Thursday, October 27, 2011

KamU DaTanG. BuaT sayA sanGaT GemBirA. PasTi maHu BeriTaHu, kamU suDah siHat. Nenek PasTi sukA! =))

cOrat cOret Oleh : myQza pada 11:10 PM
Photobucket

Photobucket

Masih ingat lagi dia? Saya pernah menulis mengenai dia di 2 pautan ini :

Satu
Dua

Neneknya meninggal dunia pada 26 Februari 2011 yang lalu. Sejak itu dia menjadi kucing gelandangan yang terbiar sehingga beliau datang ke rumah saya buat pertama kali pada 06 April 2011 dalam keadaan yang sangat menyakitkan hati saya. Simpati sungguh saya pada beliau. Hidup tidak terurus.


Membawanya ke vet, medapatkan rawatan akibat cirit birit yang sangat teruk. Saya cuba mencarikan beliau 'adopter' sementara sewaktu saya mahu melakukan umrah April lepas. Akhirnya saya mengambil keputusan untuk menyerahkan beliau kepada anak saudara kepada arwah neneknya. Sehingga saya pulang sampai hari ini saya tidak pernah bertemu beliau. Tidak pernah terserempak walau sekali pun dan beliau tidak pernah datang ke rumah saya lagi.

Tapi hari ini saya snagat terkejut melihat beliau datang. Ya Allah . Kamukah ini Comel? Kamu sangat cantik. Sangat gemuk. Serta kelihatan sihat. berbeza sungguh dengan kamu yang saya jumpa 7 bulan lepas.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket


Photobucket

Photobucket


Photobucket

Kamu hari ini. Alhamdulillah.

Rajin-rajinlah datang ke sini jika kamu lapar. Saat kamu kenyang pun tidak mengapa.

=))






14 kUs-kUs:

~mrs azmi~ on October 27, 2011 at 2:00 PM said...

mesti dia datang nak bertanya kabar. sambil beritahu yang dia sangat gembira dengan kehidupan sekarang...

Faaein Talip Roy on October 27, 2011 at 2:13 PM said...

kak tedi.. kenapa tak bela aje kucing tu? memang cantik.. bulu dia lain dari kucing biasa.. ^^,

m.q on October 27, 2011 at 2:15 PM said...

fuhh..perubahan yg ketara..
cun

ctpayong on October 27, 2011 at 2:26 PM said...

dia mungkin mahu nyatakan terima kasihnya kepada kamu ted.

cacamarba on October 27, 2011 at 2:37 PM said...

comel..gemuk..besar..sihat..yg penting die hepi. :)

Kak Lia on October 27, 2011 at 2:53 PM said...

sudah lawa....

¤(`×[¤MyA¤]×´)¤ on October 27, 2011 at 3:08 PM said...

Lawa nye die tedi.... :D semoga Allah akan terus melindungi beliau...Amin...

NoRHaNa CorNER on October 27, 2011 at 3:13 PM said...

mesti dia masih ingat tedi ni

nadin nadhirah on October 27, 2011 at 3:13 PM said...

comelnya!<3<3

umi_e on October 27, 2011 at 3:29 PM said...

Dia memang comel!

Shaz Alina on October 27, 2011 at 4:08 PM said...

wah... sudah besar, gemuk n comel...
Alhamdulillah, happy bila tahu keadaannya terurus mcm ni... ^_^

merpati putih on October 27, 2011 at 5:26 PM said...

suweettt... alhamdulillah.. semoga die sentiasa sihat n cumel mcm neh..=)

ida said...

Happy nya..terharu..huhuhu..

Rosmawati Yusof on October 27, 2011 at 8:58 PM said...

Allah tu maha Pengasih lg Penyayang...Salam buat comel

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting