Tuesday, April 06, 2010

TerBukTi Dia BukaN L.E.S.B.I.A.N!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:30 AM
Dia sahabat aku semasa di SMAM. Sahabat yang agak jiwang. Kami di menetap di asrama dan satu dorm yang sama semasa di Tingkatan Peralihan.

Jujurnya dia memang baik. Satu hobinya ialah mengumpul lagu-lagu. Berbuku-buku senikata lagunya.

Dia suka mengutus surat kepada aku. Menyelitkannya di dalam buku atau di bawah bantal. Isinya biasa-biasa sahaja. Lirik-lirik lagu dan kata-kata semangat. Dia memang pandai mengarang mutiara kata.

Jika antara kami ada perselisihan faham, pasti ada sahaja sehelai surat yang dia beri melahirkan kesedihan di hati.

Persahabatan kami ada pasang surutnya mungkin mengikut angin Laut China Selatan.

Ada kawan-kawan yang membuat tuduhan dia adalah seorang Lesbian. Tapi bagi aku yang lebih kenal dengannya, tuduhan itu jauh menyimpang. Mungkin dia suka menzahirkan kasih sayangnya terhadap rakan-rakan membuatkan orang lain salah anggap!

Kami terpisah bila aku mengambil keputusan untuk bertukar sekolah.

Mengapa aku terdetik untuk menulis mengenainya?

Oh! Malam tadi aku terjumpa akaun Facebooknya. Syukur. Dia sudah berumahtangga dan mempunyai sepasang cahaya mata. Aku doakan kebahagiaan dia berkekalan. InsyaAllah.

Moralnya , janganlah kita cepat menjatuhkan hukum kepada seseorang yang masih belum kita selami hati budinya...

Nota kakitanganku : Seperti biasa, aku hanya memerhati dari jauh...





16 kUs-kUs:

kak anie on April 6, 2010 at 7:56 AM said...

Dan tuduhan itu kalau tidak benar boleh menjadi fitnah yang membuatkan kita berdos...

Misz Pinkie Winkie on April 6, 2010 at 8:10 AM said...

baikknya dia...berutus surat melalui lirik lagu.unik
moga dia berbahagia bersama keluarganya.
amin.

@rE-LonG on April 6, 2010 at 8:14 AM said...

Tedi..mU xmo add kT kat FB mU ke?hihi

Owh..kT pn ada gak keGkawan mCm tu..bg surat bila gduh...

Eh..kT adalah slah soraG dri org mCm tu..rapat ke mana2 sje berdua..mkn..bsuh kain..suma saing bersama..

bkn sekali je dpt tuduhan org panggil lesbian...mostly stiap kali ada kwn baik..doraG pgil mCm tu..

sengal tol..sbr je la..

sharamli on April 6, 2010 at 8:18 AM said...

setuju...xbaik tuduh2.........
kadang2 0rg kita cepat sgt melatah..
wat salah sikit terus nak kec0h2..xnak usul periksa dulu

kella on April 6, 2010 at 8:20 AM said...

betul tu! tak semestinya kita sayang sesama kita terus chop lessy! satu lagi tak semestinya kalo kita belum kawin, n sumer kawan kita pompuan kita kena chop juga! semata-mata aku tak layan kamu wahai lelaki?! (ishk teremo sudah, hihi..ceritera lame..)

qaseh on April 6, 2010 at 9:00 AM said...

apa2 aje lah...

Watierman, rmanbkr on April 6, 2010 at 9:00 AM said...

Yang pasti kita juga turut merasai kebahagian kawan-kawan yang kita senangi...walaupun hanya dari kejauhan....masing-masing punya kehidupan sendiri bukan?

Wanita Mutalib on April 6, 2010 at 9:14 AM said...

betui......jangan cepat jatuh hukum..



hmmm.i like that :)

blueCITY® on April 6, 2010 at 9:21 AM said...

hehehh..
syukur alhamdulillah..
kadang2 apa yg kita fikirkan tak betul dengan apa yg kita lihat depan mata

=)

Miss ... on April 6, 2010 at 9:34 AM said...

btol2 klu tak tau baik diam..klu x kan dah jd fitnah :)

TiTin on April 6, 2010 at 9:49 AM said...

yup..agree with u...
dont judge a book by its cover...
tak kenal, maka tak cinta....

Hazzy Ishak on April 6, 2010 at 10:25 AM said...

dlu penah gak kena cop sosial
huhu

dont judge book by its cover
betul tak tedi

p i j a h on April 6, 2010 at 11:24 AM said...

senang nye dia melahirkan rasa syg dia.
sy yg baru baca ni pun tetiba mcm nak syg dia juga~

;p

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on April 6, 2010 at 11:52 AM said...

eh eh
pemalu sungguh kamu ni
men la dekat2 wei
hehehe

relevan on April 6, 2010 at 1:04 PM said...

Tentunya dia telah menjadi seorang suami yang gemilang..

white rose on April 6, 2010 at 2:45 PM said...

saya sayang kam0 juga...

~lalalalalala...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting