Friday, April 16, 2010

'BabI aDaLah aYah Aku' : KamU BuKan Insan yanG PernaH akU KenaL. KamU PerLu BerTauBat NasuHa.

cOrat cOret Oleh : myQza pada 4:10 PM
Photobucket

Lain benar perangai kamu. Aku terkesima. Kamukah itu? Airmata aku menitis membaca setiap ayat status kamu di MukaBuka. Kamu sudah jadi seperti tidak waras dan di luar kawalan. Betul-betul aku tidak menyangka kamu begitu. Tidak pernah aku duga.

Kamu betul-betul sudah berubah. Betul-betul buat aku tidak percaya, kamukah itu? Kamukah?

Terasa ingin aku putar waktu dan membiar waktu tidak bergerak agar aku tidak akan jumpa semula kamu dalam keadaan kamu begini. Aku ingin terus kenal kamu seperti kamu yang dulu. Yang ceria. Yang menjaga tutur kata. Yang masih berlapik ketika bercakap. Yang suka ketawa dan berjenaka.

Aku tidak tahu mahu membalas apa bila kamu mesej itu kepada aku. Aku tiba-tiba jadi buntu dan otak beku mahu menutur dan menyusun kata. Aku tidak sangka perbalahan dan hubungan kamu dengan bapa kamu sejak lama dulu semakin teruk dan parah.

Bertaubatlah.

Kawan-kawan,
Sila beri komen yang membina dan positif. Sebarang komen yang mengeji, mengutuk, memperlekeh, menghina dan sealiran dengannya, akan di padam. Kita juga manusia yang tidak lari dari melakukan kesilapan. Oleh itu berilah komen yang boleh kita sama-sama ambil iktibar.

Buat kamu,
Aku tetap sahabat kamu. Kamu boleh luahkan apa sahaja pada aku.

Nota kakitanganku : spechless....





24 kUs-kUs:

Miss ... on April 16, 2010 at 2:24 PM said...

bile x dpt kawal nafsu marah itulah jadinya..apepun tedi ko boleh tego kwn ko tu tp dgn cara yg baik la..k

zella y on April 16, 2010 at 2:28 PM said...

mb dia tgh marah dan ada masalah tu... hurm... kalau nak tegur pon kena tegur elok2... ;)

Beruang Putih si Dyla Qistina on April 16, 2010 at 2:34 PM said...

Allah... Maha Besar... Lama-lama insyaallah dia akan sedar

makdara terdiva on April 16, 2010 at 2:36 PM said...

semoga dia mendapat hidayah dan petunjuk dari-NYA..

Hasrol Nizam on April 16, 2010 at 2:41 PM said...

sampai macam tu sekali..
manusia cepat berubah..kita pun kadang2 takkan sama dengan semalam..
cuma kemana hala tuju kita pergi tu..

ONE ZABA on April 16, 2010 at 2:43 PM said...

hati tengah panas.....

aNiSa hANg tUaH on April 16, 2010 at 2:44 PM said...

manusia akhir zaman
hmm
bertaubat la

~0~ on April 16, 2010 at 2:45 PM said...

xpaham ngan manusia camnie

Watierman, rmanbkr on April 16, 2010 at 2:49 PM said...

Moga Allah beri kesempatan untuk "kamu" kembali ke pangkal jalan....& moga doa dari kawan2 diperkenankannya....Amin!

Hazzy Ishak on April 16, 2010 at 2:50 PM said...

terlalu ikutkan perasaan
tapi apa sebab dia cakap macam tu ek?

||| PöJìé PööH ||| on April 16, 2010 at 3:06 PM said...

astagfirullahalazim..
macam tuh dia cakap kat ayah dia??
xelok ikutkan perasaan..

hanie@nisya on April 16, 2010 at 3:12 PM said...

bila perasaan marah menguasai atie, akal tidak dapat berfikir dengan waras. sampai sanggup kua kan kate2 yang tak terduga.. smoga dia cepat2 sedar keterlanjuran kata2 nye itu..

Anem arnamee on April 16, 2010 at 3:57 PM said...

Salam akk. erm..api lawannya air. just doakan and berlembut dalam menasihati beliau.

*tumpang kecewa.

@rE-LonG on April 16, 2010 at 4:10 PM said...

Mak kT ajar..sburuk2 mane pn org tu..dia adalah darah daging sendiri..

even marah..tp jgn lupa asal usul kt..sama2la kt mendoakan mereka dibukakan pintu hati ke jalan yg benar..

Misz Pinkie Winkie on April 16, 2010 at 4:17 PM said...

masih belum terlambat utk berubah.
selagi insan "bapa" itu ada.
bersyukurlah.
bergembiralah bersama dia selagie hayat dia masih ada.

rindu kepada arwah mak dan ayah.
semoga roh mereka di cucuri rahmat
amin.

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on April 16, 2010 at 4:17 PM said...

speechless jugak...

asilahmuhajer on April 16, 2010 at 4:17 PM said...

kalau dia boleh cakap bapak sendiri babi, sebenarnya dia sendiri yang terlebih2 babi.

eloknya tonyoh2 muncung dia ni. biar sebijik macam babi tu.

jahatnya aku..

blueCITY® on April 16, 2010 at 4:22 PM said...

siapa ni dak tedi?
ishhhhhhhhh...

macam2 la ...

Dee on April 16, 2010 at 4:53 PM said...

kasarnya..harap dia sedar..jgn sok2 anak2 lak panggil dia gitu..

aNIe on April 16, 2010 at 4:59 PM said...

tEDl...sebagai sahabat...rasanya tEDl boleh cuba menasihatinya...tapi jgnlah dinasihat diruang yang boleh dibaca orang...cuba lah menghantar mesej peribadi padanya.

Mungkin dengan nasihat seorang yang dianggap sahabat dpt menyedarkannya...jgn dicerca dia....kerana ada orang lagi dicerca lagi sukar kita mendekatinya...

Semoga dia diberi petunjuk...

Wanita Mutalib on April 16, 2010 at 5:40 PM said...

kami adik beradik sendiri ada masalah ngan ayah kami..

tapi tak pernah tergamak nak kata begitu..

tambah lak pada te..

walau apapun dia tetap ayah te..

tapi sedih kalu ada orang yang berbalah tapi dah tak boleh langsung nak berfikir secara waras..

cuba fikirkan kebaikan ayah..

cuba fikirkan apa yang ayah dah bagi pada kita sampai kite besar panjang begini..

fikirkan kebaikan..dan bukan keburukan..

masyaAllah..

apa2pun..mereka tetap ayah.....

tanpa mereka, kita tak mungkin ada di dunia..


sedihnya ada orang macam ni..


serius..
dia kena bertaubat..
terlalu keji apa yang dia ucapkan tu..

raffly on April 16, 2010 at 6:06 PM said...

demm. orang yang takde akal pikiran dan mentaliti terlampau rendah je akan cakap macamtu. alahaiii, kasihan ayah kau lah.

PinQib on April 16, 2010 at 6:19 PM said...

gila apa.. ish3..
harap2 dia dapat sedar bahawa., babi yang dipanggil tu la, mnyebabkan dia ada d muka bumi ini. MasyaALLAH

relevan on April 17, 2010 at 8:31 AM said...

Naper beliau jadi gitu?..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting