Thursday, April 15, 2010

Bos!! CaHaya MaTahari Di PaGi HarI MeMBeKaLkan ViTamin D KepaDa KuLiT WaJah!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 3:00 PM
Photobucket

Photobucket

Photobucket

Pagi ini tidak perlu terjerit-jerit seperti biasa untuk panggil dia bersarapan pagi. Saat aku ingin mengambil gambar bunga 'Morning Glory' pagi tadi kelihatan seekor 'tenggiling' sedang bergulung tidur di tengah halaman rumah.

Aduhai! Cahaya matahari betul-betul atas kepala. Dia boleh buat tidak tahu sahaja. Lena tidur tidak peduli.

Aku : Wey Dak Itam kau buat apa ni?

Dak Itam : Menjemur diri. Kau tak nak bawa aku berkelah.

Aku : Apa jadahnya tengah-tengah panas ni?

Dak Itam : Tu lah kau Bos! Cikgu ajar Sains kau ponteng kelas. Sinaran matahari membekalkan Vitamin D untuk kulit wajah! (Dengan riak dan bangga memberitahu )

Aku : Itu aku tahulah! Masalahnya kau tu berbulu. Kulit di belah dalam. Kau kena berjemur sampai rentung baru sinaran matahari tu boleh tembus ke kulit kau!! ( Gelak keji sambil tergolek-golek )

Dak Itam : Aku malas nak layan kau!(sambil berlalu membawa hati yang kecil)

AKu : Buuuweeekkk!! :P

Nota kakitanganku : Kui kui kui!!






32 kUs-kUs:

CITY® on April 15, 2010 at 12:41 PM said...

tedi,

wakakakkak..
adehla hai apa kena ku hari ni asyik gelak jerk ni
dah la boss tak bagi kerja ni,
buhsan gak tak ada kerja, lalala...

dak itam : boss mana tahu, pasir ni besh apa, sejuk..hohoho

tedi, pasir tuh cantik la. pasir pantai erk?

Ibu Ammar on April 15, 2010 at 12:46 PM said...

dak itam,


mintak sikit vitamin D...hahah

Hafiz Yusof on April 15, 2010 at 1:01 PM said...

dak itam tengah jual saham..hehehhe

bunnypinky on April 15, 2010 at 1:08 PM said...

dak itam u ngn dak itam gua pun suka berjemur...bertambh tambh itam nyer HA HA HA HA

Katak Ijau on April 15, 2010 at 1:17 PM said...

haha tedi...klako aku bace entry ni...
kim slm kat dak itam yer..
hehe

larradanish on April 15, 2010 at 1:20 PM said...

a..ahhhh ye..ruoe cam tenggiling gambor yg akhir tu..hehhe dak itam dak itam..teringat ku pulak kuntam..

larradanish on April 15, 2010 at 1:21 PM said...

teringat pulok pada dak kuntam..kucing ku yg dah lari ke thailand bersama aweknya tu ..agaknyer ler..

Watierman on April 15, 2010 at 1:22 PM said...

Bos: Ko dah pakai losyen ke belum?....Vitamin D pun... sekarang kena UV protected gak!

Dak Itam:...Siap!!! Garnier Light SPF 15 boleh tak Bos?


Hah kan terbawak-bawak buat dialog Dak Itam untuk contest dah ni!!

zns on April 15, 2010 at 1:31 PM said...

huhu..comeinya dia baring macam tu..
suka suka suka..:)

Tulip on April 15, 2010 at 1:44 PM said...

dak itam..u kena bgtau bos supaya join u berjemur juga..tambah vit D..baik untuk kulit ooo...hahaha

nIsYa on April 15, 2010 at 1:49 PM said...

hehe cerdik tol dak itam

kella on April 15, 2010 at 1:52 PM said...

hehehe.. tambah kecik le hati dak itam tu.. sik kena buli dek Dak tedi

lupie on April 15, 2010 at 1:55 PM said...

What a charming cutie!!!
He sure knows what's best for him!
The Sun, The Sun!

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on April 15, 2010 at 2:00 PM said...

hehehe
dulu ko htr dak itam sekolah kat mana?

Tuah on April 15, 2010 at 2:03 PM said...

eh eh lidah dia sentil le (terjulur sikit)... suka tgk kucing yg sentilkan lidah mcm ni...

sharamli on April 15, 2010 at 2:03 PM said...

kal0 rentung nanti xc0mel la..

Anonymous said...

hahahaaa..gelak je aku bc...x sngka dak itam bijak sains gk..hehe..

Che' Pit on April 15, 2010 at 2:10 PM said...

kalau CP berjemur?
x sessuai.. bertambah kehitaman hihi

Ms.Lilies on April 15, 2010 at 2:18 PM said...

hahaha...
ko dah kacau stim si dak itam tu...
baru nak sun bathing :p

Unknown on April 15, 2010 at 2:34 PM said...

ahaks~
ted.. lawak ar en3 ko nie ted.. aku penat dah gelak... :)

ape2 jer on April 15, 2010 at 2:40 PM said...

alahai tedi ada bakat sungguh buat lawak2 dialog sakit perut terguling2 baca ekeke

Anisa on April 15, 2010 at 2:45 PM said...

comelnye die
:)

Azuan on April 15, 2010 at 3:00 PM said...

seksi dak itam berjemur wakaka~

mama affan on April 15, 2010 at 3:05 PM said...

bos..naper ko sll buli aku...aku majuk kang..huhu..

sue-ab on April 15, 2010 at 3:10 PM said...

hehe...kat umh aku ada jantan yg sebijik gak la ngan rupa dak itam ko...namanya "keberet"...aku baru nak upload gambarnya kat blog ajuanik...nanti dah siap ko datang tgk gambar sii keberet..

Hazzy Ishak on April 15, 2010 at 3:16 PM said...

pandai dak itam
p sekolah mane ye?

sue-ab on April 15, 2010 at 3:29 PM said...

aku dah update pic keberet...meh dtg umh..
http://ajuanik.blogspot.com

Relevan on April 15, 2010 at 3:34 PM said...

Dak itam bermain dengan sun burn yer..

m4rilyn on April 15, 2010 at 4:04 PM said...

dak itam tertinggal sun glasses ke?

norliza_osman on April 15, 2010 at 4:34 PM said...

tu lah dak itam.. panas-panas ni nak berjemur lak die..

Murni Alfathunnisa on April 15, 2010 at 5:42 PM said...

dialog sang kucen dengan tuan nyer..hehe

StingRay on April 16, 2010 at 12:25 PM said...

da sapu krim pencerah kat dia?

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting