Wednesday, April 14, 2010

TemPaT JaTuh LaGikan Di KenanG... Inikan PuLa ....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 9:13 AM
Aku baru pulang dari tempat permainan aku di zaman kanak-kanak dahulu. Menghabiskan masa melewati tempat-tempat kenangan..... Segalanya sudah berubah. 100%. Sebelum ini bukan tidak pernah ke sini, cuma tiada kesempatan untuk meneroka semuanya satu persatu dan bertafakur mengingati kenangan.

Semalam, walau hanya sepintas lalu, terasa kenangan itu meresap ke dalam jiwa.

Photobucket

Ini Balairaya Bagan Pinang. Dahulunya tempat aku bersekolah Tadika semasa berumur 5 tahun. Sudah banyak berubah. Sudah di ubahsuai menjadi cantik dan baharu. Kenangan yang masih aku ingat di sini ialah tandasnya. Tidak pernah masuk ke tandasnya kerana dengarnya ada hantu 'lubang jamban'. Hantu yang akan mengeluarkan kepala dari 'lubang jamban.' Aduhai! Ngeri.

Photobucket

Ini pula tempat aku menunggu bas setiap waktu tengah hari untuk ke sekolah di Sekolah Kebangsaan Teluk Kemang. Dulu haya ada tempat duduk kayu tanpa atap sebegini. Kami adik beradik tidak menaiki trak. Oh! Sekarang di panggil 'Feri Sekolah'. Lokasinya berdekatan dengan Tanah Perkuburan Islam Teluk Kemang.

Photobucket

Ini sekolah lama aku. Sungguh klasik kenangannya. Sekarang sudah jauh berbeza. Aku bersekolah ke sini sejak Darjah 1 dan pertengahan Darjah 3 sebelum Abah bersara dan kami pulang ke kampung halaman. Rindu sungguh kawan-kawan lama.

Usia kanak-kanak aku banyak di habiskan di Negeri Sembilan. Sebab itulah Negeri Sembilan sentiasa dekat di hati. Wah! Macam 'tag line' TV9 'pulekk..' He he he he

Nota kakitanganku : Mendung!!






19 kUs-kUs:

ONE ZABA on April 14, 2010 at 9:19 AM said...

sini panehhhh!!!

h a n i e on April 14, 2010 at 9:21 AM said...

down to memory lane..

hehehe

blueCITY® on April 14, 2010 at 9:26 AM said...

tedi,
kanapa mendung?

n9 banyak beriku kenangan juga
dia juga org n9
hahahah... =p

n9 dalam kenangan
lalallaa..

LiNda on April 14, 2010 at 9:43 AM said...

Oooo.. orang Nogori .

Kenangan tetap indah dalam ingatan.

mamai on April 14, 2010 at 9:48 AM said...

gambar sekolah lapis mana

Hazzy Ishak on April 14, 2010 at 10:02 AM said...

haz pun dah lama tak jenguk sekolah...hehe

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on April 14, 2010 at 10:04 AM said...

hehe
kalau aku balik sbah nanti, nak amik gambar ekolah lama gak la. rindu plak ngna cikgu2 yang macam rimau tu

kella on April 14, 2010 at 10:32 AM said...

tedi, aku juga akan melakukan entry seperti ini, jgn lupa singgah ya, kebetulan tempat jatuhku juga di N9! dan baru2 ini ku sempat ke sana! mmg mgembalikan nostalgia.. adakah kita pernah bersua muka satu ketika dulu? hhehehe..

kella on April 14, 2010 at 10:32 AM said...

tedi, aku juga akan melakukan entry seperti ini, jgn lupa singgah ya, kebetulan tempat jatuhku juga di N9! dan baru2 ini ku sempat ke sana! mmg mgembalikan nostalgia.. adakah kita pernah bersua muka satu ketika dulu? hhehehe..

Watierman, rmanbkr on April 14, 2010 at 10:40 AM said...

TQ DIk......rasa terpujuk pula hati yang sepi bila baca komen Adik....terasa...dekat betul Adik di hati Akak..TQ for being there for me!

blueCITY® on April 14, 2010 at 11:02 AM said...

tedi,
jom lepak minum cendol pak leman dawi nak?
lalallala...=p

Katak Ijau on April 14, 2010 at 11:13 AM said...

wah tedi...bestnyer mengenang kisah lama...
best gak kan kalo dpt buat entry psl tadika...skolah lame2... =)

fikaryna on April 14, 2010 at 11:23 AM said...

mau hari yg redup2 saja..tidak panas sgt dan tidak hujan..huhu..

~UNai~ on April 14, 2010 at 11:36 AM said...

saya pun dah 3tahun tinggalkan PD!! dulu duduk kat Pasir Panjang. :-)

~LP Lum~ on April 14, 2010 at 11:46 AM said...

salam tedi~

hehehe.. aku memang org asal PD.. duk PD bersekolah di PD dan smpai skang masih di PD hanya keje aje kat sbn... :)

ps : xku sgka kamu jua org PD.. :)

Miss ... on April 14, 2010 at 11:57 AM said...

eh tau la loghat minang ekk ehe

feelinblue on April 14, 2010 at 12:37 PM said...

rindu zmn kanak2 :(

deena awanis on April 14, 2010 at 1:19 PM said...

bestkan zaman sekolah..zaman kanak2..xde masalah pun yang nak kena fikir..

[s][u][e][h][a][n][n] on April 14, 2010 at 1:22 PM said...

ingatkan ko mmg asal melaka! orang nogori gak eyh..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting