Wednesday, March 17, 2010

ToLonG DoaKan UnTuk Dak ITam, KawaN-KawaN.....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:51 PM
Photobucket

Sudah 2 hari dia tidak makan. Badannya lemah. Nasib baik dia mahu minum. Tidur sahaja kerjanya. Aku bawa dia ke klinik hari ini. Terkejar-kejar petang tadi. Nasib baik klinik belum tutup.

Dia hantu makan. Berilah apa jenis sekalipun. kibbles, Whiskas tin atau ikan rebus semua dia 'belasah'. Bila dia tidak mahu makan walau sedikitpun. itu satu keanehan. Kata Pembantu Perubatan itu, dia demam. Suhu badannya tinggi sedikit. Dia di beri suntikan dan aku di arah memaksa dia makan!

Photobucket

Itu kolar baru dia. Aku beli 2 pasang di Jusco semalam. Loceng warna hijau untuk Dak Kimo. Loceng Dak Utih sudah aku tanggalkan dan aku simpan. Takut nanti hilang pula.

Tolong doakan untuk Dak Itam kawan-kawan. Mungkin dia rindukan adik dia. :(

Nota kakitanganku : Aku bukan yang terbaik buat mereka mungkin. Satu demi satu dugaan...







39 kUs-kUs:

laila on March 17, 2010 at 7:55 PM said...

kamon dak itam
makanlaaa

..::..ein..::.. on March 17, 2010 at 7:57 PM said...

sabar la tedi...kucing pun cam kita juga...mesti terasa kehilangan...dh nama pun adk beradik...insyaallah, nnt dak itam sihat la tu...

doa kan utk stokin ein yg kena langgar...harap2 nyawa dia masih pnjg

Papa meow on March 17, 2010 at 8:00 PM said...

adui... satu lg sakit
Doakan dia cepat sembuh dan x melarat, nanti cuba suapkan air kelapa.

aNiSa hANg tUaH on March 17, 2010 at 8:04 PM said...

dak itam.
jgn la cmni..
hepy2
yee
hmm

umi_e on March 17, 2010 at 8:16 PM said...

Salam... kami akan doakan dak itam... semoga dak itam akan cepat pulih...

zaradgreat on March 17, 2010 at 8:17 PM said...

dak itam
jangan cenggini
makan lah sikit
nanti camne nak usha aweks nanti..

dak itam..
semoga sihat
juga semua nya
semoga satu kampung,satu negeri, satu malaysia sihat
amin

jane on March 17, 2010 at 8:18 PM said...

adehhhhh

sedih lak dia sakit














mmmmmmmmmmm

tak tau nak say al fatihah ke ttak utk dak uteh

mmmmmmmmm

lupie on March 17, 2010 at 8:19 PM said...

Dak Itam, please be well!

{{{hugs}}}

cikgu isza on March 17, 2010 at 8:28 PM said...

dak itam.. yang pergi tu dah pergi,
yang hidup kena teruskan hidup..
makan yer dak itam..

ŝŐŦĩŷĂ ʷˡͭʱ♥♥ on March 17, 2010 at 8:32 PM said...

ermm susah klau miaww ni sakit sbb dia xblh bg tau kita yg dia sdg sakit..cian dak itam..mybe dia rndu kat dak utih..kita x tau...klau dia blh berckp mesti dia akn ckp dia rndu sgt kat dak utih kn??...moga2 cpt sembuh..

~LP Lum~ on March 17, 2010 at 8:38 PM said...

insya Allah ted~
dak itam xapa2... sabar aje ok...

Wanie-san on March 17, 2010 at 8:43 PM said...

dak itam..nape xnak makan ni..die rindu kat dak putih la 2 tedi..xpe..insyaallah...die baik la nnt...=]

Tuah said...

Dak itam mungkin rindukan dak utih. Atau sememangnya dia mmg betul2 tgh demam. Sebab skrg ni kan ka cuaca panas, manusia pun ramai yg xberapa sihat.

Cuba cik ted bagi dia cium kolar dak utih. Mudah2an dgn cara tu rindu dia terubat.

Dak itam & cik ted kena byk bersabar dan tabah ye... Akak tau dak itam, dak kimo & cik ted mampu menempuh dugaan ni dgn tenang. Aunty pun sama doakan jgk utk korang tau. Nanti aunty bg tau anak2 aunty supaya dorg pun doakan utk dak kimo, dak itam & cik ted ye syg.

Solehah on March 17, 2010 at 9:12 PM said...

sian dah itam..doakan dia cepat sembuh..

ezzati on March 17, 2010 at 9:15 PM said...

alahai..dak itam semoga cepat sembuh..

Miss ... on March 17, 2010 at 9:17 PM said...

eh ko jgn arr ckp camtu ko dah buat sehabis baik jg dorang..insya Allah dak itam akan elok nanti k.

Nur Su'aidah Bachok on March 17, 2010 at 9:23 PM said...

sabar sabar.. takde pape..

keen on March 17, 2010 at 9:36 PM said...

sabau ler...dugaan jaga kucen ni..tedi suap la dia mkn..rebus ayam n air rebusan tu..penyek2 masukkan dlm mulut dia..akak wat camtu ler bila kucen demam..sehari dua ok jer...mudah2an..

Wanita Itu on March 17, 2010 at 9:42 PM said...

apa saja yang terbaik untuk Dak Itam Amin :)

ted| kena paksa dia makan kay..

rindu tuh..

TiTin on March 17, 2010 at 9:57 PM said...

sy doakan dak itam cpt2 sihat ye...

dak itam, kena mkn tauu....

ninim on March 17, 2010 at 9:59 PM said...

semoga dak itam bersabar

sueanne on March 17, 2010 at 10:59 PM said...

semoga dak itam semakin sembuh..sian dak itam...

kite pun..rindukan adik itam..

Rara on March 17, 2010 at 11:18 PM said...

mcm byk je kucing kamo..

AzuanBudakMemandai on March 17, 2010 at 11:37 PM said...

rindu dak utih agaknya tue huhuu

dkama on March 17, 2010 at 11:48 PM said...

Dak itam tengah bekabong ke... meh sini jom kita makan sama2...

sharamli on March 18, 2010 at 12:04 AM said...

d0akan dak itam...
:)

mamai on March 18, 2010 at 12:10 AM said...

harap dia cepat sembuh sabar ajer la kita harus ingat tiada yang kekal

Elin on March 18, 2010 at 12:11 AM said...

Pernah terjadi kat kucing aku yg Boody tu, dia demam sampai kene water drip kat klinik.. Bertabah, dan biarkan dia kene kipas sket.. Semoga sihat dak itam, amin..

ps: tedi, namo la ckp ko bukan yg terbaik.. ini beerti ko kuat, Allah takkan uji hambanya melebihi keupayaan hambanya itu ~

ciK LyndaWawa igUana on March 18, 2010 at 12:28 AM said...

sabar.....

hisham on March 18, 2010 at 12:56 AM said...

salam ...bekai ank2 u tu dgn kasih syg,,,tp sy x stuju kucing pakai loceng..suah die nk memburu..sbb mangsa akn tau si pemangsa nk mkn die sbb ade loceng..ni disadvantage tuk ank u tu...

embun d tengah malam on March 18, 2010 at 1:08 AM said...

iras2 kucing nenek aku la..huhuhu

PinQib on March 18, 2010 at 3:26 AM said...

wahh.. sudah btukr kaler..
niweyy..
kesian tul klu kucin deman..
nmpk sngat sakitnye..

~ نورحياتي ~ on March 18, 2010 at 3:33 AM said...

go go dak itam!!

kalau tak makan nnt tak sihat..nnt jatuh sakit..cian cik tedi nnt risau..

mamam erk dak itam.. :)

Snowwhite Zone on March 18, 2010 at 9:17 AM said...

dah itam, kn mkn.. n sihat tau.. nanti tedi risau...

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on March 18, 2010 at 9:37 AM said...

dia merajuk kut hehe

cuaca kut sekarang ni sbb tu suhu badan dia pun naik

Misz Pinkie Winkie on March 18, 2010 at 11:13 AM said...

siannya dak itam.
jgn bagi mama kamu lemah lagie.

she_mah on March 18, 2010 at 11:58 AM said...

semoga dak itam sihat dengan cepat.
dak itam jangan merisaukan bos kau tu. cepat makan!..

neway, mungkin tips ni mungkin pelik sikit, tapi bg saya tak peliklah selalu amalkan kalau kucing sakit.. masa tengah belai2 kucing tu, bacakan ayat kursi(dalam jumlah yg ganjil spt 3 or 7) InsyaAllah...dengan kuasa Tuhan.

iela on March 18, 2010 at 2:43 PM said...

Kesiannya kat dak itam.. Cuba beri lebih perhatian kat dia..
Belai dia selalu..lama2 nanti ok la tu.

♥ItaJeff♥ @Something To Share on March 18, 2010 at 7:44 PM said...

Salam Tedi...

dia rindu tu...terasa kehilangan dak utih...kak doakan dak itam cepat sihat spt biasa.

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting