Sunday, March 07, 2010

SeparuH Nyawaku PerGI.. ReDha WaLau HaTi TeraSa BeraT. TeriMa KasIh semUa....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:45 AM
Photobucket

Terima kasih kepada semua. Terima kasih atas ucapan takziah dan perkongsian rasa simpati. Terima kasih atas kata-kata semangat yang di hulur sehinggakan ada yang tidak sanggup aku baca kerana mata kabur dengan airmata.

Maaf andai aku masih tidak menjawab beberapa pesanan. Beri aku masa untuk bercerita. Semuanya begitu mengejutkan. Beri aku masa untuk mengatur ayat memulakan bicara tentang apa yang terjadi.

Berat hati untuk aku terima. Namun demi Allah Yang Esa, yang menghidup dan mematikan setiap makhluk bernyawa di muka bumi ini. Aku pasrah dan redha. Tiada perkara yang menyakitkan dari menghadapi sebuah kehilangan. Kehilangan sesuatu yang begitu rapat dan akrab. Yang sudah sebati dengan kehidupan.

Terima kasih kepada semua yang buat 'entry' mengenai kehilangan Dak Utih. Aku amat menghargainya.

Oh! Aku sudah mula rindu.....






24 kUs-kUs:

noor afzan on March 6, 2010 at 9:10 PM said...

alaa..sian kucing awak..
saya punya kucing Kaka tu dah laam ilang entah ke mana..

MyaFiza on March 6, 2010 at 9:18 PM said...

tedi..sabar ekk..
sy pun rasa sedih akan kehilangan dak utih.

moga dak utih tenang di sana
dan tedi terus tabah...

sayang on March 6, 2010 at 9:26 PM said...

saya pernah kematian kucing saya .. sedih sangat .. bpk saya terlanggar dia .. kitorang terus bawak dia pergi Universiti pertanian ...

pastu dia masuk ICU .. masuk air , masuk segala wayar ..

due bulan pastu .. die meninggal .. seminggu saya tak kua umah sedih ..

walaupun haiwan .. tp bile dia x de .. sedih sgt ..

sabar ye ..

cHeRyNa PiReS on March 6, 2010 at 9:59 PM said...

dah lama aku tak masuk blog nieh. terkejut plak dengan kehilangan dak utih...maklumlah, aku datang sini ingatkan ko nak tulis pasal dia...bolehlah aku catchup sket.

Sabar ye...aku paham perasaan ko. Fernando Bulu aku baru kehilangan pasangannye...

Snowwhite Zone on March 6, 2010 at 10:00 PM said...

tedi, sabar ye.. anis pun sedih n rs sebak jgk.. Tuhan lebih sygkan dak Utih...

walaupun ini adalah pemergian yg mngejut bg , tp kami harap tedi akan tabah...

sebab dak Utih la, anis suka bkwn ngn tedi.. Sedih lah..

AzuanBudakMemandai on March 6, 2010 at 11:00 PM said...

sabar la yea huhu..

Papa meow on March 6, 2010 at 11:38 PM said...

Sayang bila ada, rindu bila tiada, bila tiba masa nanti giliran kita pula. Tumpang sedih sekali lagi.

umi_e on March 6, 2010 at 11:54 PM said...

Salam... ambillah masa untuk pulihkan diri daripada rasa 'terkejut' itu...

* Perasaan rindu itu pasti melanda... :((

cik syazni on March 6, 2010 at 11:54 PM said...

Ini baru aku kuat untuk tinggalkan komen..
Aku turut sedih..aku paham bagaimana sedihnya.. 8/3/10 ni, genap setahun kucing aku yg berumur 17tahun tu mati.. :(

Sabar Tedi, dia mmg pergi, tp dia tinggalkan kita kenangan ~

Wanita Itu on March 7, 2010 at 1:28 AM said...

ted|...

dak utih...

*hilang kata* :(

Wanita Itu on March 7, 2010 at 1:28 AM said...

ted|...

dak utih...

*hilang kata* :(

maiyah on March 7, 2010 at 1:33 AM said...

sabar ye.. dak utih dah tenang

cahayachenta on March 7, 2010 at 1:40 AM said...

mengalir air mata aku tedi.. seriuosly aku pun mcm yg lain2.. terkejut.. dengan tiba2.. mula2 aku bc kat fesbuk aku ingat kan dak kimo...sedihnya aku tedi... sabar yer... kita kena percaya semua di muka bumi ini hnya lah pinjaman... tp kalo aku jd ko pun mmg aku sedih... membaca entri ko pun aku dh rs syg kar dak utih.. ini kan pulak ko yg jg dia...

aku kenal ko pun disebabkan tertarik dgn entri ko berkaitan dak utih malah antara semua kucing2 ko dak utih la yg paling aku knl...

sabar yer tedi walaupun payah ko nak terima...

jgn nangis2 yer dear...

insyaAllah ko akan bertemu pengganti dak utih... yg penting aku pasti dak utih akan merasa amat bertuah mempunyai tuan seperti ko... yg menjaga dia...

takziah tedi... aku sedih lg ni...

nursarah on March 7, 2010 at 2:04 AM said...

memang touching amatz. teringat si gemuk saya dulu. dah 2 tahun bela akhirnya pergi jua. si gemuk saya dulu memang kucing 'terbest' yang pernah famili kami ada. sob.sob.sob!

~ ish, mengalir gak airmataku..sedihnyaaa!

mukasurat17 on March 7, 2010 at 2:06 AM said...

takziah.

aku tumpang sedih.

cikgu isza on March 7, 2010 at 2:12 AM said...

turut terasa kehilangannya,
lumrah kehidupan.. terima ia dengan redha,
salam takziah

Moon BlooDy Spell on March 7, 2010 at 2:27 AM said...

pilu...
hurm..
harap kamu tabah...
sesungguhnya kamu manusia yang berhati mulia

Farhah Zaidah on March 7, 2010 at 5:28 AM said...

salam takziah...kna kuat...sy pun trut sdih bca entry fsal khilangan dak utih...sabar ye..

Rowena Chasez on March 7, 2010 at 7:13 AM said...

salam tedi...
lame dh xsnggah cnie..
& ak terkjut sgt yg dak uith dh xde..
sabar ye tedi..
salam takziah..

Watierman, rmanbkr on March 7, 2010 at 7:30 AM said...

Tedi....Terus tabah Dik....

Reena & Akak juga turut merasai kehilangan ini....

sehingga Reena....rasa macam nak pergi menziarahi...."Mama..tentu Untie Tedi sedih kan.....kalau dekat nak aje Reena ajak Mama pergi...mesti Untie Tedi nak kita comfort diakan......

Tedi terus tabah ya Dik....jagalah Dak Kimo & Dak Itam sebaiknya....selagi mereka masih di sisi.....

Salam TAKZIAH dari Akak & Reena!

larra on March 7, 2010 at 8:31 AM said...

sya penah kehilangan kucing gak..kene langgar dgn kereta neighbour..yg paling tk boleh sy lupe..masa last2 dia nk mati tu..sy panggil nama dia..utih..utihh(nama dia utih gak)dgn darah mengalir kuar dari hidung..dia sahut panggilan sy..nyieow..sekali sahutan..dan dia mati lepas tu..sedih sgt..sampai sekang sy trauma nk bela kucing..x sggup nk hdpi kematian lagi..

larra on March 7, 2010 at 8:44 AM said...

kucing-kucing yang amat2 saya sayangi diantara nya ialah:

utih..mat lal(sempena suke melalak tk henti2 masa kecik)..kuntam(ilang tanpa jejak..dia ni penah jgk ikut sy gi pasar@smbil melintas jalan tanpa saya sedari..pndai pura2 tido..lepas pecahkan pinggan sy..tido tepi pinggan pecah tu plak..logik ke..hehhe.kalo sya peluk dia..8 jam sy tido..8jam dia pun tido)dan minah(ni kesayangan hubby..dia ni betina..tp ganas cm jantan.keje dia merayap je.tp tetap blk umah.n last sekali stoking(ni bkn sy nyer kucing.jiran depan umah nyer..dia ni selalu selsema..pasal kalo ujan pun..nmpak je keta sy nk msk pagar.msti dia melintas dtg umah sya..tp kalo dia nak balik..tk payah larang2.dia ni suke cium org..dan kuntam paling anti ngan dia..sal dia suke cium2 kuntam gak..skang semuanya tinggal kenangan..apapun..sya amat2 menyanyangi kucing..x kira kucing cantik ke tak ke..jalanan ke..semua saya sygg..awak sabr ekk..mmg setiap pemergian itu amat memilukan..sy dpt rasakan..

al-mankaraqi on March 7, 2010 at 9:00 AM said...

beliau sekadar pinjaman.....tiba masa berlalu pergi......

Kyuubi_85 on March 21, 2010 at 5:04 AM said...

dah lama benar aku tak dtg sini.. rupanya dah bnyk prkra yg berlaku.. sbr ye. tiu dah ketentuan sang pencipta..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting