Tuesday, April 20, 2010

BunG MokHTar Dan ZiziE EzeTTe PoLiGamI TanPa KeBeNaraN : Kau SuDah BuaT SaLah Pun BoLeh KetaWa DenGan GeMBira yA??

cOrat cOret Oleh : myQza pada 3:50 PM
Photobucket
AHLI Parlimen Kinabatangan, Datuk Bung Moktar Radin (tengah), bersama isteri kedua, Zizie Izette Abd Samad dan peguamnya, Amli Embong, selepas menghadiri perbicaraan dan mengaku bersalah atas berpoligami tanpa kebenaran mahkamah di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur, Ampang, hari ini. - Foto Aizuddin Saad Gambar dari BHO

Seriuslah! Aku menyampah tengok gambar ini. Eeeeee!! Adakah kerana kau sudah mengaku salah dan menjimatkan masa mahkamah untuk perbicaraan kes kau, kau sudah boleh ketawa gembira? Tengok gambar pun tahu bukan tersenyum. Tapi ketawa.

Ini macam kes Norman Hakim dan Memey yang datang ke Mahkamah Syariah dengan berpakaian sedondon dan penuh ceria. Alahai.. Maaflah. Aku libatkan orang lain pula!!

Bila sudah buat salah, bila sudah berpoligami tanpa kebenaran pendaftar dan kau dengan pantasnya mengaku bersalah kau sudah boleh ketawa gembira. Bagaimanalah agaknya perasaan anak isteri atau madu yang melihat ini?

Okeylah! Aku terlalu emo agaknya tengok gambar ini. Tapi serius menyampahlah! Lebih-lebih lagi bila teringat gambar Zizie dan Bung hadir pada Anugerah Bintang Popular 2 minggu sudah. Aduhai!! Bukan main lagi menunjuk suami sedangkan kamu bernikah tanpa kebenaran.

Okey! Okey! Aku berhenti di sini! Nanti takut terlebih sudah menaip!

Ingatan pada mereka-mereka yang berpoligami baik si isteri kedua, ketiga atau ke empat atau si suami sendiri. Bila kita sudah mengambil sebahagian dari kasih sayang orang lain belajarlah menghormati insan yang mengizinkan itu iaitu isteri pertama. Tidak perlulah terlalu gah menunjuk atau menyombong kerana kita sendiri tidak tahu nasib kita akan datang macam mana.

Wah! Kita?? Macam aku 'pulekkk' bermadu!

Nota kakitanganku : Patutlah semalam aku tiba-tiba buat 'entry' pasal bermadu. Ha ha ha ha!!





42 kUs-kUs:

~LP Lum~ on April 20, 2010 at 2:00 PM said...

ahaks~ ted...
ko mcm dpt bca aje... :p

tp btl ar ted.. kalo dah tau ambik hak org pndai2 ar hormat yg 1st yu.. jgn ar wat smpai smua org nyampah.. dah ar "merampas" hak org len tnpa kebenaran.. laie mau sombong...

TiTin on April 20, 2010 at 2:02 PM said...

betui2 tu tedi..
aku pun nyampah je tgk diorg niii...

diorg kena igt..idup kite sentiasa berpusing...kadang2 kite diatas, n kadang2 kite berada dibawah..so, kena sentiasa beringat...

diorg wat camni cam nk galakkan poligami jerk..

zeqzeq on April 20, 2010 at 2:07 PM said...

aik kena hidug sendiri masa akan datang baru tau.

oppss TEDI kan baik jumpa 'AKAK' cium tangan 'akak'

dah nak jadi adik kena hormat akak kan..

kalau tak hormat akak tandanya.itu golongan 'kucing'..

ONE ZABA on April 20, 2010 at 2:07 PM said...

ketawa sebab dia ada wang dan kuasa...

kella on April 20, 2010 at 2:15 PM said...

dia tak kesah.. dan tak malu dan tak amik peduli ttg perasaan orang lain..

relevan on April 20, 2010 at 2:17 PM said...

Wah abang bung..masih segak bergaya.

otak ketat on April 20, 2010 at 2:19 PM said...

hahaha. diaorg neh mmg tahpape ar!

norliza_osman on April 20, 2010 at 2:21 PM said...

memang tak patut sangat.. erti kata lain.. MENYAMPAH!!!

Hazzy Ishak on April 20, 2010 at 2:27 PM said...

macam2 hal daaaa

QieFLy si Dolce on April 20, 2010 at 2:30 PM said...

hurm ntah la kak....kita sendiri pown dapat rasakan mcm mana rasa hati si isteri pertama tu....

hanya tuhan je yang faham akan isi hatinya....

apa yang Qief harap Datuk Bung Moktar dapat bersikap adil...

Adlina Husaini on April 20, 2010 at 2:30 PM said...

ketawa2 tu sebab dalam hati tak rasa bersalah cuma mengaku sebab prosedure menetapkan begitu..

hehehe..luahan hati berbaur emosi..

blueCITY® on April 20, 2010 at 2:39 PM said...

tedi,

pemimpin2 , org beso tak apa buat salah langgar undang2, jgn rakyat baisa, rakyat marhain cm kita ni,
kalo wat salah kena tangkap, kena hukum...

huhuhu..
btw, selamat pengantin baru bung
kawin lebih satu tak salah kan
lalalal...

fikaryna on April 20, 2010 at 2:44 PM said...

menyampah jugak!

Wanie-san on April 20, 2010 at 2:46 PM said...

aku pon naek geram tedi!
ape entah diorg rasa..
tak pikir langsung hati org laen...!!
mimie ngan norman pon dah lame meluat!

al-lavendari on April 20, 2010 at 2:55 PM said...

memang patut pun awak emo. saya pun menyampah jugak. (bukan jeles tau) ... menyampah !

ierahaziera on April 20, 2010 at 3:08 PM said...

*blogwalking

tak baek ambil kaseh sayang org laen...
satu hari nnti orang amek kasih sayang kter padan muka....
hehehehe

Ejamaria on April 20, 2010 at 3:10 PM said...

lantak ah diorg...

LORD ZARA 札拉 on April 20, 2010 at 3:22 PM said...

sungguh tak boleh blah tengok dorang kat ABP~

dan jujurnya, aku sudah menyampah mahu lihat dia di Parlimen lagi~

atty's on April 20, 2010 at 3:23 PM said...

lor bagai nak rak masuk paper bagai ..rupanya isteri yang 1st lom izinkan ..

GhOsToNe on April 20, 2010 at 3:25 PM said...

betoi2..
mnyakitkan hati jekw tgk!

Misz Pinkie Winkie on April 20, 2010 at 3:27 PM said...

a'ahla tedi.
menyampah tengok mereka.

Didi Nadhirah on April 20, 2010 at 3:28 PM said...

show off sgt kan..anyway sabar2 ye cik tedi

..nOj rawK.. on April 20, 2010 at 3:28 PM said...

eeeeiiii benci nye... meluat uweeekk uweekkkk... muda dan tua yg jarak umur sgt byk ni mmg dasarrr la. tah ape yg dicarik. benci tau

hanie@nisya on April 20, 2010 at 3:35 PM said...

menyampah, meluat smue ade. jangan rinie ketawa, sok nanges sudah

kella on April 20, 2010 at 3:37 PM said...

Tedi, aku ada tag kamu! nanti di belek ya! tq.. :))

nj on April 20, 2010 at 3:50 PM said...

...ketawalah puas-puas hari ini sebelum diketawakan orang kemudian hari...
ehhh...boleh ke pakai bidalan ni? hentam je la...

kak anie on April 20, 2010 at 3:59 PM said...

tEDl...diorang tu ketawa sebab denda yang dikenakan dengan mudah aje nanti diorang bayar...patut hukuman mestilah lebih berat...betul tak?

JMR on April 20, 2010 at 4:04 PM said...

MENYAMPAH...~...heheh..seb baik takde niat lagi nak bermadu..hehehe

maiyah on April 20, 2010 at 4:06 PM said...

malas nak lyn kes camni.. hampeh

kakachan on April 20, 2010 at 4:06 PM said...

le, slame ni kawen tanpe kebenaran ke.. ces2

Dee on April 20, 2010 at 4:11 PM said...

mmg benar..perempuanlah musuh ketat perempuan..perempuan juga yg hancurkan kebahagiaan perempuan lain..sedih..:(

NARDtheNERD on April 20, 2010 at 4:16 PM said...

wardina betul.
takde satu pun artis yang dapat dijadikan idola.
eh. tiba2.
hehe. =))

~aSHa~ on April 20, 2010 at 4:58 PM said...

satu lagi pasangan norman dan memey..pun sy tak suka..mencik2..leh plak keluar statement itu ini..terutama memey la...ngada2..

Solehah on April 20, 2010 at 5:02 PM said...

ngok ngek sungguh..huhu

F U N F A B U L O S I T Y on April 20, 2010 at 5:11 PM said...

manis betol senyuman dorg tu,..
semoga berbahagia hingga akhir hayat hendaknya(tak salah bile kita berdoa kesejahteraan utk dorg kan?)
elakkan kontroversi,
tingkatkan prestasi! ;D

sharamli on April 20, 2010 at 5:38 PM said...

muka gembira tu penting...ha3dalam ati? sape tau

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on April 20, 2010 at 5:50 PM said...

menyampah huhu

kak Erna on April 20, 2010 at 6:57 PM said...

akak pun sama

Yatre Hayati on April 20, 2010 at 7:57 PM said...

yerr..menyampah giler kowt..tataw apa zizie tu pikir..nak kata tak lawa.....100 kali chantek dari kita tapi ntah la,..

ciK LyndaWawa igUana on April 20, 2010 at 9:28 PM said...

artis sekarang..mengade giler..sume nak kawen ngan datuk..

sord87 on April 21, 2010 at 10:09 AM said...

Pemimpin kerajaan yang tidak menunjukkan sifat kepimpinan bahkan mempersendakan sistem perundangan negara,layakkah beliau digelar pemimpin?

deena awanis on April 21, 2010 at 12:46 PM said...

haiyyaaa!!!manusia2..hal nikah kawen pun boleh wat main..wat malu jek jadi pemimpin..diri sendiri pun x terpimpin!!

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting