Wednesday, April 21, 2010

BiLa MusiM MenGawaN TiBa.. akU TiDak DaPaT TiDur LeNa....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:30 AM
Photobucket

Musim kucing mengawan sudah tiba ke? Kenapa aku rasa huru-hara sahaja budak-budak jantan aku ini? Mengiaw melengking-lengking suara. 

Mahu tidur pun susah. Banyak-banyak tempat yang ada kau mahu bercengkerama dekat sebelah bilik aku pula. Lepas itu terjerit-jerit. Ini jenis mengawan paksa relalah ini.

Sudahlah itu, 2 lawan 1 'pulekkk'. Aduhai memang kes naya. Mangsanya kucing jiran sebelah. Heronya budak-budak aku yang dua ekor itu.

Mengantuk gila. Memang malas mahu pergi kerja. Ambil Cuti Rehat boleh? Alasan? 

"Kucing saya mengawan Bos!!"

Ha ha ha ha..

Nota kakitanganku : Tidur bawah meja pejabat. He he he...




19 kUs-kUs:

Nur Su'aidah on April 21, 2010 at 7:34 AM said...

mengawan! :)

zns on April 21, 2010 at 7:40 AM said...

hik hik...biarlah depa mengawan cik tedi...ni kan time depa..zns sponsor kapas sumbat telinga ndak?

kayteeze on April 21, 2010 at 7:42 AM said...

Haha... kena bawak bantak kecik ke opis nanti!!

Hazzy Ishak on April 21, 2010 at 7:44 AM said...

kucing haz pun macam tu jugak kot
he he he he

Watierman, rmanbkr on April 21, 2010 at 7:50 AM said...

Eh...musim tu dah datang lagi? Cepatnya....musim rambutan tak sampai pun lagi!

Dik Tedi nak cuti berapa hari...nanti Akak hantar surat MC!

fikaryna on April 21, 2010 at 7:57 AM said...

bagi la can.bukan sll..haha..

ashie023 on April 21, 2010 at 8:07 AM said...

oh..mengawan..aku paling tensen kalu time ni, bukan aku marah ke ape tp slagi jantan x dapat betina, selagi tu ah mengiuw...arghh...<-emo nape?
(ni pengalaman kucing ari tu lah..datang umah aku sekejap sebab nk tumpang skandal, pahtu balik umah dia...kurang ajor..whahhha)

aaapit on April 21, 2010 at 8:26 AM said...

Btui2..sama laa dgn kucin2 isteri sy kat umah tu..10 ekor smua/..betina ada 3 ekor..lain semua jantan keberet..yg betina laa kalo nak mengawan memekak jaa...adus...stressss!!!

m.q on April 21, 2010 at 8:30 AM said...

hihihihi....
pssstt..semlm aku ponteng kerja jgk

alasan:
kitten saya xbg p kerja boss.dia ajak main..hahahah

Solehah on April 21, 2010 at 8:43 AM said...

acceptable reason tu ..sbb mmg bising pong..

relevan on April 21, 2010 at 9:21 AM said...

Musim mengawan kucing sama dengan musin buah durian ke..

mamai on April 21, 2010 at 9:22 AM said...

patut la banyak kucing jantan kejar dak mama kat rumah

norliza_osman on April 21, 2010 at 9:28 AM said...

hehe.. boss tengok ni ade orang curik tido..

Ieda Al-Habsyi on April 21, 2010 at 10:18 AM said...

wakakakak!! serius kalo time mengawan, bising ya ampunnn... kadang ieda pon buat bunyi mengawan join kucing tu, hahahaha!!! lari trusss kucing tu tak jadi ngorat kucing kat umah ieda, wakakakaak!!! ;p

kella on April 21, 2010 at 10:21 AM said...

haa.. ada ada saja... :))

~H @ N i ~ on April 21, 2010 at 11:15 AM said...

Hahaha.. sama jugak macam kucing kat umah ibunda dikg.. ada 3 ekor time mengawan huh sangat memekak kn telinga.. pastu sekali beranak sekali harung.. dapat cucu segera ibu ku..12 ekor sekali dapat..fengsannnn (*_*)

cintaAnna on April 21, 2010 at 11:32 AM said...

Ted...jgn ko kata kucing jantan je TED...Si Qaseh pon bila time mengawan buat aku pening...meleseh sana meleseh sini...Kesian aku tengok..

Hahhaha..Qaseh n Suci dah ku hantar ke "asrama" untuk buat baka...Kalau menjadi...adalah hasilnya nanti...bercuculah aku...hehehhe

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on April 21, 2010 at 11:39 AM said...

alasan mu nak ambik cutibreg=hat sgt logic
silalah kemukakan reason macam tu..
kalau tak makn kaki, makn kasut
muahahahhaa

e.t.t.y on April 21, 2010 at 4:48 PM said...

hoh, teringat masa mell nk mengawan dulu. tak tahan oooo. terus hantar ke pakcu.

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting