Monday, April 19, 2010

BiLa BerIsTeri LeBiH DarI SaTu, BanyaK OranG YanG InGin BuaT KePuTusan...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:00 PM
Photobucket

Aku tertarik dengan satu berita di akhbar hari ini. Kecoh rebut jenazah. MasyaAllah. Kasihan sungguh pada jenazahnya. Namun Alhamdulillah, semuanya dapat di selesaikan setelah campur tangan pihak hospital dan polis.

Kepada mereka yang beristeri lebih dari satu, perlukah membuat wasiat tentang siapakah yang perlu menuntut jenazah? Di mana yang perlu di kebumi?

Begitu juga tentang harta yang di tinggalkan. Jika pewarisnya terlalu ramai boleh jadi turun naik mahkamah di buatnya. Sebab harta pun boleh putus persaudaraan antara adik beradik atau anak beranak. Begitu dasyat penangannya. Itupun kalau harta yang di tinggalkan itu terlalu banyaklah.

Banyak risikonya ya jika kita tidak pandai mengurusnya sebaik mungkin. Jadi, fikir-fikirkanlah pada mereka yang berangan-angan mahu kahwin empat!

Nota kakitanganku : Tiba-tiba mahu buat tajuk ini! Ha ha ha ha






14 kUs-kUs:

~LP Lum~ on April 19, 2010 at 6:06 PM said...

ahaks~

pandai wat pndai ar tnggung... :)
kalo terasa diri tu dah cukup "hebat" dlm segalanya.. dan bile "pergi" sok, tak nyusahkan org len.. wat ar..
tapi kalo rsa diri tu suam2 kuku aje.. bek yah ar.. kang nyusahkan yg msih tnggal kat dunia nie dan nyusahkan awak aje.. :)

Nur Su'aidah on April 19, 2010 at 6:12 PM said...

rebut jenazah..?? errrrr. mengerikan je! T_T

Miss ... on April 19, 2010 at 6:13 PM said...

senang cete mati jgn tinggal pape tinggalkn ilmu je so x de la nk rebut3 hehe

hanie@nisya on April 19, 2010 at 6:17 PM said...

tebaik tinggal kan wasiat la kan spaye hal camnie tak terjadi

Wanita Mutalib on April 19, 2010 at 6:37 PM said...

ayahku kawin dua..

hmmmm... ??

ihiks..

Frodo Baggins on April 19, 2010 at 6:38 PM said...

hahahhaha ~~ entry ni sangat baik tuk panduan dikemudian hari ...


>>____<<


((saya fobia dgn wasiat ...))

iqbalsyarie on April 19, 2010 at 6:55 PM said...

wah!menarik!peringatan yg bagus.Tq cik tedi

Wanie-san on April 19, 2010 at 7:09 PM said...

2la..kesian kat jenazah 2..
xpasal2 jadi rebutan...
klunak fair n square sgt..tanam la kat umah keluarga suami 2 sendiri...

Beruang Putih si Dyla Qistina on April 19, 2010 at 7:33 PM said...

wah, bukan saja 4, kot2 dua pun dah macam mana tah kan? niway gud entry. peringatan yang sangat baik :) thanks

QieFLy si Dolce on April 19, 2010 at 8:00 PM said...

so orang yang beristeri lebey dari satu ni kenala sentiasa bersiap sedia...

kak anie on April 19, 2010 at 8:08 PM said...

Hahaha...tEDl...rasanya diorang kena buat wasiat lah...

Macam sorang kawan akak tu...dia berkawin lebih dari satu...tapi sebelum kawin yang kedua tu harta yang ada dibahagi2kan dulu kpd anak2 dan isteri pertama...takut manalah tu...isteri kedua tu nak kikis harta...heheh

embun d tengah malam on April 19, 2010 at 8:38 PM said...

tak berani nk komen ni..takut nanti terjadi kat diri sendiri..hehehhe..sbb ada kisah org tua ni suka sangat kutuk org kawin lebih dari satu..skali last2 dia pun terlibat..hehehhe

asilahmuhajer on April 19, 2010 at 9:17 PM said...

menarik gak komen yang kak anie bagi tu. sekurang-kurangnya lelaki tu dan isteri keduanya dapat menunjukkan yang diorang kawin bukan pasal harta.

relevan on April 20, 2010 at 2:34 PM said...

Ini yang membuat kawan juga nak melupakan hasrat untuk menambah cawangan..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting