Thursday, March 04, 2010

BiLa KasuT TumiT BerBunYi....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 11:00 AM
Keletak keletuk.... keletak keletuk... 'Amboi cikgu, bunyi kasut, 5 kilometer sudah dengar!' Dia ketawa bila aku menegur. 'Pandailah awak!' 'Ya! Saya sudah sukat bunyinya'. Ha ha ha ha. Bunyi boleh di sukat? Menangis cikgu Sains aku di Iskandar Shah kalau baca tulisan aku ini. Boleh di sukat tapi ada perkataan yang lebih sesuai rasanya. Ekekekekeke...

Di pejabat lama dahulu lagi meriah dengan bunyi kasut tumit tinggi. Berlawan-lawan kata orang! Maklumlah meja aku betul-betul di tepi tingkap laluan ke Bilik Guru. Macam-macam bunyi sudah di dengar. Sampai boleh hafal siapa yang lalu! Ha ha ha...

'Tedi, kamu ni, semua sudah okey. Baju okey, tudung okey. Sesuai. Tapi kasut? Gagal! Kenapa pakai sandle sahaja? Pakailah kasut tumit. Tidak tinggi pun tidak apa. Baru sesuai.' Hampehhh!! Aku di tegur. Yang tertamparnya bukan oleh seorang perempuan, tetapi oleh seorang Pembantu Makmal Lelaki!!

'Tidak boleh bang, bunyi tu boleh menarik perhatian orang pada saya, terutamanya lelaki. Berdosa. Tidak boleh.' Cehhhh!! Ayat bajet macam sopan gitu! Tapi betul tidak? Pembantu Makmal itu ketawa.

Sebenarnya aku mahu beri jawapan kedua begini 'Kaki saya besar dan lebar bang. Tiada saiz kasut perempuan yang sesuai!!' Dan di hujungnya aku akan pura-pura menangis. 'Uwaaaaaaa!!!'

Ha ha ha ha.... Kamu berkasut tumit tinggi? Berapa inci tingginya. Atau kamu seperti aku, lebih suka bersandle sahaja? Jom kongsi!!

Nota kakitanganku : Orang lelaki memang suka memerhati ya? Atau menyekodeng penampilan perempuan?




29 kUs-kUs:

CraZee KenTanG on March 4, 2010 at 11:06 AM said...

sandal!!! kasut tumit sakit kaki kalo bawak jalan lama2. Lg pon kaki aku lebar n panjang mcm cik tedi gakss. huhu~ Bese nyer kalo nak beli kasut pompuan saiz aku, kena pi kedai branded2 br jumpa saiz. hehe~

yusuf mujahidin ™ on March 4, 2010 at 11:12 AM said...

salam

ok gk sandal..
pkai tumit tggi tk sakit pinggang ke? hehe

mari memakai crocs

=)

miszgarfien on March 4, 2010 at 11:13 AM said...

sandle la best...selesa nak g mana2 je..kureng gemar kasut tumit la...melainkan terpaksa pkai

Nur Suaidah Bachok on March 4, 2010 at 11:13 AM said...

aiyarkkkkkkk~!!
tak pakai kasut tumit tinggi. xreti. hanya ke offce memakai crocs saja.

*wink!

@reLong on March 4, 2010 at 11:14 AM said...

kT kat pejabat guna kasut tumit dua inci..keje la katakan..tu yg skema ckt..hihi

tapi time datiG pkai sandal aje..lg slesa n senaG jalan..


tapi..kt penah gak kene tgur dgn cikgu laki psl kt pkai kst tinggi yg sama je..hampeh tol..nmpk sgt tgok org..(sb guna kst tinggi warna kuniG tiap2 hari..hahah!!)

Hazzy Ishak on March 4, 2010 at 11:19 AM said...

kasut tumit tinggi!
ritu beli sandal sebab tgk org pakai.bila dah pakai rasa mcam tak selesa sgt

tatau la salah sape?
kasut ke orgnye

MyaFiza on March 4, 2010 at 11:19 AM said...

pakai sandal sudahh..
kalau kasut tumit tinggi...nk pakai sekejap je boleh la..tp kalau pakai lama2...sakit kaki la..bahaya ooo...

JMR on March 4, 2010 at 11:23 AM said...

irama tapak kasut yg pasti menggamit hati..hukhuk

Relevan on March 4, 2010 at 11:28 AM said...

Kome dalam lori kadang kadang berkaki ayam ..lori air con maka ada lah krew2 punya kaki yang berbau cagu..

Unknown on March 4, 2010 at 11:39 AM said...

pasal kerja opis dan guru..pakai kasut tumit tinggi....kalu tak aku pakai selipar je ...ahaha..

zella y on March 4, 2010 at 11:43 AM said...

sakit kaki setiap kali pkai kasut tumit hehehe

Wanie-san on March 4, 2010 at 12:14 PM said...

hahaha ko ni tedi..sejibon mcm kwn aku!sume pkaian die dah ok..tp bab kasut..aish....selalu pkai sandle...iksh2...

sharamli on March 4, 2010 at 12:35 PM said...

xsuka jugak..
ayu sgt..
hu3.
kadang2 nak je seret selipe jepun je ke sana sini..

DramaQueen on March 4, 2010 at 12:36 PM said...

paling tinggi aku penah ade ialah 4 inchi..sangat menderitakan diri bila berjalan..ekekeke.. tapi santek kasut tu..berkesudahan, pakai ade la 2-3 kali.. tu pun pegi majlis yg aku tak yah banyak berjalan..

lepas tu pempaham la..bila aku jalan, dengan ketinggian yg dah sedia tinggi..makin tinggi la tambah 4 inci..udah rupe gergasi..wakakakakak

ape2 jer on March 4, 2010 at 12:44 PM said...

pakai selipar je x pun kasut ala2 sport tu je

Nadiene on March 4, 2010 at 12:55 PM said...

ko dah tinggi kan kak tedi? xpe,, xpyh pakai,hu

klavu said...

turun dari keta aku pakai tumit tinggi, masuk opis yg cuma beberapa tapak dari parking keta tuh aku pakai selipar jepun. jenjalan suka pakai sandal, cuma klu majlis formal jer pakai kasut, tak lah tinggi sgt cukup look presentable jer :D, suka cari yang tapak getah jer..elak bunyi..berdosa :p

zino on March 4, 2010 at 1:08 PM said...

kalau kasut bertumit tinggi nampak kelainan penampilan tu .. bagitu juga lelaki ada juga kasut yg berbunyi dan ada jenis senyap hehe..

Unknown on March 4, 2010 at 1:10 PM said...

salam tedi~

ahaks~ cian ko eik kna tgur... alah abg makmal 2 jeles sbb xdpt nak pkai..sbb 2 dia suh ko yg pkai... :))

aku suka n obses pada kasut tumit tnggi.. palin g tnggi aku pernah gna adalah 5".. :)
2 rekod peribadi aku.. n sejak dr 2, aku dah xblh nak gna sandal sbb kaki aku akan sakit.. kecuali pkai selipar... :)

Dina Zakaria on March 4, 2010 at 1:15 PM said...

perlu melupakan my lovely heels for 9 months..=(

wanita mutalib on March 4, 2010 at 1:28 PM said...

te pakai crocs tipu yang ada tumit sikit tu...

kat opis mmg tumit tinggi tapi biler nak pi jumpe boss ajer hee..

dalam bilik and kat floor still pakai sandal biasa ajer hee..

thats why te suka kasut hahahaha :p

[s][u][e][h][a][n][n] on March 4, 2010 at 1:58 PM said...

bab kasut tumit aku mmg fail..paling tinggi 2 1/2 inci aku penah ada tapi jarang pakai...lebih selesa pakai kasut wedge

Softtouch [Hanim] on March 4, 2010 at 2:33 PM said...

kalu pg umah kawin n nak vogue2 bolehlah pakai heels tapi idahlah tinggi..dlm 1-2 inci..tp kalu keje sandal jer atau wedges..kdg2 selipar..ha ha ha

hanie on March 4, 2010 at 2:41 PM said...

selipar jepun jek..
payah nk turun naik tangga gune heels

:P

bylindakitchen on March 4, 2010 at 2:49 PM said...

lin kat opis kena pakai kasut tumit.
penampilan setiausaha katanya.
tapie kalo dah banyak sangat surat perlu di hantar.
bantai pakai selipar jepun saja.

sueanne on March 4, 2010 at 2:57 PM said...

kite prefer sandle..klu kasut bertumit, takut tumit tue patah lak..hahaha..

zalyeaclik on March 4, 2010 at 4:36 PM said...

Salam Tedi....klu Mai pulak suka pakai sandal yg tapaknye tinggi sikit.Dia x bertumit....X sakit kaki klu pakai,selesa sgt.Mai nie rendah,klu pakai sandal yg langsung xde tumit kesian sesgt...hehehe....

Nor Hayati B. on March 4, 2010 at 6:07 PM said...

hahahaha

saya juga mempunyai kaki yg sama..

wakakakakKkk~~~

zhrhtoodem on March 4, 2010 at 7:25 PM said...

aku pakai high heels bila de dinner je
tuh pun terkedek2 nak jalan.
tak reti sangat

lagi prefer pakai sneakers
boleh aku berlarian
hahhahha
tade lah sunburn kaki

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting