Thursday, March 11, 2010

PenGharGaaN DaN TeRiMa KasiH....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:30 AM
Photobucket


Photobucket

Photobucket

Muka budak yang di 'kidnap' masuk ke dalam bilik. Tanpa rela. Aku asyik kena tampar saja dengan dia. Dia tidak cakar, tapi mengangkat tapak kaki dia dan meletakkan tepat di muka aku. Sudahla tapak kaki besar. Sudah lawan 'tokei' budak ini. Asyik menjerit mahu keluar sahaja. Eeeeee... Geram!!

3 hari sebelum Dak Utih mati, aku bukakan kolarnya dan pakaikan pada leher Dak Kimo. Jadi bila Dak Kimo balik bukan sahaja Dak Itam jadi tidak tentu arah aku juga tersentak-sentak bila dengan bunyi loceng dari kolar itu. Maklumlah antara budak-budak aku cuma Dak Utih sahaja yang pakai kolar.

Dak Oyen masih belum balik. Kemanakah dia. Hidup atau matikah? Aduhai... Satu-satu dugaan dan ujian!

Di kesempatan ini aku ingin ucapkan terima kasih kepada rakan-rakan yang membuat 'entry' mengenai pemergian Dak Utih. Ini di antaranya. Jika ada yang aku terlepas pandang, aku mohon maaf!

Te
Dak Ashie
KakWatie
Kak E
Me And My A,B,C,D...
She_mah
Raihan
Mrs. Giggle
Kakanie
Proffy
Sueanne
Kitty World
Misz Pinkie Winkie

Terima kasih juga buat semua! Semua sekali. Terima kasih. Maafkan aku kerana tidak dapat datang ke satu demi satu blog untuk ucapkan jutaan terima kasih atas kata-kata semangat dan sokongan di saat aku di timpa musibah yang silih berganti.

Terima kasih. Hanya Allah S.W.T yang mampu membalas kebaikan dan doa kamu semua .
Alhamdulillah, berkat doa dan sokongan kamu, aku sedikit demi sedikit dapat menerima kenyataan yang memeritkan itu. Syukur....

Nota kakitanganku : Masih menyesuaikan diri tanpanya.....








24 kUs-kUs:

Tuah said...

Sabar ye Cik Ted...

Snowwhite Zone on March 11, 2010 at 8:58 AM said...

heehe terhibur dgn cite2 si comel n si manja tu...

[s][u][e][h][a][n][n] on March 11, 2010 at 9:01 AM said...

dulu klu ko xde @ bz dak utih selalu ganti tempat ko untuk berblogging..teringat sgt time tu :(

dotblogspotdotkom on March 11, 2010 at 9:18 AM said...

huhuhu..

link pakcik x de ke?.. huhuhu mmg tak de pun.. sbb tak cite pasal dak utih.. muwakakakka

Watierman, rmanbkr on March 11, 2010 at 9:25 AM said...

Salam Dik Tedi.....I am honored to have that moment...captured...because Dak Utih is special in his own way!!..TQ for the appreciation....but he deserved it!....and Dik.....life goes on....and healing & recovering will surely need time....

Wanita Itu on March 11, 2010 at 9:28 AM said...

anything for dak utih n ted|..

n3 saja yang boleh kami beri pada kamu wahai sahabat..

:)

TiTin on March 11, 2010 at 9:36 AM said...

cik tedi, maybe awk bole mengambil pongteh ku sebagai ank angkat cik tedi...hehe..pongteh sure suka dpt ibu angkat cam cik tedi...

be strong ye, cik tedi...

ber_u_wang on March 11, 2010 at 9:50 AM said...

my twin terus keceriaan bersama mereka yg tinggal

Zuewairy on March 11, 2010 at 10:02 AM said...

banyakkan bersabar:)

~0~ on March 11, 2010 at 10:06 AM said...

sabar k..

Misz Pinkie Winkie on March 11, 2010 at 10:09 AM said...

sama-sama cik tedi.
kami sentiasa ada menemani.

fikaryna on March 11, 2010 at 10:11 AM said...

moga sll tabah dan kuat!

Dee on March 11, 2010 at 10:12 AM said...

moga tedi lebih cool..hari demi hari..kita harus menerima kenyataan yg dak utih mmg sudah pergi..

Hazzy Ishak on March 11, 2010 at 10:14 AM said...

blik penang nnti
nak gomol kucing kat umah pulak lah...

GiGGLe GaL on March 11, 2010 at 10:28 AM said...

syukur ko buleh terima keadaan ini..

zns on March 11, 2010 at 10:28 AM said...

zns yakin cik tedi buleh...ambil la amsa banyak mana yang perlu

Alimaz-Kembara Terasing on March 11, 2010 at 10:42 AM said...

patah tumbuh hilang berganti....suatu hari nanti akan ada pengganti dak utih walau pun tak sama....

Frodo Baggins on March 11, 2010 at 12:12 PM said...

uteh kucen ke?
wa paham sedih lu...

wa ske kucen!
teramat sangat ...

zino on March 11, 2010 at 12:25 PM said...

nanti di ganti dengan yg lebih baik..

ashie023 on March 11, 2010 at 1:25 PM said...

malam tu baca ambe baca satu entri yang ambe buat dalam tahun 2009..masa tuh baru kenal tedi..tp nama dak utih dah ada lam entri tuh..rasa nye ambe jawab tag..ambe baca tuh, rasa cam nak menangis je..sebab ambe ni kira pengunjung setia dak utih jugak..slalu sgt tedi buat entry dak utih, cam dah sebati..tapi ambe bleh terima kenyataan lepas ni xleh dah tengok dah utih(cam aku plak tuan empunya dak utih..ahahh..sori.)

aku harap ko tabah ye..
aku paham perasaan ko..aku pun sama bila minoz mati ari tu..aku pun amat sedih..

Adlina Husaini on March 11, 2010 at 3:03 PM said...

kagumnya..kasih sayang pada haiwan setinggi langit..sabar ek..

FatinZol on March 11, 2010 at 3:39 PM said...

semoga tedi dpt melalui proses 'penerimaan' ini dgn hati terbuka ! =)

jgn sedih2 ok..bnyk lgi kucing yg sygkn kamu dan perlukan kamu =)

aNIe on March 11, 2010 at 10:27 PM said...

Kehilanganmu adalah kehilangan kami jua...

she_mah on March 13, 2010 at 12:26 PM said...

sama2 :)
yg telah tiada, tetap dalam ingatan, yang masih ada terus diberi perhatian...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting