Tuesday, March 16, 2010

akU Di 'BeLasaH' DeK 120 PeserTa NeGeri JoHor DaRuL TakziM....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:29 AM
Photobucket

* Gambar tidak dapat di papar demi keselamatan negara. ( Baca : Keselamatan diri)


Terima kasih kepada kawan-kawan yang 'menjaga' blog ini semasa aku berkursus. Atas jasa baik kamu semua ada sesuatu yang sederhana istimewa aku mahu beri kepada kamu yang bertuah sahaja. Oh! Baca 'entry' hingga ke nokhtah terakhir untuk mengetahuinya.

Terima kasih juga buat Kak Tuah Hanani yang mengarang emel panjang menunjuk jalan menuju ke pusat latihan. Tidak putus-putus membantu dan sentiasa ada bila di perlukan. Terima kasih kak!!

Berpandukan arahan dari emel yang di salin keluar, aku menuju ke pusat latihan. Subhanallah. Jalannya tidaklah sesusah yang aku fikirkan. Rasa mahu lempang sahaja diri sendiri sebab selalu berfikiran negatif!!

Selepas sahaja dari 'roundabout' berdekatan dengan 7eleven di Bandar Muar terus sahaja halanya sehingga ke pusat latihan. Dari Merlimau tidak sampai 1 jam pun!

Jangan salah faham dengan tajuk. Aku bukan di pukul sampai pengsan! He he he he he.. Pelik betul sebab aku dan kawan aku berdua sahaja dari Melaka. Yang lain semuanya dari Negeri Johor. Aku turut serta dalam Kursus Kenegaraan Anjuran BTN Cawangan Johor. Bukan anjuran Cawangan Melaka rupanya.

Oh BTN Cawangan Melaka. Bangkitlah!! Aku perlu menunggu 3 tahun selepas mendaftar untuk di panggil. Kenyataan itu sudah cukup memeranjatkan peserta-peserta Negeri Johor kerana kalangan mereka semuanya lantikan 2008 dan 2009. Johor lebih besar lagi dari Negeri Melaka, mengapa perlu tunggu terlalu lama untuk di panggil? Mengapa aku perlu hadir melalui BTN Cawangan Negeri Johor?

Aduhai! Bukan tidak bersyukur, cuma kasihan pada kawan-kawan yang perlu menunggu lama.

Berbalik kepada perenggan pertama di atas. Ada kuiz kecil-kecilan.

Sila 'print screen' angkat Pelawat ke 46 666.

Peserta pertama yang berjaya 'print screen angka tersebut dan mengemelkannya ke mylosermind@yahoo.com akan menerima hadiah comel di bawah.

Photobucket

* Tingginya tidak sampai sejengkal!


Okey? Terima kasih!

Nota kakitanganku : Nasihat kepada mereka yang telah mendaftar BTN secara atas talian, sila semak status permohonan kamu bagi mengelakkan kamu terlepas mengikuti kursus atas sebab kesilapan mengisi borang!





13 kUs-kUs:

itafukada on March 16, 2010 at 7:55 AM said...

wah..spt no plat kete aku je ni tedi.hikhik..

nyaris ingat kamu betul2 dibelasah. ciss..tipah tertipu.huhu..

blueCITY® on March 16, 2010 at 8:04 AM said...

heeeeeeeeeee...

lum pernah g pergi latihan btn ni tedi.

induksi je pergi dolu2
ekekek..

tak mo la
takut

hahhahah

ewwwwwwww
kolor biru, comel
nak
nak

=p

Che' Pit on March 16, 2010 at 8:45 AM said...

ngeh ngeh ngeh mesti bestkan geng dgn org Johor mcm CP ni..

hmm ala lagi 141 nak ke 46 666..

dotblogspotdotkom on March 16, 2010 at 8:46 AM said...

kalau kt tempat pakcik nih.... masalah lewat p BTN nih kerana HR @ kata lain BSM-Bahagian Sibuk Memanjang.. ( ntah apa yg disibuknye.. ).. depa x buat keje dengan penuh intergriti... alasan senang.. terlepas pandang... tp siapa yg pandang?..

sebb depa malas nak buat keje...huhuhuhu

~ نورحياتي ~ on March 16, 2010 at 8:55 AM said...

wahhh..nak join ni tau..hehehehe..
nak menambah kerajinan menjenguk ni..hehehe..

good luck! :)

mamai on March 16, 2010 at 9:19 AM said...

kenapa la pakcik tak dipanggil untuk kursua BTN tu....mesti ramai awek comel hahahahaha

relevan on March 16, 2010 at 10:38 AM said...

Nak juga rasanye hadiah itu..tapi dapat dan sempatkah aku dengan angka itu..

Mr feckry on March 16, 2010 at 11:01 AM said...

btn..best sebab leh lepak2

aNIe on March 16, 2010 at 11:18 AM said...

tEDl...akak tak pernah pergi kursus...huhu...

Dee on March 16, 2010 at 11:25 AM said...

x pernah gi kursus BTN..tp masa kt ITM dh puas pegi hutan camping2, flying fox dan mcm2 kursus motivasi diri..

Liliyuli on March 16, 2010 at 11:27 AM said...

johor memang aktif...agagaagaa~

fikaryna on March 16, 2010 at 11:46 AM said...

uish..belum lagi..huhu..so balik dari btn da ada semangat baru lum?huhu..

Misz Pinkie Winkie on March 16, 2010 at 1:00 PM said...

go..go..johor.
hahah..bangga sekejap jadik budak johor.
tapie minah n mamat kepoh entry cik tedi selepas ini..bukan kawan saya tau.
huhu

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting