Wednesday, April 07, 2010

arTis 90-an Di ReMan SMS UGuT BeKas IsTeri : GiLiran AmenG SPrinG PuLa! WarDina MemanG TiDak sILaP!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 3:55 PM
Photobucket

'Yey! Aku masuk lokap! Best!!' Mungkin itu yang mahu di katakan oleh Ameng. Gambar kredit kepada Mstar!

Mahu bercakap pasal isu Wardina mendakwa artis Malaysia tidak layar di gelar ikon. Tetapi aku tidak pandai untuk mengulas.

Kata Wardina kebanyakan artis Malaysia hanya gah pada cerita-cerita sensasi, memalukan dan mengaibkan berbanding cerita-cerita positif yang boleh menjadi ikutan masyarakat. Seawalnya Wardina sudah menyebut 'kebanyakan'. Itu bermaksud bukan semua. Jadi bila ada artis-artis yang melenting dan membalas kenyataan itu, mereka nampak seperti terpukul dengan kenyataan itu. Siapa yang makan cili dia yang terasa pedasnya.

Akhir-akhir ini satu demi satu artis yang menjadi idola masyarakat kononnya di tangkap atau di tahan reman dengan pelbagai kes . Baik yang lelaki mahu pun yang perempuan. Silih berganti. Terbaru, dalam Buletin Utama malam tadi, penyanyi Kumpulan Spring, Ameng pula turut serta dalam 'kelab' tersebut.

Bila bersepahnya rancangan-rancangan realiti televisyen, berduyun-duyun manusia turut serta menguji bakat. Semua orang mahu jadi artis. Semua orang mahu popular. Mungkin bagi mereka artis ini tiket untuk menjadi kaya. Namun jika tersilap langkah? MasyaAllah.

Boleh ke artis menjadi ikon? Tepuk dada tanya selera!!

Nota kakitanganku : Masa kecil dulu bercita-cita mahu jadi artis. Bukan artis penyanyi, tapi pelukis. :)









34 kUs-kUs:

cik syazni on April 7, 2010 at 1:52 PM said...

Ameng ni kalau tak silap baru je dapat pingat beberapa hari lepas kan?

embun d tengah malam on April 7, 2010 at 1:54 PM said...

ikon juga..ikon dlm nyanyian barangkali..

tijiey on April 7, 2010 at 1:59 PM said...

artis? ikon? em.em.

~LP Lum~ on April 7, 2010 at 2:01 PM said...

salam tedi~

bg aku ar, ada gak artis yg boleh kita jdkan icon.. ada yg benar2 ikhlas melangkah ke bidang seni ini.. :)
apa pun bak kata ko, tepuk dada tnya selera... :)

@rE-LonG on April 7, 2010 at 2:03 PM said...

Betul kata wardina tu..
hmm..klo nk pilih idola pn..carila yg mcm Dr. Fazley ke.. ;)

Ieda Al-Habsyi on April 7, 2010 at 2:07 PM said...

nyampah la aku ngan artis2 ni kan tedi..

kella on April 7, 2010 at 2:07 PM said...

aku selalu je muak n bosan ngan rancangan2 tv skrg yg sentiasa mencari artis? penyanyi? pelakon?
semua orang nak jadi glamer..
tup2 tgok, berapa kerat je yg bjaya! tidakkah mereka ni perasan bahawa mereka hanyalah mjadi bahan utk org ketiga jadi kaya!! huss.. kesian2... program2 ni lansung tak telus! kalau telus takkanlah bakat seseorang dinilai hnya dgn sms? huh! logikke? its all bout money!
(hii kalo nk ckp pasal topik ni mbara-bara jadinya!)

Ejamaria on April 7, 2010 at 2:16 PM said...

takde maknenye artis dijadikan idola, kalau perempuan tu dah terang2 suara tu dah jadi sbhgian dari aurat...

ahhh maleh la nak komen panjang2, aku pun bukan alim sangat...

ezam on April 7, 2010 at 2:18 PM said...

semua mahu jalan mudah untuk mencari kesenangan..tapi tak semua sanggup bersusah payah menempuh onak dan duri....

Wanita Mutalib on April 7, 2010 at 2:21 PM said...

haih...macam2 artis nih..

nadirah_nor on April 7, 2010 at 2:22 PM said...

jgnlahh jd artiss senang citer
sume cite diorang owng nk tahu
luar dalam sumelaahh
jd owg biasa cm kita nih
buat salah pepon masyarakt x tengok
kentut bersepah pun org x peduli
erk sis ini bukan saya
ahahaha=))

blueCITY® on April 7, 2010 at 2:23 PM said...

dak tedi,
kalo geram sgt pun , eja biar betul.
tidak layar?
mauahhahaha...
ohhhhhhhhhhh ameng org kampongku,
kuikuikui...
sapa suruh cita2 nak jadi artis, hambekkk kau, ekkekek..

=p

relevan on April 7, 2010 at 2:36 PM said...

Aduihhh Ameng..sampaiiii nya hatiii mu..

Hazzy Ishak on April 7, 2010 at 2:38 PM said...

kata-kata wardina memang tepat sekali!

Watierman, rmanbkr on April 7, 2010 at 2:40 PM said...

Yang penting...ibu bapa sendiri harus jadi IKON buat anak2...jangan sekali kali artis di jadikan sandaran....kerana segalanya mungkin...Dunia di akhir Zaman!

m4rilyn on April 7, 2010 at 2:41 PM said...

artis mesia sbg ikon. owh tidakkkkkkkk.
kene pilih bto2 sblm leh kita panggil ikon

Finaz on April 7, 2010 at 2:43 PM said...

Wardina tu dulu pun sama gak..hampeh!! Tetiap hari nampak dia dulu masa dia dgn Spanar Jaya krew..lebih kurang jer dgn artis yg tak layak jadi icon spt kata dia sendiri..

Cumanya, Allah tuh bagi hidayah kat dia. Kira beruntung bukan. Tapi itu tak bermaksud dia boleh hentam org lain. Bukankah itu akan menjauhkan golongan tersebut dari berkelompok dgn org2 sepertinya.

Dia patut ikut sikat Ustaz Asri Rabbani. Sikitpun tak menghina artis lain walaupun x bertudung dll. Malahan mereka selesa berada dgnnya. Tujuan Ustaz tu satu. Supaya artis2 nih suka nak berkawan dgnnya dan mudah dia berdakwah. Ha...itu caranya.. Kita sepatutnya saling sayang menyayangi lebih2 lagi sesama Islam.

Bapak aku cakap org yg buat jahat tu sebenarnya sedang menghadapi ujian yg berat dari Allah. Kalo kita yang diuji sebegitu pun belum tentu kita akan mampu harunginya..

Oh! btw Wardina, Ustaz Asri boleh apa jadi icon walaupun dia dah meninggal dunia..

rossoneri on April 7, 2010 at 2:45 PM said...

huh,sape la yang terasa tuh..nampak sgt dia salah..

nuraarin-life on April 7, 2010 at 2:48 PM said...

sekarang ni ramai mak bapak yg masa muda2 dulu tak dpt jadi artis, so galakkan anak jadi artis juga.. tengoklah cam idola kecil tue, kecik2 dah bermekap bagai nak rak...

Macam mana kanak2 nie nak membesar dlm dunia yg sihat??

:: eyeNa :: on April 7, 2010 at 2:53 PM said...

slam kak tedi..hee lama tak dtg jenguk2 kamu.. baru tau dak utih dah takde..huhuhu

sory sbb lma tak bersua.. takziah..huuu

eh komen sal artis, i pon suka melukis..ehhe

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on April 7, 2010 at 3:09 PM said...

pelukis pun ok wat, apsal ko tak teruskan niat suci murni ko tu ha?

ONE ZABA on April 7, 2010 at 3:16 PM said...

ah meng jual sayur kubis kat pasar malam tu aku kenal la....

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr on April 7, 2010 at 3:26 PM said...

walopun kena tngkap lagu dia best2

layan lagu sudah...

;)

kak anie on April 7, 2010 at 3:28 PM said...

Semoga mereka yang telah melakukan kesilapan itu akan sedar kesilapan mereka dan bertaubat...itu adalah yang paling baik...

hans on April 7, 2010 at 3:29 PM said...

apalah nasib den lepas jadi artis pasnih
hahahaha

sharamli on April 7, 2010 at 3:29 PM said...

macam2 hal..

Adlina Husaini on April 7, 2010 at 3:41 PM said...

sebab artis for sure masuk paper kan..setakat ugut je tu..tapi confirm paper laku giler kalu ada hot story cenggini..

LiNda on April 7, 2010 at 4:07 PM said...

so far, anak2 saya jadikan cikgu dorang sbg idola .

alhamdullilah ..

Apapun... semuanya terpulang pada niat .

maiyah on April 7, 2010 at 4:11 PM said...

takyah le nak jadikan ikon.. x kuasa hehe

nj on April 7, 2010 at 4:11 PM said...

sitedi...
susah nak cakap...manusia tak lari dari kesilapan...
lepas satu...satu kes orang 'fofular' ni...kita layan je la...hiburan gak tu...

¶A.K.I¶ on April 7, 2010 at 4:19 PM said...

ameng plak? oooo... xtgk brita... nsb terbce.. hehe....






































oh ye~ sggah cni..

MyaFiza on April 7, 2010 at 4:34 PM said...

a'a la...patutla rasa macam baru je terbaca kisah ameng kt dlm paper. dia baru dapat pingat dr sultan pahang. tetiba ada kes lain plak. macam2 la dunia artis ni.

GiGGLe GaL on April 7, 2010 at 4:42 PM said...

muak aku ngan artis malaysia ni. keje kecik je.. stori gah sana sini.. malas aku.sekorpon aku tak teringin buat ikon.. baik ade title ke..tak de tittle ke..sme same... tak de hala tuju hidop..

Miss ... on April 7, 2010 at 5:12 PM said...

ooo ameng ke yg smlm tu hehe..haishh dah terdesak kot..dah x top haha

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting