Friday, April 30, 2010

KPN Musa Hassan MemBeLa anGGoTanya : SiasaT TeLus-TeluS okeY Tan SRi? JanGanLa BeLa DuLu. NanTi MereKa BerJoGet GemBira...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:10 PM
Serius. Aku tidak suka baca berita ini. Ayat-ayatnya membela tindakan anggotanya. Okey! Okey! Dia macam ayah yang mahu membela anak. Aku terimalah.

Cuma sekarang belum lagi apa-apa. Baru saksi-saksi beri kenyataan. Yang sudah di ambil 10 keterangan saksi. 9 anggota polis. Seorang rakan kepada arwah. Huh! 9 lawan 1! Okey!

Masing-masing ada tugas dan tanggungjawab. Polis menjalankan tugas. Tapi mesti ada cara mengawal keadaan.

Aduhai. Tidak mahu taip banyaklah. Aku tidak arif tentang undang-undang dan prosuder penahanan.

Aku hanya manusia biasa yang ada rasa simpati apabila seorang budak sekolah berusia 15 tahun di tembak mati. Dan keesokkannya akhbar-akhabar utama dan juga picisan menulis menggambarkan beliau seorang Penjenayah!!

Manusia cepat menjatuh hukum.

Al-Fatihah buat Allahyarham AminulRasyid Amzah dan takziah buat ahli keluarga.

Kita tunggu dan lihat sahajalah kecekapan dan ketelusan pihak berkuasa menyelesaikan kes ini.

Berita selanjutnya di sini.

Nota kakitanganku : Saya hanya kerani cabuk yang tidak sedar diri ingin bersuara!






10 kUs-kUs:

Zareda Norman on April 30, 2010 at 12:26 PM said...

kita lihat nanti, berani kerana benar, yg teraniaya pasti dapat pembelaannya

ezam on April 30, 2010 at 12:35 PM said...

takot sangat bnede2 camni jadi kt kite dan kuarga kite....



ni salah satu nape takmo keje dalam bidang kewartawanan walopon blajor journalisme.....

Aini on April 30, 2010 at 12:50 PM said...

Kesian Arwah... Muda sgt lgi

JMR on April 30, 2010 at 1:12 PM said...

alah..ank buah dia bukan sengaja pon..ter jer..takpe la..sorg je pon...:-p

Ms.Lilies on April 30, 2010 at 1:33 PM said...

aku nak komen lelebih takut lak kang kena tangkap hehehe....tp ikut logik akal budak yg xde senjata camtu apesalla nak ditembaknya kan....haihhh

kella on April 30, 2010 at 1:38 PM said...

ya, sama-sama kita tunggu dan tengok apa keputusan mereka tentang hal ini..

[z@ck] on April 30, 2010 at 1:46 PM said...

yup..harap2 tan sri musa bersikap profesional dalam mengadili kes ini..

lupie on April 30, 2010 at 1:52 PM said...

You wrote well!!
I pun dah berasap reading this on the newspaper!

a.z.r.i.n.a.03.07 on April 30, 2010 at 2:15 PM said...

tak sampai hati nak baca berita ni...



sebagai ibu bapa peringatan untuk kRina juga...Kena tahu anak2 di mana.


psst: tahu tak camne nak buat kalau bloglist kat sidebar tak berupdate2... tapi bila pergi blog tu dah mcm2 cter ada..

Si Jukogyu on April 30, 2010 at 3:33 PM said...

aku sedih pasal hal ni..sampai aku malas nak bace ape2 yg berkaitan dgn arwah...sbb selalu bayangkan jika jadik kat satu2nye adik lelaki aku..T_T

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting