu pilih. Kursus A atau B? Mengapa?

Aku sudah ada jawapan. Nanti aku akan kongsi keputusan aku bersama kamu. Terima kasih atas keprihatinan dan perkongsian kamu.

Nota kakitanganku : Weeeeee! Hip Hip Hoorey!





25 kUs-kUs:

Nur Su'aidah Bachok on March 19, 2010 at 7:50 PM said...

emoga semuanya adalah terbaik untuk hidup kamu cik tedi..! ;D

bilis on March 19, 2010 at 7:55 PM said...

2nd

umi_e on March 19, 2010 at 7:59 PM said...

Salam... pergi yang belum dihadiri

Anonymous said...

pegi mana yg di rasakn best...

alia a.k.a hhtp://pingkey.blogspot.com

Solehah on March 19, 2010 at 8:17 PM said...

aku yg 1 sbb sehari jer..

nj on March 19, 2010 at 8:23 PM said...

sitedi...
lebih baik hadir kursus yang belum pernah dihadiri. Selamat berkursus!!

nadirah_nor on March 19, 2010 at 8:27 PM said...

kursus yg belom penah pegi lg lahh
senang dekat then satu hari je..

solat istikarah lahh
=))

Frodo Baggins on March 19, 2010 at 8:36 PM said...

kesimpulannya wa x ske kursus

hahahhaha menjawab soklan tak sis?


kehkehkeh ~~ pe kata g yg beloom pnh. huhuhuhuhu ...

saya_arief on March 19, 2010 at 9:49 PM said...

part yg aku suke kalo kursus2 nih, adalah time makan..
mesti manyak kali an..
haha..
tidak m'jwab soalan pown..

cikgu isza on March 19, 2010 at 9:51 PM said...

kalau saya pilih yang belum dihadiri.. bukan sebab sehari, tapi belum dihadiri.. yan, sembahyang istikarah lebih baik :)

Miss ... on March 19, 2010 at 9:56 PM said...

yg x penah pergi tu..cari pengalaman kt tempat baru :)

pensel kontot on March 19, 2010 at 10:03 PM said...

wah ..gi kursus....

pegi la kursus tempat yg ko tak penah pegi...

hehehe

selamat berkursus

white rose on March 19, 2010 at 10:07 PM said...

lor...

kesiannya akak...

terpaksa pegi jugak kan???

xpela kak, dah tugas kita...kena jalankan...

AzuanBudakMemandai on March 19, 2010 at 10:17 PM said...

pilih yg berkenan woha..

Papa meow on March 19, 2010 at 10:21 PM said...

Aku x mkn gaji, jd x berapa paham hal2 kje government hehehe

Piih mana yg paling dekat dihati...

HARAP yg terbaik utk kamu.

~LP Lum~ on March 19, 2010 at 11:10 PM said...

salam tedi~

kalo aku, aku pilih A.. sebabnya xpernah menghadirinya n kita akan dpt maklumat tambahan... :)

yg B, ko dah penah pegi, walaupun 4 taun yg lpas.. at least ko dah tau mcm mna kursus itu di jalankan... :)

lg satu, kalo pilih B, blh ar aku jumpa ko.. aku kan duk PD... :)

Wanie-san on March 19, 2010 at 11:10 PM said...

tedi pilih yg boleh dapat duit..kalau dua2 xdpt duit xpyh g!hahaha

Yunus Badawi on March 19, 2010 at 11:52 PM said...

Pilihlah yg kat PD tu. Kursus kat Melaka yg satu hari aje tu, lain kali boleh cuba slot sbb 1 hari senang nak adjust.

siti murni ishak on March 20, 2010 at 12:57 AM said...

A. Sebab u tak pernah attend kursus tu..walaupun sehari, pengalaman & pengetahuan sepanjang kursus jgn disangkal ok..make a wise decision tedi..:-)

HonEyBuNNy on March 20, 2010 at 2:26 AM said...

ya tol tu ckp kak siti...make a wise decision tedi...negh3...

hisham on March 20, 2010 at 2:55 AM said...

salam...amik yg 1 hari tu jer...skejap jer, leh balik umah main tenet...huhu

Luffy on March 20, 2010 at 4:08 AM said...

aku pilih 3 hari 2 malam ler
haha

ninim on March 20, 2010 at 7:47 AM said...

ikut suka lah
tapi A cam bes ja
kejap skit

Nurhayati on March 20, 2010 at 8:21 AM said...

dah dah pergi kursus tu.. hihi

SuRayA^i. on March 20, 2010 at 6:44 PM said...

ok, mmg pneng gk kalo cmni -__-"

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting