Tuesday, March 16, 2010

LeLakI BecOk aTau PereMPuan yanG BanYak MuLuT?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 11:24 AM
**Jangan lupa salin skrin pelawat ke 46 666 dan emelkan kepada aku untuk mendapat hadiah cenderhati.

Jika kamu mana satu yang kamu pilih? Lelaki lebih becok atau perempuan yang suka bercakap tanpa henti? Tetapi maksudnya tetap sama.

Selama berkursus berbagai ragam manusia yang aku jumpa. Antaranya insan-insan seperti yang aku sebutkan di atas. Jika perempuan aku boleh terima lagi. Tetapi jika lelaki yang suka bercakap tanpa henti, kepoh, kecoh atau bahasa yang selalu aku sebut 'lorat'!

Perangainya betul-betul menjelikkan. Nasib baik bukan satu kumpulan dengan aku. Sikapnya seolah-olah mahu orang ambil perhatian kepada dirinya. Aduhai.. Rasa mahu muntah bila asyik bercakap dan ketawa dengan nada yang kuat.

Perempuan pula, satu kumpulan dengan aku. Jika di beri peluang bercakap tiada jumpa di mana nokhtahnya. Dengan ketawa mengilainya lagi. Lawak tidak menjadi pun dia ketawa. Kami ketawapun bukan sebab lawak dia tetapi sebab dia yang beriya-ia bercerita dengan memek muka sekali. Orang lain bercakap pun dia mahu bercakap. Ada sahaja yang dia mahu menyampuk. Sampaikan fasilator pun minta dia beri laluan untuk dengar orang lain pula bercakap.

Aku tidak tahu orang lain, tetapi bagi aku yang pendiam ini, melihat aksi dan perangai begitu memang begitu mengganggu. Bercakaplah bila perlu sahaja. Bila di minta. Ini bila penceramah membentangkan kertas kerja di depan, dia pun sibuk membentangkan 'kertas kerja' dia sekali tetapi di belakang.

Jika kamu, siapakah yang paling becok?

A. Lelaki

B. Perempuan

C. Tidak dapat kenal pasti jantina.

Nota kakitanganku : Becok macam Joyah! Joyah selalu jadi mangsa!!






16 kUs-kUs:

@rE-LonG on March 16, 2010 at 11:49 AM said...

Bila laki becok..tu namaY dia mCm mak nenek..bila telah dicop mak nenek..laki mcm tu mGalahkan prmpuan..

tak sUka..

yg prmpuan mCm tu pn kT xsuka..xmeGhormati org laGsung..xtau malu..huh!

~LP Lum~ on March 16, 2010 at 11:53 AM said...

salam tedi~

hehehe... aku pun suka bercakap gak.. tapi xde ar smpai org len ngah berckp aku pun sibuk nak berckp mcm gurl dlm group ko tu... :)
tpkan aku lebih suka mendiamkan diri aku kalo kali pertama ketemu ngan org yg bru sbbnya aku tau org yg baru nie, xkan dpt tima kalo aku mulut bising.. tapi kalo dah kenal aku.. ko akan tau aku mcm mna... :)

Adlina Husaini on March 16, 2010 at 12:07 PM said...

babe, kita neh dah diajar diam lebih baik..dulu masa akak pegi course ada juga yg mcm tu..kitorang panggil dia gile mic hihi..

sueanne on March 16, 2010 at 12:18 PM said...

Paling Becok?..semestinya si B..hahaha..gosip tak abis2x..memang lumrah si B..hehehe

Org becok + die je yg nak bercakap = hampeh..
org becok + boleh dengar org lain bercakap = okkkkkkkkkkkk...

heeeeeeeee

Nur Su'aidah Bachok on March 16, 2010 at 12:23 PM said...

bersabarlah yer....
manusia itu dijadikan berbeza... ;D

wildaan on March 16, 2010 at 12:27 PM said...

salam kenal....becok ni pd sy x mengira jantina...manusia 2 alam pun ade yg becok...heheh...

Misz Pinkie Winkie on March 16, 2010 at 12:57 PM said...

lin tau jawapannya.
joyah lah yang paling becok.
hhahha...lama tak dengar nama joyah.
suka lah..
joyah..joyah..joyah.

tapie
kalo lelaki sarpok atau dikenali bapok.
memang kepoh tak ingat dunia.

HonEyBuNNy on March 16, 2010 at 1:03 PM said...

salam...lama xgolek2 blog ne...hehheh...ya...xdpt d kenal pasti...C...kdg2 da jgk laki mulut becok..ila baru ja lps present tajuk gossip.....sometimes ada jgk laki cm tu...ngeh3....cian joyah kan..huuh

zella y on March 16, 2010 at 1:27 PM said...

mmg xboleh tahan dgn lelaki yg becok...

itafukada on March 16, 2010 at 1:35 PM said...

xkira lelaki mau pun perempuan, dua2 becok. dua2 xbuleh blah. aku pnh wat entri psl kepochi dan kepodah ni. huhu..

Dee on March 16, 2010 at 1:45 PM said...

aku pun suka bercakap tp kalo aku gi kursus aku lebih byk diam dr bercakap..biarlah fasilitator yg dh dibyr tu yg bercakap..hehehe..

ninim on March 16, 2010 at 1:58 PM said...

manusia yang suker merosakkan owang len memang gitu

ramai yang becok nak jatuhkan owang lain

sengal :)

[z@ck] on March 16, 2010 at 2:09 PM said...

selalunya kalau lelaki yg becok..lembut..betol ke..
hahaha

umi_e on March 16, 2010 at 2:11 PM said...

Selalunya ppuan yang banyak cakap tapi kalau lelaki dah start membebel... lebih teruk daripada ppuan! :P

zeqzeq on March 16, 2010 at 2:20 PM said...

yang becok tak nak ngorat Faci ker

hisham on March 16, 2010 at 2:33 PM said...

jawapan i....C-tidak pasti jantina...khunsa kut...huhuhu,,,

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting