Friday, April 09, 2010

SInGaPura : saYa Mahu PerGi. SiaPa MahU TaJa sILa anGkaT TanGan!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 5:30 PM
Photobucket

Sejak iklan Singapura ini di tepek ke dalam blog aku, hati aku meronta-ronta untuk ke sana.

Photobucket

'Umanggg aii' banyak rupanya tempat-tempat yang menarik yang boleh aku pergi untuk menghabiskan duit! Pemandangan yang indah dan tempat yang menarik. Negara ini kecil jadi ianya di manupulasi sepenuhnya untuk tarikan pelancong.

Photobucket

Tapi kalau kau suruh aku naik benda 'alah' ini, aku kena fikir 10 kali dululah!

Photobucket

Melaka sudah kekurangan pantai. Pantai yang ada sudah jadi daratan. Pantai yang cantik setakat ini aku pernah pergi Desaru sahajalah! Itu pun seabad yang lalu. Ekekekeke..

Untuk membuatkan aku 'jeles' tahap gaban, jomlah kongsikan pengalaman kamu jika sudah ke Singapura ataupun ada yang sudah merancang untuk ke sana cuti sekolah yang akan datang ini.

Nota kakitanganku : Saudara mara ramai di sana, tapi mereka yang selalu datang ke sini! :)






16 kUs-kUs:

Relevan on April 9, 2010 at 5:38 PM said...

Jauh perjalanan luas pemandangan dan banyak habis duit.. hehe! bajet kome untuk melancong tak pernahnye cukup ..guane?..

Dee on April 9, 2010 at 5:40 PM said...

xde pengalaman ar ke singapure..ke malaysia timur ada..

p/s: belum pernah ke luar negeri..

MyaFiza on April 9, 2010 at 5:46 PM said...

serius memang best pegi sana...paling best dapat jalan2 kt pulau sentosa. tengok pertunjukan song of the sea, pulau tu memang cantik. tak sangka pulau tu adalah buatan manusia. sekarang dah ada theme park baru kt sana. waa...mau pegi lagi...
tapi kalau nak shopping tu..memang kena pikir 40kali. harga sgtlah mahal.

Hafiz Yusof on April 9, 2010 at 5:47 PM said...

melaka mmg takder pantai cantik pun..sudah dicari dah..hehehhe

ape2 jer on April 9, 2010 at 5:48 PM said...

sile pergi tedi klu ada lebih ajak aku skali ekeke

Maiyah on April 9, 2010 at 6:11 PM said...

x dpt gi huhuu

ISZA on April 9, 2010 at 6:12 PM said...

moga tercapai hasrat.. sponsor.. tggu duit nuffnang..huhuhu

Unseen Rajasthan on April 9, 2010 at 6:13 PM said...

Beautiful and lovely post !! Nice shots !!

Unknown on April 9, 2010 at 6:30 PM said...

Ada dua tempat sy nak pegi,singapore dgn brunie.Orang kata singapura negara yahudi,so mmg sy juga tengok ada persamaan x dgn malaysia.Brunei pulak org kata negara ismanik,so nak juga tahu kesahihahannya =)

Yunus Badawi on April 9, 2010 at 6:40 PM said...

Masa aku duduk kat JB dulu naik letih pergi ke Spore. Kalau ada sedara mara dtg dari KL kamilah (aku dan emak Adam tapi masa tu Adam belum ada lagi hehehe) yg jadi tourist guide mereka.

Yunus Badawi on April 9, 2010 at 6:41 PM said...

Kali terakhir aku ke Spore 2/2/07. Dah 3 tahun lebih rupanya aku tak ke sana huhuhu

Chenta on April 9, 2010 at 6:43 PM said...

Wahh... Singapore !

Masa belum kawen selalu gak kesana . Samada ikut Tambak or naik Feri melalui Tanjung Pelepas .

Singapore memang besh .

Tahap kebersihannya memang superb .

Tapi kena sediakan ongkos yang banyak dong !!

Unknown on April 9, 2010 at 6:49 PM said...

salam tedi~

hehehe... dulu aku pun ada tulis psl nak ke spore bila aku tgk iklan kat nuffnang... :)

meh ar kite sesama poie ted.. terasa mcm best nak naik benda alah yg ko kena pikir 10 kali tu... :)

Katak Ijau on April 9, 2010 at 7:51 PM said...

tedi...

nak pg bawak aku sekali...
aku nyuruk dlm beg ko pn takpe..
janji dpt ikut...

hehe

hysman on April 9, 2010 at 7:59 PM said...

umah den bukak pintu je dah nmpk bara api kota singa yg mcm neraka dunia.takyah la gi sane tedi....byk lg negara lain..dlm m'sia ni pon byk tmpat yg best2.kaum singa bertungkus lumus nak nyemak kat tanahair m'sia exspecially jb.tiap2 minggu penuh kete kaum depa sibuk berpusu2 klua masuk m'sia lawat keindahan m'sia.. buat pe kite nk ke sane..

~pokcik johorean (jb) antara ahli kuat persatuan anti kaum singa lahabau suma.. sory bad impress... tp rase nk pegi,pergilah.. tak dose pon.. wokeh.....

she_mah on April 10, 2010 at 1:37 PM said...

jom ikut.. sy pegi 10 mei ni. heheh

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting