Tuesday, April 06, 2010

PenDaPaTan NuFFnanG : IanyA TiDak akaN DaTanG BerGoLek

cOrat cOret Oleh : myQza pada 5:30 PM
Photobucket

Ini adalah sebahagian daripada 32 kempen yang masuk minggu lepas! Terima kasih buat kamu juga!

Berkenaan dengan entry Cek Nuffnang semalam, ramai yang bertanya selama mana aku kumpulkan pendapatan sehingga aku memperolehi amaun yang aku paparkan.

Untuk jawab satu-satu agak terbatas waktunya. Jadi aku buat satu 'entry' untuk menjawab soalan kamu.

Aku pernah menulis mengenai ini dulu. Jika kamu selalu berkunjung ke sini kamu pasti sudah membacanya.

Pendapatan pertama, aku perolehi setelah hampir 5 bulan aku mendaftar dengan Nuffnang. Selama hampir 5 bulan itu tiada satu sen pun yang aku dapat.

Kita kena cari di mana sebabnya pendapatan kita tidak bergerak. Banyak sebenarnya tips yang pernah aku tulis sebelum ini. Salah satunya di sini.

Untuk menjawab soalan, amaun itu telah aku kumpulkan selama hampir 4 bulan. Aku bukan blogger yang popular, blog juga bukan yang terlalu menjadi tumpuan. 4 bulan dengan Pendapatan sebegitu sudah cukup bermakna buat aku! Itu bukan usaha yang miskin seperti dakwaan seseorang.

Satu lagi, blog bukanlah segala-galanya. Aku selalu cakap 'Jangan sebab 'Ringgit Malaysia' yang kita terlalu dambakan kita jadi taksub. Kita jadi sampai 'muntah hijau' mengadap blog 24jam!

Jangan 'blogwalking' sampai kamu tiada masa untuk buat kerja lain. Sampai melengah-lengahkan perkara yang wajib. Sampai mengabaikan kerja-kerja di pejabat, semata-mata mahu 'blogwalking' supaya orang dapat membalas kunjungan kamu dan meningkatkan trafik kamu.

Jangan sesekali begitu. Aku tidak suka orang mengecop ' Blogger ini tiada kehidupan!' Jangan sampai mahu pergi bilik air pun tidak sempat sebab mahu 'draft' 'entry' yang ke 10 untuk hari itu!!! Ha ha ha ha!!

Kesimpulannya, dahulukan mana yang patut di dahulukan, kemudiankan mana yang patut di kemudiankan.

Nota kakitanganku : Kekalkan trafik yang sedia ada sekarang pun sudah cukup baik bagi aku! :)





25 kUs-kUs:

Hafiz Yusof on April 6, 2010 at 1:51 PM said...

setuju dgn nota kakitanganmu

Ms.Lilies on April 6, 2010 at 2:16 PM said...

yeahhhhh stujuuuuuuu...

Unknown on April 6, 2010 at 2:29 PM said...

ina pun selalu berpesan hal yang sama tq tedi =D

umi_e on April 6, 2010 at 2:29 PM said...

Ssalsm... bretullsh tu...

* kak e pun ada NN gak tapi anggap ia sebagai 'suka-suka' je...

umi_e on April 6, 2010 at 2:30 PM said...

Salam...

nak tambah sikit lagi... dah hampir setahun berNN tapi RM50 pun tak cecah lagi hehehehehe :P

Ibu Ammar on April 6, 2010 at 2:49 PM said...

aku tak bape suka ngan org yg gila2 nak traffic meningkat dgn cepat dengan letak spam mesej (mesej copy paste) kat shoutbox setiap blog. traffic macam ini tak kekal malah memenatkan saja.

traffic yg lebih kekal adalah dengan bina perhubungan melalui komen2 entry. walaupun sedikit, tapi berkualiti, hubungan pun terbina, kan ke manis tu..=)

Hazzy Ishak on April 6, 2010 at 3:10 PM said...

kalau lah boleh buat entry mcm tedi pun best gak
hazzy nak buat satu entry pun amik masa 3 4 jam
huhu

MyaFiza on April 6, 2010 at 3:19 PM said...

yup..dah happy dgn apa yg ada skrang ni..

Relevan on April 6, 2010 at 3:37 PM said...

Bravo Tedi..bravo2..

bylindakitchen on April 6, 2010 at 3:43 PM said...

hhehhe.
lin suker berblog atas sebab sendirie.
bukan kejar apa-apa.
yang penting blog jadik teman setia kita.

Hani Ahmad on April 6, 2010 at 3:58 PM said...

Setuju dengan kamu..bloging for suka2.. hehe (*_*)

Maiyah on April 6, 2010 at 4:01 PM said...

ada ke yg camtu melekat 24 jam heheh.. blog biar sekadar luah dan seronok

Cikgu Dahlia on April 6, 2010 at 4:21 PM said...

enjoy the blogging life :)

kemanisan tu akan datang...walaupun bukan dalam bentuk RM :)

gooseberries on April 6, 2010 at 4:24 PM said...

yup2.. da lama2 bwu r ley kaut income byk2. yg penting dan paling best bila berblogging :)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ on April 6, 2010 at 4:36 PM said...

betul2~~

=)

JMR on April 6, 2010 at 4:36 PM said...

kekalkan rekod anda..hikhiki..ok la tu utk pendapatan sampingan...

Nazz@Purple on April 6, 2010 at 4:49 PM said...

Bersetuju juga.=)

CITY® on April 6, 2010 at 5:02 PM said...

bila mau belanja weh
lalallala...

white rose on April 6, 2010 at 5:04 PM said...

btul tuh kak...

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on April 6, 2010 at 5:13 PM said...

haha
betul betul

B L O G D E T on April 6, 2010 at 5:32 PM said...

dex setuju dgn nota kaki tu.
maintain trfc pun dah ok.
dari situ blog kita akan dinilai dan akan ke peringkat seterusnya
;D

Azuan on April 6, 2010 at 6:09 PM said...

ku baru masuk bulan ke-4 pasang nuffnang hahaa...

Nor atau Nad on April 6, 2010 at 6:09 PM said...

suka apayg sis ckp;p

azianierdawati on April 6, 2010 at 6:13 PM said...

suka btl ayat yg ni ...Jangan sampai mahu pergi bilik air pun tidak sempat sebab mahu 'draft' 'entry' yang ke 10 untuk hari itu!!! Ha ha ha ha!! ....

*** betul apa yg ted ulaskan (cewah) dlm n3 ini....

sbb tu blog anis suka bsawang... hacuummmm

ryanryzal on April 6, 2010 at 10:41 PM said...

terbeak

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting