Thursday, April 15, 2010

MeNanTu HanTu

cOrat cOret Oleh : myQza pada 10:30 PM
Ada satu famili. Satu hari sedang menantu lelaki tengok TV, bapa mertua lalu di depan. Tiba-tiba bapa mertua rebah sambil memegang dada. Apa lagi, kelam-kabutlah si menantu. Isterinya dan emak mertuanya pun menerkam ke arah bapa mertua sambil pegang-pegang dada bapa mertua.

Bapa mertua tak bergerak, senyap saja. Bertambahlah gabra semua yang melihatnya. Emak mertua menyuruh menantu mengajar bapa mertua, yang di atas ribanya itu mengucap. Dia gabra, sampai isterinya pun tolak-tolak bahunya suruh cepat lakukan.

Emak mertuanya ulangi lagi suruh dia ajar mengucap. Dalam gabra itu, si menantu pun dekatkan mulutnya ke telinga bapa mertua sambil berkata: "Ma Rabbuka! (Siapa Tuhan kamu!).."

Kuat juga dia sebut, hingga terkejut emak mertua bila mendengarnya.

Tiba-tiba bapa mertua tersedar dan terus berkata: "Bila masa kau jadi malaikat ni? Aku belum mati lagi la..".







32 kUs-kUs:

blueCITY® on April 15, 2010 at 10:44 PM said...

kahkahkah....



=p

eeeda on April 15, 2010 at 10:52 PM said...

Biar cari yg tak kaya dgn harta...tapi kaya dengan ilmu dunia dan akhir...

kayteeze on April 15, 2010 at 11:02 PM said...

Hi hi hi.... kalau cuba pada orang yang sedang tido macam mana ekk ? Mesti kena pulas telinga, hehehe..

aNiSa hANg tUaH on April 15, 2010 at 11:17 PM said...

hahhahaha
hantu punya menantu

Watierman, rmanbkr on April 15, 2010 at 11:18 PM said...

Terkekeh -kekeh Akak ketawa Dik....sebab selalu jugak Akak kata pada Hubby kalau liat sangat nak bangun subuh...hehehe!

aNiSa hANg tUaH on April 15, 2010 at 11:18 PM said...

hahhahaha
hantu punya menantu

AISHA SAAD on April 15, 2010 at 11:19 PM said...

hahaha.
bg0s gilaaa...

seb bek menantu tuh tak teros sahkan bapak dia kena tanam cepat2!! kalau takkk.. heee~

FarhanaDr on April 15, 2010 at 11:28 PM said...

Mengucap begitukah? Menantu hantu.. Huhu..

hanie@nisya on April 15, 2010 at 11:43 PM said...

hee hee hee ape nak jadi hehe

pak long on April 15, 2010 at 11:52 PM said...

salam...
lengkapkan diri dengan ilmu agar aku dapat menjadi pembimbing...

Kak anie... on April 16, 2010 at 12:09 AM said...

Hahahah....adoi...tEDl...buat akak gelak malam2 ni...

Azuan on April 16, 2010 at 12:15 AM said...

bagus menantu camtue~ tak jadi mati bapaknya haha~

♥akukahmilikmu®♥ on April 16, 2010 at 12:21 AM said...

kah2..apa punya menantu ni..gelabah lebih

~LP Lum~ on April 16, 2010 at 12:31 AM said...

hehehe... aku pun penah baca psl nie... memang lawak giler citer nie... :)

ps : slmt mlm ted~

h a n i e on April 16, 2010 at 12:37 AM said...

hahahaha...mmg nk kena lempang kala pesen gitu..

white rose on April 16, 2010 at 12:52 AM said...

hahaha...
sungguh lawak skali...

embun d tengah malam on April 16, 2010 at 2:05 AM said...

adeii hai..lawak gila,,serius aku gelak...

JMR on April 16, 2010 at 2:48 AM said...

hahahha..tergelak baca entry nih..cheer mode!!

relevan on April 16, 2010 at 7:02 AM said...

Memang sah ini hantu punya menantu..

kucingorengemok on April 16, 2010 at 7:36 AM said...

hehe... pak mentua saja test tu..!

Ejamaria on April 16, 2010 at 8:16 AM said...

bagus itu menantu - terus hilang sakit jantung pak mertua... hihihi... hantu tul ;)

fikaryna on April 16, 2010 at 9:44 AM said...

haha..mmg hantu..

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on April 16, 2010 at 9:44 AM said...

kuikui
mengucap pun tak tau

Dee on April 16, 2010 at 9:46 AM said...

kahkahkah..

Didi Nadhirah on April 16, 2010 at 9:56 AM said...

nerves tu hehehhee

Misz Pinkie Winkie on April 16, 2010 at 10:28 AM said...

hahhhahha.
mujarab jugak.
terus bapak mertua bangun.

Alimaz-Kembara Terasing on April 16, 2010 at 10:56 AM said...

hampeh punya menantu

kella on April 16, 2010 at 11:25 AM said...

hahahaha.. sekali si menantu tak tahu mengucap plak! terkejut si bapak sampai tersedar! huhuhu

norliza_osman on April 16, 2010 at 11:51 AM said...

ok lah tu.. baru bapak mentua tu sedar ckit.. hehehe

deena awanis on April 16, 2010 at 2:26 PM said...

satu opis aku gelak dengar cte ko nih..=)

PinQib on April 16, 2010 at 6:25 PM said...

lawak sedikit disitu..

Pajarmaning on April 19, 2010 at 2:36 PM said...

seyem
tumitjempol.blogspot.com

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting