Wednesday, April 06, 2011

kenAPa kamU DaTanG RumaH sayA? kEnaPa keaDaaN kamU macaM iNi? KuruS. KuraP. kOTor. TiDak TeRuRuS. kaLau NeNek kamU TaHu Dia MesTi seDIh sanGat!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 5:00 PM
Kamu datang rumah saya sejak semalamkan? Adik saya kata kucing bulu lebat. Ekor sangat cantik. Kecil-kecil. Warna juga menarik. Datang sejak semalam. Saya tertanya-tanya siapakah gerangannya. Balik tengah hari tadi kamu datang sewaktu saya sedang makan.

Saya sangat terperanjat. Kamukah itu? Kamu buat saya menangis. Sungguh! Saya sangat sedih. Ini kamukah Cici?

Photobucket

Kamu? Muka penuh kurap!! Kotor!!

Photobucket

Kamu kurus. Badan kamu melengkung! Bila angkat sangat ringan!!

Photobucket

Kamu sangat lapar. Comel di mana? Ke manakah adik kamu Comel? Kamu seorang diri.

Saya cuba yakinkan diri saya, yang ini bukan kamu. Bukan Cici yang montok dan gebu.

Photobucket

Ini gambar kamu sewaktu kamu kecil. Yang sebelah kanan itu kamu. Sebelah kiri Comel adik kamu? Mana Comel sekarang?

Photobucket

Ini Comel. Sewaktu gambar ini di ambil kamu tiada sebab sedang leka main nyuruk-nyuruk di sebali rimbunan daun serai.

Di manakah ayah kamu Kiki berada sekarang?


Hati saya sangat sedih. Sejak Nenek kamu tiada, kamu duduk dengan siapa? Kamu duduk seorang diri? Siapa yang temankan kamu? Makan minum macam mana?

Nanti ajak Comel datang sini okey? Kamu berdua duduk sini dengan saya. Saya akan jaga kamu. Saya janji. Kamu jangan lari-lari lagi. Kasihan pada kamu.

Nenek kamu tentu akan sedih jika dia tahu makhluk kesayangan yang di tatang bagai minyak yang penuh kini sudah jadi kucing merempat dan terbiar.

Saya juga sangat sedih dan sakit hati melihat kamu. =((

Nota kakitanganku : Saya pasti kamu Cici. Rupa dan warna kecoklatan kamu yang unik meyakinkan hati saya. Tolong kawan-kawan. Cari persamaan di gambar Cici sewaktu kecil dengan gambar pertama itu, samakan warna di muka dan dahinya? =((





10 kUs-kUs:

sunyi sepi on April 6, 2011 at 2:05 PM said...

ya Allah...sentap plak baca entri ni....sedihnye...nenek nye meninggal ke? huhuhu...siannye...

NoRa on April 6, 2011 at 2:06 PM said...

errmmm...tak per la TeDi yg bagaimana keadaan nyer sekalipn terima CiCi seadanya...mudah2an kedatangan memberi rezeki yg melimpah ruah buat TeDi...hikmah disebalik kedatangnya tiada siapa yg tahu...mmg ada persamaan...

.::WaNiE::. on April 6, 2011 at 2:09 PM said...

hate to say this tp mmg nampak sama:(

umi_e on April 6, 2011 at 2:22 PM said...

Ya Allah.... jauh beza gambar dia dulu dan sekarang :((

Semoga yang lain juga akan dapat Tedi selamatkan...

Lyena Vee on April 6, 2011 at 2:51 PM said...

erk..sedihnyer! memang nampak sama..kesiannya.. mesti die sangat terasa kehilangan nenek..huhuhuhu

Amieynna Amin on April 6, 2011 at 3:39 PM said...

sayu nye baca netry ini..
kesian mereka..
mungkin kehilangan tempat bergantung..

HimAwaRi on April 6, 2011 at 4:20 PM said...

Alahai sedihnye bace n tgk pic die, mase tuan ada segak bergaya, tp skrg~~~(merintih dlm ati~~~ T_T sian die) jage la die tedi, moga murah rejeki kamo~~AMIN~~

Cat-from-Sydney on April 6, 2011 at 7:24 PM said...

Cik tEdi,
Itulah kan...kita semua kena sama-sama fikir, apa akan jadi pada anak-anak bulus bila mak atau ayah penjaganya tiba-tiba pergi tak kembali.....sedihnya tengok kitten ni. purrr....meow!

m4rilyn on April 6, 2011 at 7:55 PM said...

God....sentap baca. sedih. tu Cici..dia tahu mana dia patut pergi

Lunia on April 6, 2011 at 10:56 PM said...

sama.. sedih tpi atleast dye tau mane tmpt dye patot tuju :)

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting