Wednesday, April 28, 2010

"KamU MahU TiPs DapaTkan 'BufferED EarNinGs'kE? MaaFLah akU SuDah BerSara DaRi BeRi TiPs iTu!!"

cOrat cOret Oleh : myQza pada 3:27 PM
Photobucket

Aku suka baca 'entry' Zaimi yang bertajuk '6 Ciri-Ciri Blogger Poyo.' Walaupun ada yang kata tidak elok mahu kutuk-kutuk orang, tapi bagi aku semua ciri-ciri yang di nyatakan adalah kenyataan dan benar belaka. Jika kamu belum baca, silalah baca dan fikirkan apakah kamu tergolong dalam salah satu ciri yang di ulas tersebut. 

Berbalik kepada tajuk, untuk tidak menjadi poyo, aku tidak dapat menunaikan beberapa permintaan untuk aku nyatakan tips-tips berkenaan dengan mendapatkan 'buffered earnings' dari Nuffnang. Alasan aku adalah kerana aku tidak dapat lagi BE itu, jadi tidak layak aku mahu beri tips. Ha ha ha ha.. Boleh gitu? 

Sekarang aku sudah faham mengapa aku tidak dapat BE. Bukan semua orang yang dapat BE itu untung dan bukan semua orang yang tidak dapat BE itu rugi. Sekarang pendapatan aku hanyalah melalui jumlah perunik pengunjung dan klik iklan. Pendapatannya lebih daripada BE yang pernah aku dapat bila ke meter. 
Pengalaman aku dengan BE,jika mula-mula ianya wujud, pendapatan memang mewah. Satu iklan dengan bonus boleh dapat RM 40.00 hingga RM 50.00 bila ke meter. Jika aku dapat 7 BE memang tergolek-goleklah gembira.

Tapi sejak dua menjak ini BE memang terasa miskin. Seperti yang pernah aku tulis dan papar RM 0.01 pun pernah ke meter. Bak kata orang 'celah gigi pun tidak lepas.'

Okeylah! Berbalik kepada niat. Dapat BE atau tidak. Pendapatan celah gigi ke apa ke, aku akan tetap menaip di papan kekunci sehingga aku rasa mahu berhenti. Mana yang asyik 'dok' bising-bising pasal BE, ingatlah, belajarlah bersyukur dengan apa yang ada. Wah! Ayat macam aku sudah insaf dengan pe'el tidak puas hati dulu. Alhamdulillah.

Tapi jika mahu juga tipsnya, rajin-rajinlah selak 'entry' yang lepas-lepas atau meng'gugel' sahaja.

Okey! Sudah baca 'entry' poyo dalam blog Zaimi? Macam mana? Ada tidak ciri-ciri itu dalam diri kamu atau aku?

Nota kakitanganku : Nuffnang, silalah segerakan bawa semua BE saya itu ke meter. Sudah kaku bisu nampaknya ianya di situ. :)


 

18 kUs-kUs:

tubelawak on April 28, 2010 at 1:42 PM said...

wahai nuff.. pindahkan saja BE itu kepada tubelawak.. ahhah.. aku pon dah lama tak dapat BE ni ... :P

a.z.r.i.n.a.03.07 on April 28, 2010 at 1:55 PM said...

apakah itu ? hehe..

kengkadang poyos gak tapi bila ngan adik beradik jer..

Hafiz Yusof on April 28, 2010 at 1:56 PM said...

dah baca dah..huhuhu..yang 1 tu bukan i..2 pun bukan..3 lagi lagilah bukan..4 tak juga...5..copy past lagu selalu

6..tidak2 sekali..

alhamdulillah..huhuhu

Solehah on April 28, 2010 at 1:57 PM said...

Hehe..cuba elakkan jd blogger poyo..tp mmg aku poyo..huhu

Chenta on April 28, 2010 at 2:06 PM said...

jap ekh...

saya pergi baca dulu ...

Unknown on April 28, 2010 at 2:11 PM said...

salam tedi~

heheheh... aku menulis bukan sbb pendapatan semata2.. aku menulis sbb aku suka menulis dan ngan hanya menulis aje aku dpt luahakan apa yg aku xmampu nak luahkan secara lisan... :)

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
kella on April 28, 2010 at 2:20 PM said...

aku tak pernah paham apa itu BE, biarlah.. biar masa menentukan.. janji blog aku orang suka dan dibaca! wahhahaha.. untuk itu.. aku harusla buat entry yg best2! kan..

Anisa on April 28, 2010 at 2:23 PM said...

masing2 ade pandangan tersendiri
:)

tp kak tedi mmg best
:)

nuraarin-life on April 28, 2010 at 2:42 PM said...

tedi..tedi.. saya tak poyo, hehehe

tunbegia on April 28, 2010 at 2:50 PM said...

thanx sudi singgah ke blog haku yang xde apa2 tuh, ;-)

salamm,

nIsYa on April 28, 2010 at 3:21 PM said...

alhamdulillah... langsung tak tegolong antara enam2 tu. copy paste lagu pun tapi tak penah ngaku tu cheq punye :)

zue on April 28, 2010 at 3:27 PM said...

mmg x tahu langsung tang BE ni..k.zue ni buta IT sikit. janji respon.

Aini on April 28, 2010 at 3:41 PM said...

pling tinggi dapt BE yg dah ke Metered pun rm 20 sahajeeeeeeeee

Unknown on April 28, 2010 at 3:54 PM said...

ada satu jer..x skew baca blog romantik tahap cipan seakan blog itu hanya untuk dia dan kekasih dia sahaja..HAHAHAHA (padahal blog untuk orang baca kan). Ni bulih masuk x Tedi??... Tapi lantaklar, the matter fact is, kita just ader pilihan kan?..samada nak baca ataupun blah. Bagi aku..aku just blah jer..x yah nk komen2.

Relevan on April 28, 2010 at 4:21 PM said...

Ada orang kaya raya dengan memasang iklan ini..

al-mankaraqi on April 28, 2010 at 4:44 PM said...

semuga cepat untung manyak......

zaiMi on April 28, 2010 at 9:45 PM said...

patut la trafik blog aku naik mencanak hari ni sebab entri blogger poyo, rupa2nya ko yang jadi referrernya. haha. terima kasih banyak la tedi. jasamu dikenang. :)

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting