Wednesday, April 21, 2010

LawaTan MuHiBah : MakcIk, Ini CucU sayA. MakCiK TiDak BoLeh BuaT SayA MacaM ni. waLauPun MakciK suDah HanTar ke KeLas TaekwanDo, PuLanGkan...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 5:30 AM
 Photobucket

Ini Kiki. Buat muka 'stim' dia dekat aku. 
Photobucket

Ini anak dia. Usia 2 bulan. Ada 4 ekor semuanya. Yang ini warna coklat dan putih okey. Serius warna coklat. Mereka inilah yang Nenek ini tawarkan pada aku seekor masa mereka kecil-kecil dulu. Masa itu Dak Utih ada lagi. Aku tolak. Sekarang aku sudah menyesal. Tetapi nasi sudah jadi bubur. Nenek ini tinggal seorang dan dia  sayang pada semua kucing-kucing dia.

Aku ke rumah makcik kucing pula.

Bajet aku mahu cakap dengan Makcik Kucing macam tajuk di atas. Tetapi tidak terluah. Hanya tersimpan dan terbuku dalam dada. Cheeewaah! Ayat tidak menahan. 

 Lawatan muhibahlah konon sejak peristiwa hari itu. Walhal aku mahu menyekodeng anak kucing baru dia. Ha ha ha ha.. Keji sungguh niatku ini.

Photobucket

Kamu nampak ada 2 ekor budak 'kenit' sedang berlatih taekwando? Makcik itu tidak lagi hantar kucing-kucingnnya ke kelas 'ballet'. Ha ha ha ha...

Warna hitam kedua-duanya. Macam warna Dak Kimo. 'Makcik, boleh saya minta satu?' Ha ha ha ha. Tidak terluah. Janganlah selalu marah-marah Dak Kimo makcik. Dak Kimo telah menyumbang kepada pertambahan penduduk di rumah makcik. Ingat itu.

Photobucket

Ini pun cucu dia. Terbongkang tidur masa aku datang.

Okeylah. Sekian laporan lawatan muhibah aku, balik dengan tangan kosong. Ha ha ha ha... Dekat area rumah makcik ini adik beradik dia semua bela kucing. Kalau nampak 3-4 ekor kucing jenis bulu lebat jalan-jalan memang biasa. Itu belum kira lagi yang duduk dalam 'reban' dan dalam rumah.  Geram sahaja aku tengok!

Nota kakitanganku : Tapi seriuslah! Aku mahu anak Dak Kimo yang bulu lebat itu! Eeeeeee!!!


 

28 kUs-kUs:

Anonymous said...

1st~

hahhahahhahaha

kak tedi..nk tanya...
apa petua hilangkan fobia pd cakaran kucen...fobia neh

;(


p/s : kak tedi..keje kat AG kan??
if nak apply for accountant kat sana..nk isi spa utk jwtn apa ke ..or nk apply cmne??

ade kawan tgh cari keje la..

KittyWorld on April 20, 2010 at 8:44 PM said...

comeynye kitten tu tedi..rugi tolak dulu..takpe,takde rezeki tedi lgi nk jaga die..

nIsYa on April 20, 2010 at 8:47 PM said...

lau tak terluah, rugi le tedi. wat2 tak malu je lain kali walau pun malu :)kucing antara makhluk ALLAH yang terkiutz....

IRAH HAJERAH AZMAN on April 20, 2010 at 8:56 PM said...

comel tp bleh pengsan kalo kene dgn kcg ni

ILA HonEyBuNNy on April 20, 2010 at 9:05 PM said...

waduhhhh...sukanya tgk...sangatlah comeiii...tmbh meow3 bulu lebat...heheh

Unknown on April 20, 2010 at 9:08 PM said...

Makcik itu tidak lagi hantar kucing-kucingnnya ke kelas 'ballet'. Ha ha ha ha...

eh??clueless...speechless..
kelu x terkata...aahhha/...
balletttt???wth

ISZA on April 20, 2010 at 9:10 PM said...

hajat d hati tidak terluah..
merenung dr kejauhan pun jadilahhh :)

white rose on April 20, 2010 at 9:23 PM said...

miahahaha...

cute2 laa tucen tuh...

geram sungguh...

Tuah on April 20, 2010 at 9:24 PM said...

Cik ted cakap la nak sekor.atau pun "nah mak cik,ini rm50 utk sy beli sibulu lebat tu"
Malu bertanya sesat jln. Malu nak mintak, balik dgn tangan kosong.

Kalau cii ted tak terluah, biar akak je yg luahkan. Bak mai no phone dia.

Anonymous said...

Err... kak tie sekarang dah allergic kucing laa.. baunya tu.. tak tahan lak. Padahal masa kecik dulu bukan main suka lagi malah sanggup tido dengan kucing..huhu..

Anonymous said...

bagus gak baka dak kimo ni
sayang ko x ada share

mamai on April 20, 2010 at 10:11 PM said...

tedi kalau dapat anak kucing berbulu lebat tu jgn lupa unutk bro satu yer

Hana Faza-same person on April 20, 2010 at 10:46 PM said...

comeynyer kucen dia..kalau ada masalah, leh hantar kat saya.. saya kan doktor kucen..hehehe

Nor atau Nad on April 20, 2010 at 10:49 PM said...

muhibah tol sis nih
kagum bila tgk sis gila kt kucing
dulu saye ada kucing
then org curik
after that x bele dah smpai jd takot ngn diowng
(alahai cite kesah silam plak kt sini)
ahahaha=p

teuku@ceh on April 20, 2010 at 11:20 PM said...

ya Allah......:(


ted.......betul ke dak utih dah xde? sedihnye......x sangka slame aku tak aktif blog 2 bln....dia tlh kembali ke rahmatullah.....


sedihnye....aku rindukan aksi dia.....:(

Unknown on April 20, 2010 at 11:21 PM said...

alah ted~
ko luahkan aje ar mintak.. kata ko pun ada hak gak sbbnya tu pun darah daging dak kimo gak... :)

Hafiz Yusof on April 21, 2010 at 2:27 AM said...

comel..rindu kat kucing aku di melaka

nj on April 21, 2010 at 5:35 AM said...

sitedi...
kaki kucing sungguh...

CITY® on April 21, 2010 at 5:54 AM said...

hahahhaha...



gila gila












giler tucen...







ekeekkeke




terhibur jab den, lallala

zns on April 21, 2010 at 7:42 AM said...

comeinya semua :)...cik tedi..bak mai no phone makcik tu...biar zns tlg pinagkan anak kucing tu bg pihak cik tedi..nak?

norliza_osman on April 21, 2010 at 9:30 AM said...

comel nya tedi..

MiYOKO SuKi on April 21, 2010 at 11:08 AM said...

comel2...kalo aku kt situ pun aku jd geram..nk2 satu....

she_mah on April 21, 2010 at 11:12 AM said...

hahahaha...kira ada share tu. xsalah kalau mintak..hehe..

Unknown on April 21, 2010 at 11:34 AM said...

ted...aku menunggu Kaseh n Suci bunting....huhuhuh

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on April 21, 2010 at 11:42 AM said...

tulis la surat permohonan pda nenek itu dan nyatakan hasrat ko nak ambik anak si kimo

bylindakitchen on April 21, 2010 at 2:49 PM said...

tedi
cakap jerk terus terang.
dapat tak dapat lain cerita..janjie kita dah cakap apa yang terbuku dalam hatie.
chaiyok..chaiyok tedi

e.t.t.y on April 21, 2010 at 4:49 PM said...

hoh, gebus. rugi owhhh.

jiehan on April 21, 2010 at 8:30 PM said...

nk jugak yg dlm sngkar tu...cute sngt..sgt..sgt..sgtlah cute...grmnye tgk..............

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting