Tuesday, March 09, 2010

akU MenCarI OranG Muar. Eh! BukaN unTuk Di JaDiKan CaLon suaMi....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 6:00 PM
Aku sedang mencari orang Muar. Atau lebih tepat lagi orang Parit Jawa. Atau lebih-lebih tepat lagi orang Batu 13. Ada sesiapa di sini? Tidak kiralah lelaki atau perempuan. Yang penting beliau lulus subjek Geografi masa SPM dulu dan tahu serba sedikit berkenaan dengan Geografi di Parit Jawa, Muar dan Melaka. Eh! Ini bukan iklan kerja kosong!

Jika kamu orangnya, mari baca tulisan ini sehingga habis dan jawab beberapa soalan yang berkaitan. Tapi maaf, tiada hadiah yang di sediakan..

Soalan 1 : Berapakah jarak atau kilometer dari Bandar Muar ke Parit Jawa ?

Soalan 2 : Apakah bangunan/premis yang menjadi tanda atau berdekatan dengan Pusat Latihan Kemah Batu 13?

Soalan 3 : Laluan manakah yang sesuai untuk di ikuti jika aku bertolak dari Melaka?

Soalan 4 : Andai aku sesat untuk ke sana, ada sesiapa tidak boleh tunjukkan jalan atau nombor telefon yang boleh di hubungi? ( Eh! Yang ini soalan tipu!!)

Kesimpulannya,
Aku mahu ke Parit Jawa tetapi tidak tahu jalan untuk ke sana.

Sekian. Terima kasih.

Nota kakitanganku : Takut sesat sampai jatuh parit!!






33 kUs-kUs:

LuVidA^^ on March 9, 2010 at 2:02 PM said...

saye bukan org muar ehee

Nur Su'aidah Bachok on March 9, 2010 at 2:03 PM said...

haaa.. aku org parit jawa! serius tak tipu. >.<

tp kn aku jagis=jawa + bugis. (tak kait okayh!) haha

ko dok melaka nk g parit jawa ke? ko lalu je la bypass tu.. tak pon highway tp kene byr tol. jlnnya tegak jeeee...takde belok kanan kiri. selekoh dikira tegak. ;D

pensel kontot on March 9, 2010 at 2:06 PM said...

hehehe.... mau ke kenduri kawen kew?

aku tak tahu sbb bukan org muar

dotblogspotdotkom on March 9, 2010 at 2:09 PM said...

pakcik pun tak tau.... pakcik sekampung dengan pensel kontot huhuhuuhuh

Lekir on March 9, 2010 at 2:12 PM said...

guna maps google la kot

Dee on March 9, 2010 at 2:13 PM said...

xleh nk tlg..aku lum lg jejakkan kaki ke muar..

Tuah on March 9, 2010 at 2:14 PM said...

Cik Ted, akak org Muar.

Untuk pengetahuan, Pusat Latihan KemAH (bukan Kemah) Batu 13 bukannya terletak di Parit Jawa ye. Tapi di Air Hitam Muar.

Sat akak emel adik no hp akak ye.

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on March 9, 2010 at 2:17 PM said...

lawak la
google map ?
huhu aku pun akan sesat juga

Wanita Itu on March 9, 2010 at 2:17 PM said...

alamak.......te tak tau pun parit jawa kat ner hehehehe..

Mr PenyuBiru on March 9, 2010 at 2:22 PM said...

maaf.aku bukan org yg dimaksudkan.hehe..

rasanya pakai google maps boleh dapat semua maklumat tu. nak shortcut ke longcut ke, seme ade.

GiGGLe GaL on March 9, 2010 at 2:34 PM said...

ted, aku bukan owang muo..tapi kalau ko nak no tepon aku..aku email kat ko..wakakak..~ lari topik..

glad to hv u back in happy mood!

Che' Pit on March 9, 2010 at 2:42 PM said...

errr kalau sebelah muar?
CP org segamat

MyaFiza on March 9, 2010 at 2:49 PM said...

x leh nak jawab soalan.
ak bukan orang muar...

blueCITY® on March 9, 2010 at 3:16 PM said...

heeeee

saya pernah keje d parit mesjid
ekekek..

saya ada adik yg tinggal di parit raja, batu pahat
muahhahaah...

rumah saya ada parit
hahhahahah

saya juga ada seseorang di parit apa ntah?
hukhyuk
rindu kat dia
huwaaaaaaa..

tedi nak g deting ke?
lallala

[s][u][e][h][a][n][n] on March 9, 2010 at 3:25 PM said...

hohoho pg muar pun baru sekali...mmg fail la bab2 jalan ni..

hope ko x sesat n jatuh parit :p

fikaryna on March 9, 2010 at 3:47 PM said...

en.fika skang masih kursus di muar tp dia bukan org muar dan besar kemungkinan tidak dapat tolong kamu..

Alimaz-Kembara Terasing on March 9, 2010 at 4:21 PM said...

kalau tedi mai perlis boleh la nak tunjuk jalan...

embun d tengah malam on March 9, 2010 at 4:33 PM said...

lau dari melaka senang...ader satu higway tu..dah lupa dah nama dia..terus jer terus sampai muar

deena awanis on March 9, 2010 at 5:15 PM said...

aku bukan orang Muar.but I LOVE PINK!!=)

laila on March 9, 2010 at 5:28 PM said...

tediiiiiiiiiii
lama aku xsinggah sini
baru tau yg dak utih dah xde
so sorry to hear that

Watierman, rmanbkr on March 9, 2010 at 5:58 PM said...

Mesti ada yg tolong nanti..Dik...Tu Akak Tuah dah hulur bantuan....moga Adik selamat bermotivasi di kem BTN tu nanti...Akak ke BTN masa tahun 1993 dulu...kat Janda Baik, Pahang....best juga melasakkan diri dengan adik2 masa tu...hehehe!Enjoy Dear..and glad to be reading...your n3 again...!!

qaseh on March 9, 2010 at 6:12 PM said...

GOOGLE MAP JE...KAN SENANG

relevan on March 9, 2010 at 6:19 PM said...

Saya orang kg Bongek N9..sori tedi..

Amieynna Amin on March 9, 2010 at 6:59 PM said...

saya org jb..

tedi..
saya tertinggal cite pasal dakutih..
takziah yer..

zns on March 9, 2010 at 7:56 PM said...

zns tak tau cik tedi...cuma boleh doakan cik tedi sifar sesat...amin..

JMR on March 9, 2010 at 8:11 PM said...

kak tedi nak g merisik jejaka nih..hehehe..nak cari pemandu arah ek..leh check kat jobstreet ye,..,

alvin takda rumah harga 8juta story.... on March 9, 2010 at 8:20 PM said...

tedi...google maps kan ada..

ciK LyndaWawa igUana on March 9, 2010 at 8:59 PM said...

sudah berwajah baru blog tu..
kawan org de org muo....
nak org kenalkan..
alahai..takut sangkut la pulok...

Papa meow on March 9, 2010 at 9:33 PM said...

Last g muar masa Ramlah ram / kamal kawin. Jadik pengapit, lama gila tuh.

Ingat lagi, sarapan pagi org situ, satay, gado2, mee rebus. Sedap :D

sI tEDI on March 9, 2010 at 11:28 PM said...

wahai kawan-kawan : X daoat cari di google map sebab alamat yg di beri dengan tempat sebenar tidak tepat!

suria on June 17, 2010 at 6:51 PM said...

hola...hola...mau g btn 24hb ni ek?dr melake ke?aku shah alam nk kesane jugak...ko g nek ape?

gaara slasher on September 21, 2010 at 1:28 PM said...

aku cuma nk membantu.. heheh..

senang2 g jerr jump posmen.. mesti diaorng tau.. hahahah

ZARINAWATI ZAKARIA on October 10, 2015 at 9:59 AM said...

saya ingin mencari seseorang yang bernama pakcik khalid dulu dia terkenal dengan masakan nasi beriani gam berasal dari parit jawa ada sesiapa yang boleh membantu saya

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting