Sunday, March 21, 2010

sI JanTan GeDik!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 5:35 PM
Eh! Aku tidak pasti boleh ke tidak aku gunakan 'gedik' itu untuk seorang lelaki atau seekor jantan? Tapi pedulilah! Aku mahu guna juga! Ekekekeke...

Photobucket

Ini Jantan Gedik itu.

Photobucket

Nyum-nyum!!

Photobucket

Punggung!!

Photobucket

Sudah kenyang!

Photobucket

Ekor kontot!

Photobucket

Kegedikan bermula.

Photobucket

Mahu tidur berbantalkan keting.

Photobucket

Mengada-ngada!!

Ini kucing jiran aku. Pakcik Arnab itu. Tuan dia pun panggil dia dengan nama Putih. Asalnya kucing ini datang ke rumah aku kira-kira hampir setahun yang lalu. Oleh kerana dia jantan asyiklah bergaduh dengan budak-budak rumah aku. Jadinya aku selalu bebel-bebel pada dia 'Oit! Pergilah rumah sebelah. Ramai awek ar!!'

Lama-lama bila di sogok dengan kata-kata indah dia terpengaruh. Dia ke rumah sebelah. Menjadi ahli rumah sebelah sampai kini. He he he he...

Dia ini memang spesis gedik. Sudah kenyang pun mahu mengada-ngada. Mahu ajak bermain. Aku bangun mulalah ngiau-ngiau. Aku ada satu ketagihan yang teruk. Pantang tengok tahi telinga kucing berselirat. Ha ha ha ha. Dia mangsa seterusnya. Berkoyan-koyan tahi telinga dia aku bersihkan. Memang tidak pernah di bersihkan agaknya.

"Eh! Tuan kau sudah balik dari berkebun. Sudah! Pergi balik!!"

Nota kakitanganku : Aku panggil dia Si Kontot sebab ekor dia kontot!!





23 kUs-kUs:

Amieynna Amin on March 21, 2010 at 1:23 PM said...

kucing yang menuruti kate..

blueCITY® on March 21, 2010 at 1:51 PM said...

tomeinya..
putih cam dak utih ya
teringat kat choet
mana la dia pergi
hukhuk...

dg turun eskelater weh
hahahahah

Lia3003 on March 21, 2010 at 2:14 PM said...

sucinya beliau

MyaFiza on March 21, 2010 at 2:21 PM said...

putihnya dia...

LORD ZARA 札拉 on March 21, 2010 at 2:30 PM said...

hehehe~

comel ah~

kisahremaja on March 21, 2010 at 2:44 PM said...

Sungguh manja nye kucing putih tue.... mata stim ... sonok tengok

hazman aka species1980 on March 21, 2010 at 2:45 PM said...

Untung betul kucing tue dapat makan FREE.... ;-)

zaradgreat on March 21, 2010 at 3:01 PM said...

wow
nampak hensem!
hahahaha

zeqzeq on March 21, 2010 at 3:25 PM said...

jantan GATAI,

semestinya keting itu panas heee..

suke2 dia landing, atau keting tulang tanpa isi..hhuu

zeqzeq on March 21, 2010 at 3:26 PM said...

lain kali bagi Peha. lena berteduh..

Miss ... on March 21, 2010 at 3:31 PM said...

ahaha sigedik yg comel wakaka

zaiMi on March 21, 2010 at 3:51 PM said...

si tedi dan si kucing. memang tak boleh dipisahkan. hehe

embun d tengah malam on March 21, 2010 at 3:53 PM said...

comel jer..rasa nk pulas telinga

Papa meow on March 21, 2010 at 4:07 PM said...

aku pikir kucing bru tadi hahai

HonEyBuNNy on March 21, 2010 at 4:08 PM said...

hai si kontot...ihihi...suka sgt tgk kucg pelbagai ragam..ihih

rosma on March 21, 2010 at 4:26 PM said...

putih bersih c kontot tu yer..:D

zue on March 21, 2010 at 5:39 PM said...

sungguh pembersih tedi..tahi telinga 'putih' pun tedi bersihkan.

Tulip on March 21, 2010 at 5:45 PM said...

wa...maconya si gedik nie..

keen on March 21, 2010 at 5:48 PM said...

haha..gedik yg gebu...tedi..mau kau cucikan telinga kucen2 ku plak??? heh3

ashie023 on March 21, 2010 at 5:53 PM said...

oh ini kucing pakcik min min itu ye..ahhaha...putih dan cumel..ensem..oo..kelihatan sangat kasanova..hahah

Nur Su'aidah Bachok on March 21, 2010 at 6:38 PM said...

ahaks! comel sungguh ;D
cik tedi.. sy dah balik..

hisham on March 21, 2010 at 6:40 PM said...

salam...nape gedik ni bontot die besar je i tgk, u watper?

norliza_osman on March 22, 2010 at 9:19 AM said...

comelnye.. kontot lagi sedap je nama die.. sukenye..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting