Sunday, March 28, 2010

HarI YanG GeLaP kInI suDah TeranG!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:03 AM
Saya buat 'contest'. Klik di sini untuk turut serta.Hadiahnya di sini. Terima kasih.


Photobucket

Semua sudah buka lampu? Tidak bergelap lagi?

Rumah aku memang bergelap hari ini. Semua pergi ke rumah kenduri Tahlil makcik aku. He he he.. Kiranya sahut seruan jugakan?

Tapi di rumah makcik, sepastinya lampu tidak di tutup. Tercekik pula nanti orang mahu makan.

Aku makan serabai. Kalau di Melaka serabai memang popular kalau ada kenduri tahlil. Jadi aku makan 2 keping. Kenyang!! Menu utamanya sudah tentulah nasi putih dan lauk pauk. Kuih muih pun banyak. Ada kuih apam, kuih koci dan kuih seri muka. Di dulang aku tidak terusik pun kuih-muih kecuali serabai sahaja.

Jika di tempat kamu, kenduri di waktu malam, ada ke kuih muih sebegini? Atau jika kenduri hanya ada nasi putih dan lauk pauk?

Nota kakitanganku : Kenyang!







20 kUs-kUs:

hans on March 27, 2010 at 10:30 PM said...

owh serabai tu
dekat kedah serabai = serabut
hehehe

maiyah on March 27, 2010 at 10:45 PM said...

ttp lampu bilik heheh

nareiQa on March 27, 2010 at 10:47 PM said...

serabai tu rambut tak sikat :D

cikgu isza on March 27, 2010 at 10:56 PM said...

fiest time dengar nama kuih tu.. kat cni malam2 ada leah jamu cam laksa ke.. bihun sup ke.. macam tu lah..

maisyara Pot! Pot! on March 27, 2010 at 11:00 PM said...

gambar tu kuih ke?? kuih ape erk? masa kecik pernah mkn kuih tu. tapi, tk tau nama lerrr.. :D

zaradgreat on March 27, 2010 at 11:14 PM said...

ade!!
semua ade!!
hahahahaha

serabai je tade..

ain fathihah on March 27, 2010 at 11:32 PM said...

serabai?
macam tak pernah makan ja.

bahannya apa?

ciK LyndaWawa igUana on March 28, 2010 at 12:03 AM said...

searabai tu ape?

zino on March 28, 2010 at 12:23 AM said...

rumah zino sah gelap tadi sebab kami tak ada kat rumah hehe..

NARDtheNERD on March 28, 2010 at 1:27 AM said...

nampak cam manis je serabai tu..=)

embun d tengah malam on March 28, 2010 at 1:38 AM said...

alhamdulillah

si gila on March 28, 2010 at 6:27 AM said...

serabai?
macam serabut je.
haha.

cakap pasal kuih, aku jadi lapar.

Miss ... on March 28, 2010 at 7:49 AM said...

serabai nama kuih tu? x penah jumpa g hehe

iqbalsyarie on March 28, 2010 at 7:54 AM said...

erk?tedi...rasanya la aku tak penah jumpa serabai ni...org yg rambut serabai ade la kot

beautiful_rose on March 28, 2010 at 8:32 AM said...

alamak,pagi2 bukak blog nieh nampak kuih la pulak...........tibe2 jerk perut rase mcm terlapar =p
aku x pnh mkn kuih tu...tp nmpk mcm sodap jerk...kt mane bole cari ehh???

norliza_osman on March 28, 2010 at 8:54 AM said...

kat sini ada gak serabai.. sedapnye.. tapi liza mesti letak kuah banyak-banyak. Terangkat beb..

Solehah on March 28, 2010 at 9:19 AM said...

1st time tgk kuih serabai ni..kalo kat tmpt aku kdg2 ada kuih/cucur, kdg2 takda..depends kat tuan rmh.

she_mah on March 28, 2010 at 4:05 PM said...

xpnh tgk kuih dlm gmbr!
kalau kt swak slalunya agar2,piasung(bntuk cam aiskrim),seri muka,bingka

farae on March 29, 2010 at 7:14 AM said...

mcm sedap ah

Hazzy Ishak on March 29, 2010 at 8:10 AM said...

ramai org tatau pasal kuih ni tedi
kalau haz sebut kat opis semua tercengang2
hehe

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting