Sunday, April 11, 2010

Imam MuDa : SeMuanYa suDah Okey, KecuaLi..

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:12 PM
Maaf atas entry sebelum ini.

Aku ingin bercakap pasal program terbaru ASTRO Imam Muda.
Semua sudah okey. Lari, jauh berbeza dengan Akademi Fantasi. Bagai langit dengan bumi. Syukur Alhamdulillah. Rancangan baru di perkenalkan.

Percarian masih di jalankan untuk mencari para peserta yang berkelayakan untuk menjadi imam dalam pembikinan untuk rancangan yang penuh ilmiah ini.

Namun aku agak sedikit terkilan dengan salah satu syarat untuk menyertainya.

'R.U.P.A P.A.R.A.S Y.A.N.G M.E.N.A.R.I.K'

Aduhai. Perlukah? Perlukah? Perlukah?

Perlukah itu di letakkan sebagai syarat utama? Bagaimana mereka yang cukup syarat yang lain tapi tidak dengan syarat yang ini?

Bagaimana pula jika mereka yang hadir ujibakat. Adakah mereka merasa mereka sudah cukup kacak untuk menyertainya.

Alangkah bagusnya jika syarat pernyertaan yang ini di mansuhkan agar sesiapa sahaja yag mahu pergi hadiri ujibakat tidak teragak-agak dan berbisik dalam hati 'Aku sudah cukup 'ensem'kah untuk ini?"

Alahai ASTRO! Ini rancangan Ilmiah. Tidak perlu jual muka macam Akademi Fantasi. Fikir-fikirkanlah!

Nota kakitanganku : Aku juga tiada rupa... Terasa!







10 kUs-kUs:

blueCITY® on April 11, 2010 at 11:38 AM said...

dak tedi, masuk imam muda laa.. tak pilih rupa,
ehhhhhhhh... tapi gender lelaki la kan, lalalaal..

nursarah on April 11, 2010 at 12:17 PM said...

ini rancangan nak naikkan rating la tu kalau pilih yg menarikkkkk je.

embun d tengah malam on April 11, 2010 at 1:45 PM said...

maybe tu penampilan kot..kerana islam sangat mementingkan kerbersihan..sekian..pendapat saja

larra on April 11, 2010 at 2:03 PM said...

betul..betul..aku jugak tk setuju tedi..kalo syarat rupa paras tu..tk sesuwai la..ade ke hadis kata"nak masuk syurga..kena ada rupa paras yg menarik.."contoh la kan...

kakachan on April 11, 2010 at 5:10 PM said...

ade prasan gak syarat ni mase tgk tb.
hmm.. syarat yg xperlu kot agaknye

Miss ... on April 11, 2010 at 8:28 PM said...

tu la nk jadi imam pun kena ensem ke? aisey

MyaFiza on April 11, 2010 at 8:55 PM said...

ooo...ada ek syarat mcm tu. mcm tak patut je...

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on April 12, 2010 at 9:34 AM said...

aku pun terasa!

kella on April 12, 2010 at 10:11 AM said...

aduyaaiii...
semuanya sebab nak kaut keuntungan lebey jer..! hampeh..

zan-xray on April 13, 2010 at 12:32 PM said...

yang nak masuk tu pun serba salah kot sebab tak tau nak kata rupa mereka menarik atau tidak :p

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting