Saturday, April 17, 2010

Kisah Temubual Dengan Pengembala Kambing

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:30 PM
Temubual seorang pemuda dengan pakcik gembala biri-biri.
Pemuda : Baguslah ternakan biri-biri pakcik. Boleh saya tanya beberapa soalan tak?
Pakcik : Boleh aje...
Pemuda : Berapa jauh biri-biri ni berjalan setiap hari?
Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?"
Pemuda : Yang putih.
Pakcik : Kalau yang putih berjalan lebih kurang enam kilometer setiap hari.
Pemuda : Yang hitam?
Pakcik : Yang hitam pun sama...
Pemuda : Berapa banyak plak rumput biri-biri ni makan setiap hari?
Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?
Pemuda : Yang putih?
Pakcik : Ah, yang putih makan lebih kurang empat kilo rumput setiap hari.
Pemuda : Dan yang hitam?
Pakcik : Yang hitam pun sama...
Pemuda : Berapa banyak bulu yang mereka hasilkan setiap tahun?
Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?
Pemuda : Yang putih?
Pakcik : Aaa....yang putih menghasilkan sekitar enam kilo bulu setiap tahun.
Pemuda : Dan yang hitam?
Pakcik : Yang hitam pun sama...
Pemuda : Kenapa pakcik membezakan biri-biri pakcik yg putih dgn yg hitam, padahal jawapan semuanya sama aje?
Pakcik : Mestilah...sebab biri-biri yang putih itu pakcik yang punye.
Pemuda : Ooo, gitu ke...abis tu yang hitam tu sapa punye?
Pakcik : Yang hitam pun sama.....


Ha ha ha ha.. Sabau je lah aku dengan Pakcik ni. Ekekeekke..





15 kUs-kUs:

[s][u][e][h][a][n][n] on April 17, 2010 at 10:34 AM said...

adeh2...pakcik ni buat aku rasa nak marah jerk...heeeeeeeeeee

Yatre Hayati on April 17, 2010 at 11:02 AM said...

hahaha...lawak giler pakcik ni..maybe pakcik ni notty kowt...suka memainkan orang..ngeh ngeh..

Miss ... on April 17, 2010 at 11:49 AM said...

pakcik ni ada poblem ckit aku rasa la haha

al-mankaraqi on April 17, 2010 at 12:00 PM said...

pakcik itu pastinya hensem........

~LP Lum~ on April 17, 2010 at 12:11 PM said...

salam tedi~

ahaks~ ko nie ted, selalu wat aku senyum ++++ gelak melampau di depan lappy aku.. semua org pndang aku dah td ko tau... :))
apa pun best ar pokcik tu... :p
seb baik ada 2 kaler aje... :)

cikgu isza on April 17, 2010 at 12:52 PM said...

kenapa manusia melihat yang putih itu lebih baik?

hanie@nisya on April 17, 2010 at 1:14 PM said...

agaknye pakcik tu tlupa nak makan ubat hehee pakcik..pakcik..

embun d tengah malam on April 17, 2010 at 1:34 PM said...

pakcik ni leh join raja lawak ni

Rowena Chasez on April 17, 2010 at 1:35 PM said...

cehh pakcik 2 pape ntah..
sedangkan same je kot dua2 kambing dia..
hehee~

SaYa iNsaN bIasE on April 17, 2010 at 2:35 PM said...

hahahah..
pak cik neyh musti kacak kan ?? hahah

white rose on April 17, 2010 at 2:50 PM said...

hahaha...
pakcik ni memanjangkan cerita je...

relevan on April 17, 2010 at 3:02 PM said...

Wakaka! Pakcik hitam dan putih..

keen on April 17, 2010 at 3:37 PM said...

ekekek....kau pun sama tedi...

PinQib on April 17, 2010 at 4:48 PM said...

aku sekeh pak cik ni kangg

larra on April 18, 2010 at 7:06 AM said...

sob2..rase nak bg penerajang jekk..pakcik..pokcikk

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting