Friday, April 23, 2010

DiaLoG seekOr kUcinG DenGan TuannyA. InI HanyaLah ImaGinaSi sEmaTa-maTa kEraNa akU beLum LaGi GiLa ...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 9:45 AM
akU : Kau Pergi mana ni dak Kimo oiiiii!!!
Dak Kimo : Jenjalan ler..
aku : Ape kejadahnya kau balik basah kuyup ni. Takde angin tak de ribut.
Dak Kimo : Entah! Aku pun tak tahu.
Aku : Kau bergaduh lagi ler tu. Ada orang simbah airkan?
Dak Kimo : Mana ada aku gaduh. Aku lalu je kat sangkau budak gemuk tu. Dia main sembur-sembur aku. Aku sembur ler dia balik.
Aku : Kau, budak tu dalam sangkau pun kau nak gaduh. Betul ke tak kau ni?
Dak Kimo : Aku tercabarlah Bos! Aku jantan apa?
Aku : Ini emak dia lah sembur air pulak dekat kau. Elok ler tu. Kau pun dah lame tak mandi.
Dak Kimo : Aku lapau ler Bos. Aku nak makan.
Aku : Itu jer lah keje kau kalau balik.

Wah! Dialog tidak menahan. Pukul 1.00 pagi aku dengar ada kucing bergaduh. Aku pasti Dak Kimo. Kenal sangat suara dia. Huh! 1.00 pagi malam Jumaat okey. 'Seremmm' juga mahu keluar. Okey! Okey! Setkan dalam kepala kau malam ini malam minggu. Keluar sekarang! Ha ha ha ha...

Aku keluar tiada lah pula aku mahu jerit nama dia. Gila ke apa? Pagi-pagi buta. Orang ingat aku sawan nanti. Aku jalan-jalan tiada pula aku nampak dia. Suara pun sudah tenggelam timbul.

Elok sahaja aku masuk rumah semula dia ada mengekor di belakang. Basah kuyup. Maka terjadilah dialog di atas itu.

Malam tadi betul-betul tidak dapat tidur. Pukul 4.00 pagi baru lena. Pukul 6.00 pagi bangun mata lekit, MasyaAllah. Susahlah pula mahu buka. Ha ha ha ha.. Rasa mahu MC. Eh! Eh! Sikit-sikit MC! Ekekekekke...

'Sorrylah' Bos !! Aku curi tulang sekejap. Mata dan 'berpinau' buat PATSKOM ini. Mami!! Sila ajarinku PATSKOM!! Ha ha ha ha..


* PATSKOM = SIstem data Kewangan Sekolah Berkomputer.

Nota kakitanganku : Minggu depan bengkel!



21 kUs-kUs:

Watierman, rmanbkr on April 23, 2010 at 9:52 AM said...

Macam2 Dak bulu tu dengan Bos dia kan?....Nasib baik masa Bos dia keluar tu tak de yang sembur air sama....lepas mandi baru senang tido!

kella on April 23, 2010 at 9:52 AM said...

hhahaha.. ko dan dak Kimo selalu 'rock' je! :)

Ejamaria on April 23, 2010 at 9:53 AM said...

comel la tedi borak ngan kimo camtu... akak suke gak borak ngan kucing, tak kesah walaupun masa tu kat gerai makan... :)

dialog biasa:-
akak : ngko lapo ke?
kucen : ha ah
akak : ha nah amik nih?
kucen : ala tak kan tulang je, tak kenyang arr..
akak : la memilih nak isi jugak ke? nah amik ah... dah gi bawak jauh2, akak nak makan gak...
kucen : yeeah... tima kasih

Hazzy Ishak on April 23, 2010 at 9:54 AM said...

dak kimo nakal ni, ikut tuan dia...

norliza_osman on April 23, 2010 at 10:03 AM said...

Boss ade orang tengah ngelat ni.. tengok lah ni..

kak anie on April 23, 2010 at 10:04 AM said...

Kucing jantan memang gitu kan tEDl...suka tunjuk lagak...kalau tgk diorang jalan...muka eksyen semacam..heheheh

Zqah Ail on April 23, 2010 at 10:23 AM said...

kene mandi .. padan muka !

kucing sy pun dah lame x mandi .. haha

nuraarin-life on April 23, 2010 at 10:27 AM said...

kalau mlm2 dengar kucing bergaduh, saya akan leraikan juga.. rasa mcm kesian kalau nnt cedera pula...

kucingorengemok on April 23, 2010 at 10:28 AM said...

alaahhh ruginya den terlepas... tak nak kasi hadiah kat 60309 ke? nombor cantik tu wooo! :)

blueCITY® on April 23, 2010 at 10:37 AM said...

hahahha..
ku mesti tergelak kalau baca dialog dak kimo ke, dak itam ke ngan bos dia, wakakkaka...

terhibur den...

ps: tedi, esok besday ko kan?
hmmmmm...

~LP Lum~ on April 23, 2010 at 10:53 AM said...

salam ted~
seb baik ko pun xikut dak kimo mndi pg2 buta... :)

GhOsToNe on April 23, 2010 at 11:03 AM said...

sesi interaksi brsama bnate!

OnE HeArT..OnE LoVE.. on April 23, 2010 at 11:06 AM said...

haha...dak kimo...=D
tergelak2 bace post ni.

m.q on April 23, 2010 at 11:15 AM said...

dak kimo niiiii....
bisa gugur jantung boss dia

jiehan on April 23, 2010 at 11:44 AM said...

hahaha...geli hatinye bce dialog dak kimo ngn tedi ni...

embun d tengah malam on April 23, 2010 at 11:58 AM said...

dak kimo ni..nakal sungguh..heheheh..pandai kimo ckp bahasa melaka,,hehhehe

Wanie-san on April 23, 2010 at 12:00 PM said...

haha xleh bla dialog 2.!

HonEyBuNNy on April 23, 2010 at 1:38 PM said...

he3....wAhhh...lau kita syg kucg smpai dialong pn terjd kn...ehehhe..ila pn sellau gk ckp2 dgn kucg...hahhah....

robaaiah on April 23, 2010 at 3:57 PM said...

Patskom: masa mami Kerani Kew dari 2002 - Jun 2009 mami pegang Patskom, tapi bila mami naik CC kerani Kew mami pula yang pegang Patskom mami cuma pantau saja. Patskom - setiap hujung bulan bila kita dah tutup dan kemaskini buku tunai terus pindahkan dalam Patskom. Jangan tunggu 2/3 bulan. Masuk angka2 dengan betul. Patskom paling senang, kalau kita buat dengan betul - hasilnya memudahkan kita. Selamat berjaya dan jalankan tugas dengan telus dan iklas.

robaaiah on April 23, 2010 at 4:11 PM said...

Satu saja mami pesan - kita bekerja biar iklas - Allah nampak apa yang kita buat, apa saja yang kita lakukan niatkan yang baik saja. tedi tahu...sejak SSM dipekenalkan m.d 2002, mami tak pernah dapat anugerah cemerlang. tak tahu di mana silapnya, kawan2 mami semuanya dah dapat.belom ada rezeki lagi agaknya. tapi mami dapat naik CC ekoran dari prestasi tinggi juga. Alhamdulillah. Bertugas dengan iklas ye...

Miss ... on April 23, 2010 at 9:08 PM said...

tu la satu masalah kucing jantan ni pantang di cabar ekeke

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting