Sunday, April 11, 2010

"Makcik KaLau MaHu RaSa, AmBiLLah. MaKan DenGan Susu SeGar.'

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:30 AM
Photobucket

Sila rujuk balang yang ada 'bijirin' itu.

Pagi tadi ke pasar dengan emak. Dalam perjalanan terjumpa seorang makcik yang sedang lenggang lenggok berjalan. Aku berhenti dan menumpangkan dia untuk ke kedai berhampiran.

Dia duduk di bahagian belakang.

Dia bersuara. 'Wah! Dalam kereta pun ada kudapan. Kuat makan ni. Sambil memandu pun boleh makan.'

'A'a. Kalau makcik mahu rasa ambillah. Selalu orang buat makan dengan susu segar ke, milo ke? Yang ini perisa ikan laut. Di rumah ada tuna dengan ikan kembong!'

'Oooooo!' Dia menjawab dan aku terus memberhentikan dia di kedai yang dia mahu tuju.

Emak sudah gelak besar.

'Tak baik cakap macam tu.'

'Sudah orang tumpangkan pun mahu perli-perli lagi.'

'Masaklah' kau makcik kalau kau makan benda 'alah' itu!!

Nota kakitanganku : Siapa mahu rasa angkat tangan. Aku sendiri tidak pernah rasa!





18 kUs-kUs:

larra on April 11, 2010 at 8:45 AM said...

cik tedi..memang aku tak penah cuba..tapi..my kezen..kantoi..aku penah tgk dia makan benda alah ni..kepunyaan kucing haku..elok je dia dok pelahap kt depan pintu umah aku..tp.. dia ni ade mental problem..sob2,aku amik je..dan cakap ini untuk kucing je..dia bat bodo jek..mybe da igt conflake kot cam mak cik tuhh...hampasgas tul

norliza_osman on April 11, 2010 at 8:51 AM said...

kesian kat makcik tu tedi.. kenape tak bungkus je.. bagi die makan dengan susu segar.. mesti sedap kan..

Yunus Badawi on April 11, 2010 at 8:52 AM said...

cayalah tEDI.

psst - tapi ko mcm tak berapa ikhlas aje tumpang makcik tu lepas dia perli ko tu hehehe

zns on April 11, 2010 at 10:05 AM said...

hik hik..cik tedi..buat kuih karipap..tapi guna inti tu..pas tu cik tedi anto kat rumah makcik tu..dia teringin nak rasa tuh..hik hik

[z@ck] on April 11, 2010 at 10:21 AM said...

kahkahkah!
=P

HonEyBuNNy on April 11, 2010 at 10:24 AM said...

hahhaha..nak gelak jap...he3...

fiD on April 11, 2010 at 10:59 AM said...

aduyai, motif nye kalaka la

ciK LyndaWawa igUana on April 11, 2010 at 11:55 AM said...

ape dalam balang tu????tak leh cam leee

cikgu isza on April 11, 2010 at 1:49 PM said...

sabo2.. mesti makcik tu teringin sebenarnya dan cuma bagi hint tapi silap hint daa

Miss ... on April 11, 2010 at 8:26 PM said...

makanan kucing wakaka

nadirah_nor on April 11, 2010 at 9:18 PM said...

sis nih x baeklahh
makcik tuh nk bermesra ngn sis
awawaw
whatever pun sumpahh lawak
ahahaha
lg lawakk law mkcik tuh mkn
;p

sekamrrindu on April 11, 2010 at 11:14 PM said...

salam..kak.,


tak baik kak kata mcm tu..hehehehe

Cutie on April 11, 2010 at 11:48 PM said...

hahahahaha..klakor2..
buatnye makcik tu makan btol tedi,habeh..haha..:P

@rE-LonG on April 12, 2010 at 8:22 AM said...

Ehh..mUla2 blur lg..ape la mknn tue..rupaY mknn kucinG yer..hoho..klo makcik tu xknal mknn kucing mcm mane tedi??

Mau dia mkn..hoho..nahas..hihihi

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on April 12, 2010 at 9:39 AM said...

wakakakaka

kella on April 12, 2010 at 10:13 AM said...

hahahaha.. ko buat aku gelak jer..
memang betol 'masak' la.. mokcik tu kalo dia rasa.. hehehe..

[s][u][e][h][a][n][n] on April 12, 2010 at 10:59 AM said...

kah kah kah...baik punya perli ted..hihi

sitinorafatien on April 14, 2010 at 12:58 AM said...

klakar a cite ko ni..gelak je saat aku membcnye

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting