Friday, April 09, 2010

aDa OranG GeLak 'Hahahahahahaha' BiLa NaMPak RaMai BLoGGer BuaT 'Fan PaGe' Di F.A.C.E.B.O.O.K! TiDak KeLakarLah!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 5:43 AM
Maaf kepada tuan blog sebab aku tulis pasal ini. Maaf juga sebab aku cetak skrin untuk beberapa ayat yang kau taip.

Photobucket

Ini kata-kata terakhir kau. Jadi orang keji ini memang tiada perasaan apa-apa. Jadi tiada hallah kan kalau aku mahu tulis. Kau mesti hati kebalkan? Setakat tulisan aku yang macam budak tadika ini tidak menusuk kalbu kau pun. Ekekekekke..

Photobucket

Ini satu perenggan aku cetakkan. Memang tiada kena mengena dengan aku. Sekarang dari perenggan pertama ini aku tahu kenapa kau sendiri kata blog kau haprak orang lain apatah lagi.

Aku rasa kau memang tengah gigih buat 'entry' yang 'menarik'. Memang menarik sangat. Kalau tidak masakan aku sanggup buat 'entry' khas untuk kau! Tahniah!

He he he he..

Bagi aku tiada hallah orang mahu buat 'Fan Page.' Kalau orang tambah dia sebagai peminat, orang itu memang betul-betul minat, melainkan tuan punya 'Fan Page' itu sudah letak parang di leher kita supaya kita tambah dia sebagai kawan. Kalau tidak???

Okeylah tuan punya blog! Aku minta maaf kalau kau menyampah dengan 'entry' aku ini.

Tapi nasihat aku, kalau kita mahu ramai kawan, mahu orang senang dengan kita, selesa dengan kata-kata kita, mahu blog kita di kunjungi ramai, terima komen yang positif, belajarlah H.O.R.M.A.T orang lain dengan kata-kata yang tidak terlalu menghina atau merendah-rendahkan usaha orang lain.

Aku minta maaf!

Kalau kau keji, aku pula keji dan kejam!

Say 'cheeseee'!!

Nota kakitanganku : Kawan-kawan, tolong beri komen yang positif untuk adik kita ini! :)








46 kUs-kUs:

eqbalzack on April 8, 2010 at 7:54 PM said...

kadang2 kita dok diam2 pun bley popular kan?! setuju? meooowwww.....

akmal hacks on April 8, 2010 at 7:56 PM said...

dia da takde fan memang la sawan skit..haha

btw, tu hak masing2 kan? klau xnk klik dah la..ni siap gelak besar..
ish3..

JMR on April 8, 2010 at 7:58 PM said...

rasanya takde masalah pon..still FOC lg kan..tak perlu la nak jadikan ini sbg isu..muak ngn isu murahan gini..pesan kt dia, 'tlg jgn cari glamer murahan'..

Syazni Rahim on April 8, 2010 at 8:04 PM said...

jeles la tuh..

IntanBerlian on April 8, 2010 at 8:04 PM said...

err pelik. rasa tercabar ke budak itu orang buat fanpage.dah empunya diri layak.biarkanlah..

tak usah nak mengata setiap yang orang buat kalau kau sendiri belum mampu buat.cemburu namanye tu sayang.. ai budak2 hingusan kah itu.hoho

ko kejam rupenye ted.haha.

Jard The Great on April 8, 2010 at 8:07 PM said...

aku hormat sama ini blog.. tabik spring la.. ehehehe..

Hasrol Nizam on April 8, 2010 at 8:13 PM said...

setiap org ada pendapat masing2..
tapi takyah la sampai nk kondem org..ces..ape punya org da..
kot2 org yg jadi fan tu minat gile..biar kan je ar..
hehe**emo sat*

Hasrol Nizam on April 8, 2010 at 8:16 PM said...

alamk, tak perasan lak ade statement terakhir tu..hehe

lel on April 8, 2010 at 8:18 PM said...

sentapppppppppp
dia jenguk blog aku la tu yg 20 fans
tp aku tak promosi pun
or dia jeles klu dia wat fanpage fan dia xsebanyak 20 fans aku
haha

Anisa on April 8, 2010 at 8:22 PM said...

sapelah org tu agaknye yee

aida on April 8, 2010 at 8:26 PM said...

maaf pasal terpaksa berlaku jujur.

tapi bagi aku la, kalau blog setakat kisah hidup dia seharian, tipikal blog, aku rasa, tak perlu kot nak buat fanpage. aku tanak la cerita gebang. blog aku pun biasa and tipikal je. and jangan risau, aku tak pernah terlintas pun nak buat fanpage.

bukan apa. masalahnya, group group, fanpages kat facebook makin hari makin bertambah and makin hari makin ridiculous setiap page tu. aku cuma tak menyokong tindakan orang nak makin menyemakkan facebook. that's all.

ni cuma pendapat aku je. semua ada pendapat masing masing kan? so, chill. :)

myQza on April 8, 2010 at 8:36 PM said...

aida : namapun laman sosial.kalau rasa semak tak payah tambah dan abaikan!

kalau rasa rimas.. delete facebook, masuk laman ilmiah. :)

opss. satu lagi.. kalau zaman2 aku mula2 berblog dulu..blog memmang medium untuk kita cerita pasal seharian hidup kita.. org nak baca atau tidak terpulang.

cuma sekarang sj bila mahu kejar trafik kita ubah persepsi blog lebih meluas dgn pelbagai cerita, berita atau isu yg mahu kita kupas .

Ibu Ammar on April 8, 2010 at 8:41 PM said...

jap, aku nak tanya. cam mana nak buat fanpage tu? aku nak try gak ar. kotla boleh dapat fanz mengalahkan fara fauzana. wakaka!

wanita mutalib on April 8, 2010 at 8:43 PM said...

tak tau la..




















tapi kenapa eh?




















ted| always rite?
























larikkkkkk....


























;p

ISZA on April 8, 2010 at 8:45 PM said...

salah satu sokongan padu tu.. huhuhu

saya_arief on April 8, 2010 at 8:45 PM said...

xperlu pemes pown xpe..
ape yg ade pade pemes2 nih..?

zhrhtoodem on April 8, 2010 at 8:46 PM said...

wooooo
topik hangat di sini

hurmm..
mungkin dia mahu meluahkan pendapat dan perasaan dia pasal menda alah tuh.
tapi tak kena dengan caranya.
mungkin dia rasa lawak, tapi orang lain rasa tak..
lain orang lain pemikirannya..
lain blog lain caranya
kalau sama je cara bosan jugak orang
mungkin diaorang buat fanpage untuk mempopularkan lagi blog mereka
lagi meluas sikit kan.

setuju jugak kat ko tedi,
hormat orang lain
ye lah. kita dah masuk blog orang, rumah orang,, tak baik kutuk-kutuk. terima lah seadanya.
kita kan tetamu pada blog yang kita pergi melawat..
lebih kurang dengan adab menziarah..

asid hiluronik memang kita perlukan. apetah anti-mikrob.allantoin yang kita nampak macam 'ewww' pun ada kebaikannya (tengah hapal notes)

erkkk..
mintak maap.
panjang lebar sudah
=D

Anya on April 8, 2010 at 8:59 PM said...

So so SORRY to hear from Dak Utih
It makes me very sad :(
Sorry I didn't now it !!!!

((hugs))

Tuan Cimot on April 8, 2010 at 9:03 PM said...

topik yg best..beselah, org ad pndapat masing2 tp ayt jgn kejam...hati dan mulut mesti ada taman....hohoho....

ape2 jer on April 8, 2010 at 9:07 PM said...

cik tedi apsal x sertakan url dak tu nak g blog dia kasi byk fan sikit ekeke

nIsYa on April 8, 2010 at 9:16 PM said...
This comment has been removed by the author.
nIsYa on April 8, 2010 at 9:22 PM said...

pe yg kita wat, tu hak kita. lau tak suka, diam je. kan diam tu gi baik. kate tak dengki tapi bunyi ayat nye mmg cam sorang yg dengki je hehe btol la tedi.. nape tak letak link dia tu. nak gak gi singgah

Dee on April 8, 2010 at 9:24 PM said...

hmm..ni masing2lah kan..kalo dia buat fanpage tp x menyakitkan hati sesiapa biarlah..hatta fannya hanya seorang pun..

hanie on April 8, 2010 at 9:29 PM said...

ha...stuju dengan tedi..masa zmn awal berblog dulu..xde function follower bagai ni..mmg ceritanya psl hal yg berlaku sekitar kita..kisah sendiri..sisi lain utk kita mencurah rasa..

org lain nak baca, nk komen..mmg x ambik peduli..tapi bila erti 'blog' tu dh disalah tafsirkan..ni yg jd hal mcm2..

jd ape blogger lain nk buat, nk buat fan page ape pun..suka dia lah..hak dia..

org yg buat entry gaya gini ..salunye pendek akal..

Acik Erna on April 8, 2010 at 9:43 PM said...

akak baru lagi tedi..akak menulis saja nak suka2 bila baca benda macam ni,,seram jugak akak..nasib la akak ni tak berapa pandai...

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr on April 8, 2010 at 10:11 PM said...

lain org lain cara pemikirannya..

;)

Mohd Hafizd on April 8, 2010 at 10:32 PM said...

kecoh giler mamat/minah yng komen tuh.. lantak la die..masing2 punya style la kan??

tp mebe die yang carik popularity dgn wat entry mcm tuh kan..

2R on April 8, 2010 at 10:59 PM said...

aku rasa terpulang pd hak seseorang itu..buat x slh x buat x salah..suka ati la..tp mmg x bape tepat le nk komen n kondem org yg wat fanpage tu..pe2pn mmg ada org yg suka tjuk perasaan direct cm org ni..

zool on April 8, 2010 at 11:24 PM said...

Biasalah.. ramai org camtu.. buat ini salah buat itu salah..
Create fan mungkin sebagai satu cara dia nak tingkatkan traffik blog...

kepada sesiapa yang buat fans tu teruskan je.. jgn pedulikkan dgn kritikan yg sekadar nak menjatuhkan..

CITY® on April 8, 2010 at 11:28 PM said...

tedi,
naper weh
ada gadoh2 ke?
adehla..
i tak tahu apa yg ada kat fb
sebab i ketinggalan
wakkakakakk...

gaduh jgn tak gaduh

sonata anak kancil on April 8, 2010 at 11:42 PM said...

sy orang tua ni lagi lah tatau apa itu fan page....tak reti..yang reti tau tulis kat papan blog je...FB pun ade...tapi ntah apa khabar di sana tatau la....kdg2 bukak kag2 tak...bukan reti pun! sebab sy sgt sibuk!

Faarihin on April 8, 2010 at 11:44 PM said...

mengikut firasat saya..

itu orang aarr sangat jeles sama itu orang yang buat fan page..

ala.. sebenarnya dia tak ada modal tu.. saja aje tunjuk eksen, cam bajet bagus aje kata gitu.... hohoho..

rindu sama cik tedi.. lama saya tak bercengkerama di sini.. hahaha.. =P

dkama on April 8, 2010 at 11:44 PM said...

menghina atau merendah rendahkan orang len boleh meruntuhkan kedamaian... PEACE...

umi_e on April 8, 2010 at 11:45 PM said...

Salam... macam2 gaya dan rupa ada di alam maya... ;)

aNIe on April 8, 2010 at 11:55 PM said...

tEDl...akak sokong sgt apa yang tEDl cakap...dulu kita tulis blog sebagai diari hidup kita...kita menulis ttg apa yang kita lakukan...sekarang barulah orang berlumba2 menulis dengan tajuk yang lebih meluas...kalau tak suka...jgn mengutuk...delete aje facebook tu...cari je laman yang lebih ilmiah...

Unknown on April 8, 2010 at 11:57 PM said...

hahaha...no komen....u know wat,Niar kita tak menjadi bahan bualan org di dunia asalkan kita menjadi bahan bualan para penghuni langit =)

amie on April 9, 2010 at 12:05 AM said...

haihhh..

white rose on April 9, 2010 at 12:07 AM said...

ala, dia dak mentah...
nti dia paham le tuh...

syazwa on April 9, 2010 at 1:37 AM said...

hahha. best kot wat fan page tu.. trend berblogging. kui3. tape la. org tu byk mase nak layan seme2 fonemana networking tu...
cm aku suke bace blog je..aku ade mase ak bace a blog2 best..cm blog kdg2 diam itu lebih baik..hehe.

sian kucing ko..

aku sensitip bab meow2 neyh.uhuks

Maiyah on April 9, 2010 at 3:58 AM said...

kalo dilayan makin mnjadi le budak tu

zino on April 9, 2010 at 6:16 AM said...

biar la asal dia bahagia..

Watierman on April 9, 2010 at 6:58 AM said...

Dik...Akak ada Fan KDK....terasa tak hangin dia!!!.....erk....betoi ke topic ni!

Relevan on April 9, 2010 at 8:03 AM said...

Fan tu bukan ke maknanye kipas.. jadi muka kipas lah ..hehe!

a.z.r.i.n.a.03.07 on April 9, 2010 at 8:29 AM said...

hahahahahahaha..gelak kuat dulu bila baca komen dari Kak Watie..

serius.


masing2kan.


yg gi gelakkan orang mcm sendiri pon bagus watpe..

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on April 9, 2010 at 12:47 PM said...

hahahaha
kah kah kah
hehehehehehe


aku rasa budak 'tersebut'
makan ati kut sbb blog dia takder pengunjung. tak pun ada penyakit "D"

sekian

kella on April 9, 2010 at 2:25 PM said...

hmm... bagi aku takda lah salah nak buat fanpage, sebab itu fan dia, so sumer yg join mmg suka kat dia lah! itu pon boleh dibuat penilaian jugak, leh tengok.. sape ler minat kita.. kalau ramai orang suka ya ramaila fan.. kalau tidak haprak la jadinya..
apa pun kena ikhlas, jujur, positif.. tak perlulah nak menuding jari atau kutuk2 orang lain..
ko buat je yang terbaik, mantapkan diri.. mestilah orang semua sayang..
yaa..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting