Tuesday, March 23, 2010

sIaPa yanG KenTuT nI?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:00 AM
Saya buat 'Contest'. Sila klik di sini untuk turut serta. Terima kasih.

Di dalam sebuah kereta ada seorang pemandu dan 4 orang penumpang. Tiba-tiba tanpa amaran dan kata-kata azimat, bertebarlah bau yang amat semerbak sekali. Oh! Bau kentut. Semua tidak mengaku siapa yang mengeluarkan gas tersebut.

Tiba-tiba pemandunya berkata 'Siapa yang mengaku dia membuang angin tadi, aku akan beri dia RM 100.00.'

Lantas seorang penumpang belakang mengaku bauan itu terhasil daripadanya.

Kamu rasa, adakah penumpang belakang tersebut akan di berikan RM 100.00 itu atau di beri sepak terajang sehingga beliau tercampak keluar melalui cermin tingkap kereta?

Cerita ini biasa kamu baca bukan?

Apakah moral dari cerita ini?

Yang positifnya, wang boleh buat manusia jadi jujur.
Yang negatifnya, tiada yang lain dalam fikiran manusia wang, wang dan wang!

Tetapi tanpa wang tiada kehidupan.

Siapa setuju? Atau ada pendapatan lain?

Nota kakitanganku : Ada kerja ada duit!





10 kUs-kUs:

siv on March 23, 2010 at 7:07 AM said...

betul.
duit bukan segalanya.
tapi segalanya guna duit.
demmit

Mr PenyuBiru on March 23, 2010 at 7:39 AM said...

ada entri baru,ada duit.hihi

relevan on March 23, 2010 at 7:46 AM said...

Periwira Mat Gila pernah berkata '' ADA DUIT SEMUA BOLEH JADI ''..

@rE-LonG on March 23, 2010 at 8:04 AM said...

Yup Betul..stuju dgn pndapat siv ;(

Watierman, rmanbkr on March 23, 2010 at 8:18 AM said...

Salam Rindu Dik Tedi......DUIT tiada nilainya bagi sebuah kebahagiaan....& tapi ia mampu mengoncang tiang yang mendokong kebahagian itu.....jangan DUIT di jadikan kayu ukuran sebuah kehidupan....biar duit tidak banyak....janji hidup berkat & bahagia....walau DUIT setinggi gunung tapi hidup gundah gulana....apa gunanya!!!!

baincardin on March 23, 2010 at 8:25 AM said...

kalo semua 4 org mengaku kentut, camner? ekeke..silap², mau disepakterajangkeluartingkap si driver tu. hehe ^_^'

umi_e on March 23, 2010 at 8:32 AM said...

Salam... duit memang penting... tanpa duit, kebahagian juga boleh luntur... saat gembira boleh bertukar duka :p

* Kalau ada duit - tak bahagianpun boleh buat-buat bahagia :D hehehehehe

ashie023 on March 23, 2010 at 9:31 AM said...

Ya(aku baca komen kat atas je, aku Ya tuh..ahah)
Ya..aku setuju..duit kalu banyak pun, kalau hati tak senang x bagus jugak..aku xnak duit banyak sangat, aku nak kebahagian dan ketenangan berlipat ganda...tapi kalu duit xde, papa kedana, pun x bleh jugak...jadik kita disuruh berkerja untuk mendapat duit halal..

a.z.r.i.n.a.03.07 on March 23, 2010 at 10:17 AM said...

kRina ajar anak2 kalo nak kentut pergi dapur. Bila dah tak tahan sangat tu, masing2 berlari pergi dapur.. kelakar jugak tengok..

Pastu kalau terlepas jugak kena cakap sori..


Duit.. memang walau banyak mana pun takkan cukup..maka terus mencari. Jadi bagi kRina simpan2 jugak; apa yg hendak pun perlu dibeli jugak sebelum mata kita terpejam.

Misz Pinkie Winkie on March 23, 2010 at 10:38 AM said...

duit sangat penting..
nak2 biler time gaji..
lambatnya gajiiii....baru terasa duit itu sangatla pentinggg.

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting