Wednesday, April 21, 2010

BiLa MusiM MenGawaN TiBa.. akU TiDak DaPaT TiDur LeNa....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:30 AM
Photobucket

Musim kucing mengawan sudah tiba ke? Kenapa aku rasa huru-hara sahaja budak-budak jantan aku ini? Mengiaw melengking-lengking suara. 

Mahu tidur pun susah. Banyak-banyak tempat yang ada kau mahu bercengkerama dekat sebelah bilik aku pula. Lepas itu terjerit-jerit. Ini jenis mengawan paksa relalah ini.

Sudahlah itu, 2 lawan 1 'pulekkk'. Aduhai memang kes naya. Mangsanya kucing jiran sebelah. Heronya budak-budak aku yang dua ekor itu.

Mengantuk gila. Memang malas mahu pergi kerja. Ambil Cuti Rehat boleh? Alasan? 

"Kucing saya mengawan Bos!!"

Ha ha ha ha..

Nota kakitanganku : Tidur bawah meja pejabat. He he he...




19 kUs-kUs:

Nur Suaidah Bachok on April 21, 2010 at 7:34 AM said...

mengawan! :)

zns on April 21, 2010 at 7:40 AM said...

hik hik...biarlah depa mengawan cik tedi...ni kan time depa..zns sponsor kapas sumbat telinga ndak?

Anonymous said...

Haha... kena bawak bantak kecik ke opis nanti!!

Hazzy Ishak on April 21, 2010 at 7:44 AM said...

kucing haz pun macam tu jugak kot
he he he he

Watierman on April 21, 2010 at 7:50 AM said...

Eh...musim tu dah datang lagi? Cepatnya....musim rambutan tak sampai pun lagi!

Dik Tedi nak cuti berapa hari...nanti Akak hantar surat MC!

mama affan on April 21, 2010 at 7:57 AM said...

bagi la can.bukan sll..haha..

Unknown on April 21, 2010 at 8:07 AM said...

oh..mengawan..aku paling tensen kalu time ni, bukan aku marah ke ape tp slagi jantan x dapat betina, selagi tu ah mengiuw...arghh...<-emo nape?
(ni pengalaman kucing ari tu lah..datang umah aku sekejap sebab nk tumpang skandal, pahtu balik umah dia...kurang ajor..whahhha)

aaapit on April 21, 2010 at 8:26 AM said...

Btui2..sama laa dgn kucin2 isteri sy kat umah tu..10 ekor smua/..betina ada 3 ekor..lain semua jantan keberet..yg betina laa kalo nak mengawan memekak jaa...adus...stressss!!!

m.q on April 21, 2010 at 8:30 AM said...

hihihihi....
pssstt..semlm aku ponteng kerja jgk

alasan:
kitten saya xbg p kerja boss.dia ajak main..hahahah

Solehah on April 21, 2010 at 8:43 AM said...

acceptable reason tu ..sbb mmg bising pong..

Relevan on April 21, 2010 at 9:21 AM said...

Musim mengawan kucing sama dengan musin buah durian ke..

mamai on April 21, 2010 at 9:22 AM said...

patut la banyak kucing jantan kejar dak mama kat rumah

norliza_osman on April 21, 2010 at 9:28 AM said...

hehe.. boss tengok ni ade orang curik tido..

Unknown on April 21, 2010 at 10:18 AM said...

wakakakak!! serius kalo time mengawan, bising ya ampunnn... kadang ieda pon buat bunyi mengawan join kucing tu, hahahaha!!! lari trusss kucing tu tak jadi ngorat kucing kat umah ieda, wakakakaak!!! ;p

kella on April 21, 2010 at 10:21 AM said...

haa.. ada ada saja... :))

Hani Ahmad on April 21, 2010 at 11:15 AM said...

Hahaha.. sama jugak macam kucing kat umah ibunda dikg.. ada 3 ekor time mengawan huh sangat memekak kn telinga.. pastu sekali beranak sekali harung.. dapat cucu segera ibu ku..12 ekor sekali dapat..fengsannnn (*_*)

Unknown on April 21, 2010 at 11:32 AM said...

Ted...jgn ko kata kucing jantan je TED...Si Qaseh pon bila time mengawan buat aku pening...meleseh sana meleseh sini...Kesian aku tengok..

Hahhaha..Qaseh n Suci dah ku hantar ke "asrama" untuk buat baka...Kalau menjadi...adalah hasilnya nanti...bercuculah aku...hehehhe

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on April 21, 2010 at 11:39 AM said...

alasan mu nak ambik cutibreg=hat sgt logic
silalah kemukakan reason macam tu..
kalau tak makn kaki, makn kasut
muahahahhaa

e.t.t.y on April 21, 2010 at 4:48 PM said...

hoh, teringat masa mell nk mengawan dulu. tak tahan oooo. terus hantar ke pakcu.

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting