Sunday, April 25, 2010

PeLaJar MaTI kEraNa TerJaTuh sELePas meLarikaN Diri kETika Di PercayaI BerKhaLwaT...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 10:23 AM
Photobucket

MasyaAllah... Adakah beliau mati dalam suasana yang penuh aib? Mengapa ini terjadi? Kenapa? Silapnya di mana? Nafsukah? Syaitankah?

Usinya masih muda. Baru 21. Muda sangat. Terlalu muda untuk mati. Tapi Allah telah menetapkan begitu. Dalam keadaan begitu.

Photobucket

Bagaimana ibu dan bapanya? Apakah yang perlu mereka jawab jika di tanya' Mengapakah dia mati? Apakah sebabnya? Di mana?'

Bagaimana ingin di jawab soalan itu? Adakah perlu di jawab begini 'Anakku mati ketika cuba melarikan diri kerana takut di tangkap khalwat.'

Ya Allah!

Apa pun yang ingin kita buat. Yang ingin kita lakukan. Jika kita begitu bodoh mahu memikirkan tentang diri kita, fikirkanlah tentang ibu dan ayah. Fikirkanlah tentang kepercayaan mereka kepada kita. Jangan sia-siakan. Jangan jadi anak derhaka semata-mata kita terlalu mengikut nafsu syaitan! Bila nasi sudah menjadi bubur, segalanya sudah tidak berguna.

Al-Fatihah untuk dia. Semoga doa berkat dari kasih sayang ibu dan ayah dapat menempatkan dia di kalangan mereka-mereka yang beramal soleh. InsyaAllah...

Gambar dan sumber berita dari Kosmo


Nota kakitanganku : Kita juga insan tidak sempurna!






18 kUs-kUs:

OnE HeArT..OnE LoVE.. on April 25, 2010 at 10:36 AM said...

huhu..takutnye cite cmni..

semoga jadi pengajaran...

Miss ... on April 25, 2010 at 10:42 AM said...

Allah Maha Besar..Al fatihah..

Nadya ©™ on April 25, 2010 at 10:44 AM said...

Ya ALLAH..budak² zaman sekarang

cHeRyNa PiReS on April 25, 2010 at 10:44 AM said...

aku tgh baca kat kosmo...tiba2 je nampak ko update benda nieh gak. benda yang sama aku pkkan td:)

~aSHa~ on April 25, 2010 at 10:49 AM said...

erkkkkk terkedu

takutnye kalo mati mcm ni..harap2 aku sempat la insap...opssss bukan bermaksud aku spt 'itu' ye..mana la tau kan...mati yg mengaibkan ni mcm2....

rammyd on April 25, 2010 at 10:53 AM said...

huhu.. sedey nye mak bapak die nak tanggung malu lagi, menanggung sedih lagi.. mintak dijauhkanla macam ni

FatinZol on April 25, 2010 at 10:56 AM said...

ya Allah.....

xiiinam on April 25, 2010 at 11:04 AM said...

Salah siapa?


Kalau sudah besar pajang begitu...memang salah sendirilah!



Moga dapat pengampunan akhirnya...Innalillah...

yusuf mujahidin ™ on April 25, 2010 at 11:12 AM said...

kesian..
mintk dijauhkn
T_T

inalillah

Miecyber on April 25, 2010 at 11:22 AM said...

Cara kematian yang tragis...

Yuni Aisyah on April 25, 2010 at 11:28 AM said...

kesian..sMg diaMpunkan dosa2nya..berfikirlah sebeluM Melakukan sesuatu..

Lia3003 on April 25, 2010 at 11:37 AM said...

sian dia....

sekamar rindu on April 25, 2010 at 11:41 AM said...

salam..

lebih tkut kan manusia drp takutkan allah swt..

tak tau nak kata apa.

~LP Lum~ on April 25, 2010 at 12:11 PM said...

salam tedi~

itu lah akibatnya jika nafsu lebih drpd akal...

nj on April 25, 2010 at 12:20 PM said...

sitedi...
Innalillah...hanya ALLAH sahaja yang Maha Mengetahui...semoga menjadi iktibar buat yang lainnya...

Mohd Hafizd on April 25, 2010 at 12:59 PM said...

free jer mati tak smpt tobat...ingt lagu wali band~

bellar0ssa on April 25, 2010 at 2:31 PM said...

hm terkedu baca. nauzubillah.. dah la buat sesuatu dosa.begitu pula akhirnya.. jadikan iktibar dan pengajaran..

ajal dimane dan bila2 sahaja..

kella on April 26, 2010 at 9:06 AM said...

pengajaran untuk kita semua..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting