Monday, March 01, 2010

Oh PakcIk TM!! BILa MahU SeLesaI???

cOrat cOret Oleh : myQza pada 9:38 AM
Lama tidak mengetuk-ngetuk papan kekunci. Rindu rasa di hati. 3 hari cuti penuh dengan keletihan melawan kepanasa musim kemarau dan melayan karenah budak yang sakit. Terima kasih kepada kamu yang masih tidak putus-putus untuk singgah di sini walau tiada berita baru yang di papar.

Dak Oyen masih belum balik. Aku tidak berputus harap dan terus berdoa agar dia selamat dan menemui jalan pulang. InsyaAllah.

Photobucket

Luka di mata Dak Kimo masih belum kering. Dia tidak mahu makan ubat. Antibiotik jauh sekali. Semua di luahkan semula. Untuk meletak ubat luka di mata juga punyalah payah. Dia terlalu agresif. Asyik mengamuk 24 jam kecuali waktu tidur. Dia tidak suka di kurung. Dia mahu bebas keluar. Setiap malam aku akan berjaga untuk menenangkan dia.

Dia tidur di dalam bilik. Budak debab ( Baca : Dak Utih ) punyalah tekanan sebab kena tidur luar. ha ha ha... Setiap malam dia akan menolak-nolak pintu. Bila terbuka dengar suara Dak Kimo dalam bilik, mencicit dia lari. Bila senyap semula dia fikir Dak Kimo sudah tiada, dia buka lagi pintu. Lari lagi. Hehehehehe..

Jadi malam tadi, aku tidur dekat ruang tamu dengan Dak Utih. Dak Kimo dalam bilik. Tapi tidak lama. Bila Dak Kimo sedar sahaja, dia akan mengiaw dengan sekuat hati untuk keluar. Jadi pukul 5.00 pagi aku bawa dia keluar jalan-jalan sambil membuang apa yang patut. Ekekekekekeke...

Masalah internet di rumah masih belum selesai walaupun staff TM sudah 3-4 kali datang ke rumah. Sudah di godek semuanya. Penyelesaiannya ialah BUNTU!! Macam mana itu? Orang TM sendiri tidak dapat selesaikan. Aku apatah lagi. Sudah masuk minggu ketiga ini. Bayar sewa sia-sia sahaja.

Terima kasih singgah. Terima kasih sokongan semua. Aku rindu untuk berblogging seperti biasa....

Nota kakitanganku : Pakcik TM hari ini boleh selesai tidak masalah saya?




28 kUs-kUs:

Watierman, rmanbkr on March 1, 2010 at 9:50 AM said...

Salam Tedi....moga kamu terus tabah menghadapi semua yg mendatang....Miss you so much....but still glad to hear that kamu okay ....!

lupie on March 1, 2010 at 9:54 AM said...

Same here! :)
Pakcik TM ohh ... cepat-cepat kasi baik itu bloadband ...

Snowwhite Zone on March 1, 2010 at 10:01 AM said...

dak oyen x balik lg? tedi, dulu kan ad akucen anis hilang lama tau.. tetiba dia balik, kurus kering aje... sian dia

Nazz@Purple on March 1, 2010 at 10:05 AM said...

Prob tenet nape ek?

deena awanis on March 1, 2010 at 10:08 AM said...

kagum aku ngan semangat ko menjaga dak kimo tu..moga dak kimo cepat baik dan sentiasa doakan kesejahteraan boss nye ni..=)

blueCITY® on March 1, 2010 at 10:39 AM said...

heee pakcik tm,
ekekkek...

dak tedi,
nanti i nak wat n3 pasal choet vs putih
hukhuk...

Misz Pinkie Winkie on March 1, 2010 at 10:45 AM said...

salam tedi.
kami semua sentiasa ada dekat dengan kamu.

fikaryna on March 1, 2010 at 11:09 AM said...

hmm..kamu mmg baik..semoga semua2 awan hitam cepat berlalu..

Yunus Badawi on March 1, 2010 at 11:11 AM said...

Salam tedi.

Masa saya pindah rumah dulu sebulan lebih baru pakcik TM pindahkan talian tepon. Talian tenet lagi tenat. Dekat 2 bulan baru dipindahkan. Yg tak syoknya mereka cas saya juga masa tak pindahkan talian tu lagi huhuhu

~0~ on March 1, 2010 at 11:16 AM said...

brokband aku pun bermasalah

sharamli on March 1, 2010 at 11:23 AM said...

makcik..jangan buntu2..sab0 erk

Liliyuli on March 1, 2010 at 11:42 AM said...

tedi dok melaka kan?
cuba cari staff TM dari unit Customer Service Management. insya'allah dia akan membantu.

amie on March 1, 2010 at 11:52 AM said...

sini!!!
pakcik TM datang..
ekkekee..
saba la tedi..
nnt baek la keh??
dorang bz tuh..
kekadang dakni kat perak nye umah pon sampai kene kol banyak kali baru dorang hantar org..
iskkk..
dak kimo,,
cepat baek yaa syg..
sian tuan kamu..
dak utihh,,
tanak nakal..
adeii

Hazzy Ishak on March 1, 2010 at 12:51 PM said...

kesian dia...huhu

~LP Lum~ on March 1, 2010 at 1:54 PM said...

salam tedi~

sabar aje... kecian aku tgk dak kimo... tentu dia msh xdpt nak tima apa yg dah trjd pd dia...

mamai on March 1, 2010 at 1:58 PM said...

mau kena marah pakcik TM tu kalau tak dia tak buat kerja

siti murni ishak on March 1, 2010 at 2:44 PM said...

TM pun ada masalah jugak ye...hurm..nmpk nya semua service provider sama saja..

FatinZol on March 1, 2010 at 3:53 PM said...

semoga Dak Kimo cepat sembuh !

fiD on March 1, 2010 at 4:25 PM said...

,, mmm, cian dia,,hmmm

pekate kamu POTONG jew

syaf on March 1, 2010 at 4:27 PM said...

sgt kasihan kucing itew..huhuhu
x pe, satu mase beliau akan ok

hurmm, org tm x ley buat..ish2

mukasurat17 on March 1, 2010 at 4:42 PM said...

kesian aku tgk dia...

embun d tengah malam on March 1, 2010 at 5:03 PM said...

sian kucing itu

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on March 1, 2010 at 5:13 PM said...

patutlaaa

dotblogspotdotkom on March 1, 2010 at 5:27 PM said...

kalu tanya pakcikdot.. blh la nak jawab... pakcik tm... x tau la den...huhuuh

ibu_umairah on March 1, 2010 at 5:58 PM said...

bertenang.......sabar!!!!

Wanita Itu on March 1, 2010 at 8:19 PM said...

tak balik lagi..

sabar ye ted|..

owh kes pak TM...diorang nih memang la..

dah tak dapat baca n3 ted|..

takpa2..kami sabar menunggu kay :)

!!!~ZuE SmiLeYx5~!!! on March 1, 2010 at 10:42 PM said...

eeeeeeeeeee kesIaN Kat Kucen tue....
hurm =.=

GiGGLe GaL on March 2, 2010 at 10:36 AM said...

ko cakap kat dak debab tu... suh dia beralah..jan selfish...okeh..suh dia memahami keadaan dak kimo tu.. tarbiyah sket dak debab tu ye.. ko cakap kat beliaw..kalau beliaw berjaya beralah sampai dak kimo sehat, aku hadiahkan gefren untuk beliaw.. keekekekek

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting